  • 1. Data: 2016-10-21 13:04:09
    Temat: Spalanie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam seata cordobe I 1,4 8v od 8 lat.
    Rozglądam sie teraz za kolejnym autem i patrzę również na spalanie.

    Powiem szczerze że nie zwracałem na to uwagi do dzisiaj ale
    na 45 litrach robie ok 500 km plus minus czyli wychodzi 9 na 100 km.
    400 km po autostradzie z max 130 km/h
    600 km po krakowie
    na miesiąc.

    I tak jest od zawsze jak jeżdzę w taki sposób, w zimie trochę wiecej

    I wchodzę teraz na autocentrum.pl

    http://www.autocentrum.pl/spalanie/seat/cordoba/i/se
    dan/silnik-benzynowy-1.4-i-60km-1994-1999/

    a tam jest 7 słownie SIEDEM litrów.

    acha i dla jasności ponieważ wożę dzieci to auto znaczy o silnik dbam.
    jak trzeba to robię i koniec kropka.

    O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!

    Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

  • 2. Data: 2016-10-21 13:10:04
    Temat: Re: Spalanie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Oct 2016 04:04:09 -0700 (PDT), w
    <e...@g...c
    om>, Bolko
    <s...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > a tam jest 7 słownie SIEDEM litrów.
    >
    > O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!

    Przy 130km/h masz większe spalanie niż po mieście, więc nie wiem jakiego
    spalania oczekiwałeś.

    Jakbyś te 400km jechał z prędkością 70-90km/h to średnie pewnie miałbyś bliżej
    7l/100km.

    Chociaż te 9l to i tak sporo, ale być może po prostu jest prawdziwe :)

  • 3. Data: 2016-10-21 13:14:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!
    >
    > Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

    1. Tankuj na innej stacji jeśli tankujesz na jednej
    2. Napewno dobrze mierzysz? Tankuj pod korek by mieć wiarygodne w miarę
    pomiary
    3. Waga kopyta ma dużo w temacie spalania. Na obu pedałach. Jak nie
    stronisz od naciskania hamulca to nie dziw się, że chleje.
    4. ponad połowa u ciebie to miasto a druga połowa szybka jazda po
    autostradzie. Oba warianty kierują raczej ku wyższemu a nie niższemu
    spalaniu.
    5. Stary 20 letni samochód, zużyte pierścienie, jajowate cylindry,
    rozregulowane zawory i być może nieszczelne. To oznacza straty energii -
    to ten dodatkowy litr którego tak nie możesz się doszukać.

    To, że wykonujesz wszystkie naprawy bieżące to nie znaczy, że jednostka
    nie jest już zużyta nieco. W ogóle bym nie zwracał uwagi na to tylko
    zagazował łajzę i ujeżdżał dalej:)
    Czemu tego nie zrobiłeś te 8 lat temu?

  • 4. Data: 2016-10-21 13:42:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2016 o 13:04, Bolko pisze:

    > I tak jest od zawsze jak jeżdzę w taki sposób, w zimie trochę wiecej
    >
    > I wchodzę teraz na autocentrum.pl
    >
    > http://www.autocentrum.pl/spalanie/seat/cordoba/i/se
    dan/silnik-benzynowy-1.4-i-60km-1994-1999/

    Ciesz się, że nie masz disla - tam to wógole prawie nic nie palą, a
    niektórzy to muszą odlewać po dłuższej trasie bo przez korek paliwo
    wycieka;)

    Ogólnie jak nie masz kapeluszniczego stylu jazdy to 2 litry więcej niż
    "ludziom w internetach" pali to norma.

    Na przykład mój Accord w mieście pali 14. Dużo. Kolega twierdzi, że
    bardzo dużo - na pewno zepsuty - jego Leon palił w mieście max 7. Tylko:

    Mój ma 136 koni jego 105,
    Mój jeździł zwykle w 2-5 osób, on sam,
    Mój jeżdził w mieście w Warszawie, jego w Skierniewicach (a w zasadzie pod:)
    Mój palił LPG jego PB itd.

    Więc niby palił 2 razy więcej, ale jak się dokładnie przyjrzeć to
    prównanie o kant dupy;)

    I właśnie te internetowe spalania są tyle warte.

