  • 81. Data: 2020-05-25 06:37:39
    Temat: Re: Sokratesa cd (2)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.05.2020 o 22:56, cef pisze:

    > Ale stwierdzenie, że gdyby się pieszy rozejrzał, to nie jest przypisanie mu
    > winy za wypadek, tylko napiętnowanie gapiostwa i niedbalstwa.
    > Dramatycznego w skutkach.

    Skoro piętnujesz, to zapewne wiesz że się nie rozejrzał? Skąd - z filmu
    gdzie ludziki mają wysokość 5 piksli? Po prostu uważasz, że piesi się
    nie rozglądają przed wejściem na przejście (co jest nieprawdą, bo myśmy
    mieli stosy trupów) i założyłeś, niezależnie od okoliczności, że tak
    właśnie było. Poza tym _jest_ to oczywiste przypisywanie części winy.
    Nawet w tak oczywistych przypadkach - po prostu rutynowo przypisujesz
    część winy pieszemu.

    > Tak. Widać, że idą na pewniaka, gdyby wyjrzeli zza tego auta,
    > które się zatrzymało, to musieli by zauważyć pędzącego debila.

    Bo się rozejrzeli wcześniej. Tylko nie przewidzieli, że ktoś może ciąć
    136km/h. I ciężko mieć o to do nich pretensję, bo zawsze zakładamy jakiś
    rozsądny margines tego, czego się spodziewamy w normalnym życiu. To nie
    jest tor wyścigowy i sezon polowań na pieszych, żeby mieli zakładać
    takie rzeczy. Jak mamy zakładać 136 to czemu nie 180 albo 220?

    > Nie zatrzymuję się, ale się rozglądam

    Tak, tak - jadąc 70 się rozglądasz na boki zanim wjedziesz na
    skrzyżowanie. O trójkącie widoczności słyszał?

    > a już jako pieszy,
    > to nie sprawia mi kłopotu rozejrzenie się czy zatrzymanie.

    I jak widzisz samochód ponad trzysta metrow dalej to nie wchodzisz, na
    wypadek jakby jechał 136?

    > Z tym opuszczającym skrzyżowanie to
    >
    > Zdarza mi się utknąć na pasach, ale wtedy piesi wchodzą i walą mi w dach
    > albo w maskę - trochę mi ich żal, bo auto najczęsciej brudne mam :-).

    Mi jakoś nie walą. Ale my nie o tym, a o tym, że taki utknięty miałby
    kogoś na pasach potrącić. Musiałby być niewidomy. A nawet wtedy to
    raczej by nikogo nie uszkodził.

    > Ale jestem gruboskórny, więc nie wychodzę i nie zabijam ich.

    No tak, bo piesi to jak już mówiliśmy zwierzyna łowna i nawet jak
    samochód jedzie na czerwonym, to ich wina...

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2020-05-25 06:38:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2020 o 06:35, cef pisze:
    > Nie rób ze zwykłej czynności czegoś co wymaga
    > nadprzyrodzonych zdolności.

    Może ty nie rób ze zwykłej czynności jaką jest nie zapierdalanie i
    omijanie na pasach czegoś co wymaga jakiś nadprzyrodzonych zdolności.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2020-05-25 07:18:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2020 o 00:32, J.F. pisze:

> [...]
    jazdy a policja tradycyjnie nic nie widziała i nic nie słyszała.

    > A ktos policjantom zglosil ?
    > Bo skad mieliby wiedzec ...

    Od tego one są. Od tego są one, żeby wiedzieć jak ktoś w miejscu
    publicznym łamie prawo ścigane z oskarżenia publicznego. Powiem ci co by
    było jakby ktoś zgłosił - "a ma pan radar w oczach?". No to dziękujemy.
    No chyba żeby ciągnął naczepę z bilbordem opozycji. Wtedy jeździli by za
    nimi non stop, w końcu wjechali w dupę i zabrali dowód za stłuczone
    światło, jak już bywało.

    --
    Shrek

  • 84. Data: 2020-05-25 07:24:52
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --A ktos policjantom zglosil ? Bo skad mieliby wiedzec ...

