  • 21. Data: 2018-03-01 12:41:23
    Temat: Re: Spawanie cienkiej blachy
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Obwód u dołu a u góry znacznie się różni.
    > Tyle chyba by nie rozciągnęli.
    > Chociaż... garnki co prawda inna metodą ale z krążka blachy wytłaczają.

    Skomplikowane ramy, także rowerowe tak robią.
    http://www.huahsines.com.tw/products.php?func=p_list
    &pc_parent=7
    http://www.huahsines.com.tw/products.php?func=p_list
    &pc_parent=9&list_type=pic&nowp=6&jp=
    http://www.huahsines.com.tw/products.php?func=p_list
    &pc_parent=9&list_type=pic&nowp=2&jp=
    http://www.huahsines.com.tw/products.php?func=p_list
    &pc_parent=9&list_type=pic&nowp=4&jp=
    http://www.huahsines.com.tw/products.php?func=p_list
    &pc_parent=9

    Najpierw wyginają rurę, by weszła do formy potem wypełniają cieczą pod
    ciśnieniem.

    WM

  • 22. Data: 2018-03-01 13:09:56
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Obwód u dołu a u góry znacznie się różni.
    > Tyle chyba by nie rozciągnęli.
    > Chociaż... garnki co prawda inna metodą ale z krążka blachy wytłaczają.

    Tu piszą o ograniczeniach hydroformowania i wykonywaniu nóg stołowych tą
    metodą:
    https://www.thefabricator.com/article/hydroforming/t
    ube-hydroforming-for-expanded-design-options

    http://www.inoxveneta.it/en/design-furniture/

    WM

  • 23. Data: 2018-03-01 15:22:43
    Od: 4...@g...com

    Jak to w duzej serii w chinach robia to zrobia sobie rure jaka beda chcieli i
    rozciagna hydroformowaniem. Jak to produkcja jednostkowa to wycinaja elementy laserem
    i spawaja w przyrzadzie tigiem, atomowo, plazma, laserem.

  • 24. Data: 2018-03-02 00:05:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 02:26:16 UTC+1 użytkownik 4...@g...com napisał:
    > Normalnie bez dodawania materialu. Elementy sa dokladnie do siebie dopasowane w
    przyrzadzie spawalniczym. Tam gdzie sie stykaja spawa sie tigiem. Luk topi spawany
    material i jest pospawane bez dodawania dodatkowego materialu. Zaleta takiego
    spawania sa male odksztalcenia spawalnicze i spaw bez charakterystycznego przy
    dodawaniu materialu wygladu. Jest gladki a nie wygladajacy jak by z nachodzacych na
    siebie kropli metalu byl zrobiony. Wada to koniecznosc uzywania co prawda prostych
    ale masywnych przyrzadow spawalnicych i w przypadku gdy spaw ma byc zrobiony
    precyzyjnie mechanicznego posuwu palnika. W fachowym nazewnictwie tak wykonane spoiny
    nazywa sie brzeznymi.

    A tak bez klepania z pamięci podręcznika z technikum, stojąc na baczność: co będziesz
    szlifował w rogu żeby uzyskać widoczny na zdjęciu promień? Powietrze?

  • 25. Data: 2018-03-02 00:13:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 marca 2018 08:57:14 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    kragly-c306-1-100x100x40cm-bialy.jpg

    > Dlatego pytam, aby na próbę przygotować jakieś elementy i dać do spawania.

    Jak chcesz jedną sztukę zrobić z jak największą szansą sukcesu, to rozrysuj sobie to
    tak, żeby dać w narożach gruby drut, powiedzmy fi 5, a do tego w środek wspawaj
    blachę. Zaprojektuj fest oprzyrządowanie, przede wszystkim rdzeń, który wsadzisz do
    środka, żeby od wewnątrz podeprzeć te blachy w kilku punktach, plus gniazdo z
    dociskami które od zewnątrz te blachy w tych punktach docisną. Wszystko tak na prawdę
    zależy od ceny. Jeśli to ma konkurować z super wyżyłowaną chińszczyzną tańszą niż u
    nas złom, to łatwo nie będzie.

  • 26. Data: 2018-03-02 01:41:41
    Od: 4...@g...com

    Jak ci fantazji brakuje jak zrobic promien to zatrudnij sie przy ukladaniu plyt
    chodnikowych i nie wchodz w tematy na ktorych sie nie znasz.

  • 27. Data: 2018-03-02 09:53:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-01 o 13:09, WM pisze:

> [...]
    > metodą:
    > https://www.thefabricator.com/article/hydroforming/t
    ube-hydroforming-for-expanded-design-options

    Albo samemu. :-)
    http://www.colinfurze.com/hydroforming.html

    Rura miedziana. Forma z betonu...

    Robert

  • 28. Data: 2018-03-02 11:41:41
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Dobra technika dla amatorów, ale niebezpieczna.
    Facet to robi bez osłony, a ciśnienie wysokie.
    Spręży resztki powietrza, zrobi się dziura i strzeli opiłkiem jak z
    wiatrówki.

    > Rura miedziana. Forma z betonu...

    Beton zostawi ślady, lepiej pokryć go gumowatą powłoką.

    Parowniki chłodziarkowe tą techniką są wykonywane w fabrykach.

    WM

  • 29. Data: 2018-03-02 13:43:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 marca 2018 11:42:09 UTC+1 użytkownik WM napisał:
> [...]
    > wiatrówki.

    > Beton zostawi ślady, lepiej pokryć go gumowatą powłoką.

    Chyba raczej czymś śliskim. Zresztą, mówicie o betonie wysokiej wytrzymałości, on
    jest zasadniczo gładki.

  • 30. Data: 2018-03-02 13:59:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-03-02 o 13:43, Konrad Anikiel pisze:

    > Chyba raczej czymś śliskim. Zresztą, mówicie o betonie wysokiej wytrzymałości, on
    jest zasadniczo gładki.

    Beton rysuje powierzchnię, guma nie.
    Gumę często stosuje się w procesie tłoczenia, bo wyrównuje naciski
    rozkładając je równomiernie na całej powierzchni.

    WM