    Shrek

  • 5. Data: 2016-10-21 14:33:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2016 04:04:09 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > a tam jest 7 słownie SIEDEM litrów.

    Co się podniecasz? Moje stare Kangoo pali 4,6 l/100.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-10-21 15:23:35
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piatek, 21 pazdziernika 2016 13:04:12 UTC+2 uzytkownik Bolko napisal:

    > O co tu chodzi 7 a 9 litrow to kosmos!!!!
    >
    > Gdzie moge znalesc wiarygodne informacje na temat spalania?

    Nie znajdziesz.
    Ostatnio zmienilem miejsce pracy. Nadal w Katowicach, ale w innej
    dzielnicy. Moja droga z domu do pracy skrocila sie o jakies 5km.
    A srednie spalanie wzroslo o prawie 1 litr. I to przy zachowanym
    stylu jazdy. Zauwaz wiec, ze kazde miasto jest inne, trasy
    pokonywane przez kierowcow rowniez, a ich styl jazdy jest w ogole
    nieporownywalny. No i jeszcze pojawia sie jakas dziwna sklonnosc
    kierowcow do zanizania spalania.

    Pozdrawiam
    MK

  • 7. Data: 2016-10-21 15:39:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Bolko pisze tak:

> [...]
    > dbam. jak trzeba to robię i koniec kropka.
    >
    > O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!
    >
    > Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

    Też myślałem, że auto musi być takie słabe dopóki nie uszczelniłem
    kolektora dolotowego.

    Też myślałem, że silnik vw musi brać olej dopóki nie zmierzyłem
    temperatury silnika 78 st :)

    Też myślałem, że auto musi palić 8 litrów dopóki nie zmieniłem opon,
    tarcz i nie naprawiłem zaciętych prowadnic zacisku ;)

    Największy uzysk był jednak po kupieniu nowych opon.

    A powaznie, to silnik vw passat 1.6 AHL 8v pali mi od 7 do 7.5 litra
    Olsztyn Gdańsk z prędkościami różnymi o dziwo nie małymi. Zdarzało mi
    się jechać i 150 przez 20 minut na tym równiutkim odcinku od Elbląga do
    Małdyt a potem odrabiać straty 80 na odcinku Ostróda Olsztyn.

    Paliwo kupuję tylko na eMila i na Shell po Neste

    Stań na minimalnej górce puśc hamulec i sprawdź czy się będzie toczyć.
    Jeśli nie to hamulce trą. Felgi macasz po trasie czy są równomiernie
    gorące?

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 8. Data: 2016-10-21 17:05:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Powiem szczerze że nie zwracałem na to uwagi do dzisiaj ale
    >na 45 litrach robie ok 500 km plus minus czyli wychodzi 9 na 100 km.

    to w miare typowy miesieczny przebieg ?
    Bo na autostradzie powinno byc mniej, po miescie moze byc wiecej...

> [...]

    edan/silnik-benzynowy-1.4-i-60km-1994-1999/
    >a tam jest 7 słownie SIEDEM litrów.

    >acha i dla jasności ponieważ wożę dzieci to auto znaczy o silnik

    To kiedy trzeba zmieniac swiece, kable, wtryskiwacze i katalizator ?

    >O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!
    >Gdzie mogę znaleść wiarygodne informacje na temat spalania?

    U siebie :-)
    Tylko:
    -notatki prowadzic ile tego paliwa sie wlalo i ile kilometrow
    przejechalo,
    -sprawdzic ile licznik przeklamuje.

    http://www.spritmonitor.de/de/suche.html

    Jednemu spali 6.6, drugiemu 9 - normalka.

    J.

  • 9. Data: 2016-10-21 17:21:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > jak trzeba to robię i koniec kropka.
    >
    > O co tu chodzi 7 a 9 litrów to kosmos!!!!

    To różnica między kłamstwem i prawdą, względnie między jazdą a
    wleczeniem się max. 70.

    Do tego dochodzą drogi po których wiele szybciej się jeździć nie da, nie
    każdy jeździ po autostradzie i dużym mieście.

  • 10. Data: 2016-10-21 18:45:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Felgi macasz po trasie czy są równomiernie
    > gorące?

    Myślałem, że tylko ja tak wydziwiam:)