    To już jest problem policji. Pozyskanie źródeł informacji.

    --Kulsonom tez by moglo sie trafic.
    Raczej pomysl jakie pr-stwo, ze policjanc akurat to zobacza

    Być we właściwym miejscu o właściwym czasie to sztuka :-)

  • 85. Data: 2020-05-25 07:40:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    On zapierdalanie i nieomijanie robi czynnością nadzwyczajną tylko dla wybranej kasty
    Miszczów, tych przeróżnych kawalino i cepów.
    Otóż cepy: zapierdalać umie każdy, podobnie jak każdy umie rzygać na ulicy, pierdzieć
    w windzie czy wywalać śmieci przez okno, ale
    dla Was takie zachowanie to Wasza religia.

    -----

  • 86. Data: 2020-05-25 08:55:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 May 2020 22:46:36 +0200, cef napisał(a):
    > Dla Ciebie niemożliwe, ja jakoś daję radę.

    Naprawde potrafisz ocenic z odleglosci ~100m jak szybko jedzie auto ?
    Z jaka dokladnoscia ?

    Ja sie nie podejmuje, choc przeciez robie to na kazdym skrzyzowaniu,
    na ktorym mam ustapic pierwszenstwa. Jak na razie dobrze oceniam, choc
    moze zbyt ostrozny jestem.

    Zrob sobie test - stan przy jakies szybkiej ulicy, spojrz na samochod,
    ocen, czy on do ciebie dojedzie w 3s, po czym wlacz stoper, lub policz
    121, 122, 123 ... i zobacz kiedy naprawde dojedzie.

    Sprawa jest inna - jak samochod jedzie 50km/h, czyli ~13m/s,
    i jest ~30m od przejscia, to to jest "wtargniecie pod pojazd" ze
    strony pieszego.
    A kierowca majac sekunde na reakcje i ~12m drogi hamowania,
    ma szanse zatrzymac sie przed przejsciem.
    A jak bedzie slisko, to predkosc uderzenia nie bedzie duza.

    Przy 100km/h ta calkowita droga zatrzymania to juz ok 80m,
    wiec dla pieszego - wystarczajaco daleko.

  • 87. Data: 2020-05-25 09:32:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-05-2020 o 08:55, J.F. pisze:

    > Naprawde potrafisz ocenic z odleglosci ~100m jak szybko jedzie auto ?

    Wystarczy ocenić, ze jedzie szybko i nie włazić w przypadku braku
    pewności że się zatrzyma.
    Najlepiej nie włazić bez kontaktu wzrokowego z kierowcą.
    Odczekanie kilku sekund naprawdę jeszcze nikogo nie zabiło.

  • 88. Data: 2020-05-25 11:48:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-25 o 08:55, J.F. pisze:

    > Naprawde potrafisz ocenic z odleglosci ~100m jak szybko jedzie auto ?
    > Z jaka dokladnoscia ?
    >
    > Ja sie nie podejmuje

    Robię to z taką dokładnością, że wystarcza do oceny
    czy zdążę przejść czy nie.
    Jak go widzę, że się zbliża zbyt szybko, to nie interesuje
    mnie ustalanie czy on jedzie 70 czy 170.
    Poczekam te kilka sekund.

  • 89. Data: 2020-05-25 11:50:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    No jasne, na brak argumentów jest obrażanie.
    Jak na razie w rzyganiu i pierdzeniu to Ty się raczej specjalizujesz
    (vide cytowanie na grupach), więc nie pouczaj, tylko pomyśl trochę.

  • 90. Data: 2020-05-25 11:51:41
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-05-25 o 11:48 +0200, cef napisał:
    > Jak go widzę, że się zbliża zbyt szybko, to nie interesuje
    > mnie ustalanie czy on jedzie 70 czy 170.
    > Poczekam te kilka sekund.

    A co jak go nie widzisz, nie słyszysz wśród miejskiej wrzawy, a ten
    mimo to znajdzie się na tobie za 10s? Ktoś mądry wówczas tutaj napisze,
    żeś sam sobie winien...

    Mateusz