  • 31. Data: 2018-03-02 14:09:24
    Temat: Re: Spawanie cienkiej blachy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-02 o 00:13, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    kragly-c306-1-100x100x40cm-bialy.jpg

    > Jak chcesz jedną sztukę zrobić z jak największą szansą sukcesu, to rozrysuj sobie
    to tak, żeby dać w narożach gruby drut, powiedzmy fi 5, a do tego w środek wspawaj
    blachę. Zaprojektuj fest oprzyrządowanie, przede wszystkim rdzeń, który wsadzisz do
    środka, żeby od wewnątrz podeprzeć te blachy w kilku punktach, plus gniazdo z
    dociskami które od zewnątrz te blachy w tych punktach docisną. Wszystko tak na prawdę
    zależy od ceny. Jeśli to ma konkurować z super wyżyłowaną chińszczyzną tańszą niż u
    nas złom, to łatwo nie będzie.

    O drucie nie myślałem. Na R mi nie zależy. Ale drutu już nie dam na
    pozostałych dwóch krawędziach przy zamknięciu od tyłu. Za mało miejsca
    aby przyrząd się zmieścił i dał się wyjąć.

    Robert

  • 32. Data: 2018-03-02 14:10:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 13:59:41 UTC+1 użytkownik WM napisał:

    > Beton rysuje powierzchnię, guma nie.
    > Gumę często stosuje się w procesie tłoczenia, bo wyrównuje naciski
    > rozkładając je równomiernie na całej powierzchni.

    Ale tarcie ma za duże, a ta rura w trakcie hydroformowania musi mieć swobodę
    przesuwania się względem formy, bo jak nie to w wystających kantach się porwie.
    Wiesz, spiętrzenie wydłużeń...

  • 33. Data: 2018-03-02 14:13:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-02 o 13:59, WM pisze:

    > Beton rysuje powierzchnię, guma nie.
    > Gumę często stosuje się w procesie tłoczenia, bo wyrównuje naciski
    > rozkładając je równomiernie na całej powierzchni.

    Lepiej jak materiał będzie się opierał na czymś nieodkształcającym się.
    Przy połyskach i do tego lustrzanych widać najmniejsze pofalowanie.

    Ale tu teoretyzujemy, technologia poza zasięgiem z powodów wszelakich. :-)

    Robert

  • 34. Data: 2018-03-02 14:16:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-02 o 14:10, Konrad Anikiel pisze:

    > Ale tarcie ma za duże, a ta rura w trakcie hydroformowania musi mieć swobodę
    przesuwania się względem formy, bo jak nie to w wystających kantach się porwie.
    Wiesz, spiętrzenie wydłużeń...

    Teoretyzując to pulsacyjnie zwiększać ciśnienie.

    Robert

  • 35. Data: 2018-03-02 14:28:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 14:09:22 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > pozostałych dwóch krawędziach przy zamknięciu od tyłu. Za mało miejsca
    > aby przyrząd się zmieścił i dał się wyjąć.

    Ale możesz wziąć trzy druty, połączyć je co jakiś kawałek trójkątami prostopadłymi do
    tych drutów, a na wierzch położyć wygięte boki. Trójkątne żebra dadzą podparcie
    ściskom, a potem zostaną w środku. Jak będzie trzeba to daj na każdym boku tych
    trójkątów wystający języczek który wskoczy w prostokątne otwory w ściankach, wszystko
    zrobi się sztywniejsze i mniej porzuca. To powinno być łatwe.

    Zawsze jeszcze można pomyśleć o lutowaniu miedzi i chromowaniu potem. To by mogło być
    jeszcze łatwiejsze.

  • 36. Data: 2018-03-02 14:38:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 14:16:00 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    przesuwania się względem formy, bo jak nie to w wystających kantach się porwie.
    Wiesz, spiętrzenie wydłużeń...

    > Teoretyzując to pulsacyjnie zwiększać ciśnienie.

    Owszem, tak się robi, ale jest problem: przy wysokich wydłużeniach nierdzewka
    austenityczna ma duże umocnienie, które silnie rośnie przy cyklicznym obciążaniu aż
    do kruchego pęknięcia. Wtedy jednak wraczasz do jednostajnego pompowania. Nie ma nic
    za darmo.

  • 37. Data: 2018-03-02 14:48:39
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Teoretyzując to pulsacyjnie zwiększać ciśnienie.

    Tarcie nie jest przeszkodą, tu guma całkowicie w roli stempla.
    https://youtu.be/eAiKb3AWdCs

    Ciśnienie z jednej i drugiej strony stabilizuje, zapobiega wyboczeniu
    blachy.

    WM

  • 38. Data: 2018-03-02 15:02:46
    Od: 4...@g...com

    Jak to nie ma nic darmo? Darmo sa twoje rady. Mniej wiecej tyle warte co kosztuja.

  • 39. Data: 2018-03-02 18:33:44
    Od: 4...@g...com

    Mozesz okreslic co chcesz?
    1. Chcesz zrobic cztery sztuki bo chcesz miec taki stolik w domu.
    2. Chcesz zrobic wiele sztuk bo chcesz sprzedawac takie stoliki.
    3. Chcesz pogadac.

  • 40. Data: 2018-03-02 18:54:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-02 o 18:33, 4...@g...com pisze:
    > Mozesz okreslic co chcesz?
    > 1. Chcesz zrobic cztery sztuki bo chcesz miec taki stolik w domu.
    > 2. Chcesz zrobic wiele sztuk bo chcesz sprzedawac takie stoliki.
    > 3. Chcesz pogadac.

    Chcę zrobić cztery nogi i sprzedać jako jeden stolik za 3 tyś. zł netto.
    Jest zapytanie to patrzę czy podołam.

    Robert