  • 21. Data: 2015-07-07 16:20:53
    Temat: Re: Spieguj sie sam
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jul 2015, Zenek Kapelinder wrote:

    > OC jest ubezpieczeniem gwarantowanym przez państwo

    W żadnym razie.
    OC "samochodowe" ma jedynie narzucony przez państwo *zakres
    ubezpieczenia*.
    To jest jego najważniejsza zaleta.
    Nie można powpisywać różnych zastrzeżeń i potem znaleźć warunek
    z kapelusza "ubezpieczenie się nie należy bo w ustępie 3
    paragrafu 28 punkt 17 w połączeniu z punktem 34 wyklucza".

    <OT>
    Tak zupełnie offtopicznie, to zamiast rozważań o obowiązkowości
    OC od rowerów, *zamiast* tego państwo mogłoby wprowadzić
    *warunki* odpowiadające tym "samochodowym" - głównie po to,
    aby naprawdę rzadkie przypadki były skutecznie ubezpieczone
    (mam na myśli szkody osobowe rzecz jasna).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2015-07-07 17:51:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-07 15:41, Zenek Kapelinder wrote:
    > OC to taki samochodowy ZUS. Suma wpłat musi być równa sumie wypłat w okresie
    rozliczeniowym (1 rok).

    Już sam ten tekst oznacza, że nie masz pojęcia o czym piszesz;)

    Shrek.

  • 23. Data: 2015-07-07 19:37:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Firma ubezpieczająca w przypadku OC ma gwarantowany zysk, jest nim
    >marża od sprzedaży. Ubezpieczyciel z którym kierowcy mają kontakt
    >jest tylko pośrednikiem. OC jest ubezpieczeniem gwarantowanym przez
    >państwo i to ono dyktuje warunki. OC to taki samochodowy ZUS. Suma
    >wpłat musi być równa sumie wypłat w okresie rozliczeniowym (1 rok).
    >Jeśli skladka nie drożeje a wręcz tanieje, kilka dni temy zaplaciłem
    >o 40 złotych mniej niż za poprzedni rok, to znaczy że jest mniej
    >kosztownych dla systemu zdarzeń.

    A ty kogutku znowu to samo, bez podania podstawy prawnej, bez
    przeczytania obowiazujacej ustawy ...

    J.

  • 24. Data: 2015-07-07 20:03:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-07 o 13:50, re pisze:
    > . Bo
    > ryzyko ubezpieczyciela można prosto z ceny pojazdu wyliczyć i
    > szkodowości konkretnego kierowcy.

    z ceny pojazdu chyba nie, bo oc akurat na ubezpieczany samochód nie
    działa, mi w grudniu dziadek wjechał maluchem w bok i szkody będzie na
    kilkanaście tysięcy...

    Łukasz

  • 25. Data: 2015-07-07 22:27:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co ustala jenolite warunki ubezpieczenia jak nie bierze udziału w ubezpieczeniach?
    Po co tworzy specjalny fundusz dla poszkodowanych kiedy nie daje się ustalić sprawcy?
    Po co jest centralny rejestr i ustawowe kary za nie płacenie OC. Ten sam system
    solidarnościowy był w PRL. W PRL W obwieszczeniu podpisanym przez ministra finansów
    były corocznie podawane stawki OC. Teraz jakaś rada to przejęła. W tej radzie
    ministerstwo finansów gra główne skrzypce. Obyło by się bez tego sztucznego tworu ale
    w nim są dobrze platne miejsca pracy dla swoich i dlatego jest. Oczywiście każy może
    mieć inne zdanie. W latach dziewięćdziesiątych gdzieś o tym czytałem.

  • 26. Data: 2015-07-07 22:30:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Po co ustala jenolite warunki ubezpieczenia jak nie bierze udziału w
    ubezpieczeniach?

    po to, żeby nie trzeba było się zastanawiać nad standardowymi warunkami

    > Po co tworzy specjalny fundusz dla poszkodowanych kiedy nie daje się
    ustalić sprawcy?

    żeby poszkodowany odzyskał pieniądze. A wiesz z czego jest tworzony UFG?

    reszty już nie komentuję bo po raz kolejny się kompromitujesz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2015-07-08 00:38:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jedni wierzą w brzozę Ty możesz wierzyć w urynkowione OC. Polska to wolny kraj i
    można wierzyć w co chcesz.

  • 28. Data: 2015-07-08 00:39:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A ty kogutku znowu to samo, bez podania podstawy prawnej, bez
    > przeczytania obowiazujacej ustawy ...

    I tak zluzował troche ton.
    Kiedys pisal wrecz ze stawki dyktuje rzad.
    Prosby o podstawe prawna skonczyły sie sławetnym stwierdzeniem: to sa newsy
    i w dupie mam zeby być wiarygodnym... :)

  • 29. Data: 2015-07-08 00:53:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Jedni wierzą w brzozę Ty możesz wierzyć w urynkowione OC. Polska to wolny kraj i
    można wierzyć w co chcesz.

    ja nie muszę wierzyć bo mam podstawy prawne, których podania unikasz jak
    biskup 10 przykazań

  • 30. Data: 2015-07-08 01:18:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Jul 2015 13:27:46 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Po co ustala jenolite warunki ubezpieczenia jak nie bierze udziału w
    ubezpieczeniach?
    > Po co tworzy specjalny fundusz dla poszkodowanych kiedy nie daje się ustalić
    sprawcy?

    No wlasnie, po co ?

    Przeciez zgodnie z twoja koncepcja to moglo by panstwo samo placic,
    czy przez ktoregokolwiek ubezpieczyciela.

    > Po co jest centralny rejestr i
    > ustawowe kary za nie płacenie OC. Ten sam system solidarnościowy
    > był w PRL. W PRL W obwieszczeniu podpisanym przez ministra finansów
    > były corocznie podawane stawki OC.

    Jestes pewien ? nie pomyliles z podatkiem, tzw drogowym ?
    Nie mowie nie, ubezpieczal co prawda PZU, ale moze i stawki dyktowal
    minister.

    > Teraz jakaś rada to przejęła. W
    > tej radzie ministerstwo finansów gra główne skrzypce.

    Ale nazwy nie potrafisz podac ..

    J.