  • 1. Data: 2010-08-17 15:19:44
    Temat: Spłata samochodu
    Od: "Aneta" <s...@w...pl>

    Witacie

    Używam samochodu teścia, zamierzam go spłacić do końca i przerejestrować na siebie.
    Jak to zrobić?
    Idę z teściem do banku, spłacamy samochód a bank anuluje adnotację w DR, że jest
    współwłaścicielem. Samochód należy teraz całkowicie do teścia. On mi go darowuję
    a jak przerejestrowuję na siebie. Czy muszą zapłacić podatek od czynności
    prawnych? Wystarczy pokazać w WK umowę darowizny?
    A może to da się wszystko zrobić prościej?

    Z góry dziękuje za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-08-17 16:32:48
    Temat: Re: Spłata samochodu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 15:19:44 +0200, Aneta wrote:
> [...]
    >a jak przerejestrowuję na siebie. Czy muszą zapłacić podatek od czynności
    >prawnych? Wystarczy pokazać w WK umowę darowizny?

    Darowizna od tescia .. nie wiem czy to wolne od podatku :-)

    >A może to da się wszystko zrobić prościej?

    Idziecie do banku, tesc mowi ze pani chcialaby kupic samochod, bank
    podaje sposob platnosci, zawieracie umowe kupna-sprzedazy, placisz 2%
    PCC ..

    Albo spojrz w tabele ubezpieczen, bo moze lepiej jak ci tesc podaruje
    polowe ..

    J.

  • 3. Data: 2010-08-17 16:39:24
    Od: "Tomek" <d...@g...pl>

    > Darowizna od tescia .. nie wiem czy to wolne od podatku :-)

    raczej nie
    na żonę tak

  • 4. Data: 2010-08-17 22:19:16
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Aneta" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawnych? Wystarczy pokazać w WK umowę darowizny?
    > A może to da się wszystko zrobić prościej?

    Spłacasz kredyt i bank wystawia ci pismo o zdjęciu zastawu. Piszesz z
    teściem Umowę kupna sprzedaży opłacasz PCC1 od przybliżonej wartości
    giełdowej 2 % i samochód jest Twój. Potem z tym wszystkim do WK gdzie
    przerejestrowujesz samochód. Jest to najprostsze rozwiązanie i chyba tańsze
    biorąc pod uwagę formalności i opłaty związane z darowizną. Zapytaj też na
    pl.soc .prawo tam sie znają lepiej na przepisach albo poczytaj
    http://www.rp.pl/artykul/56716,73385_Ziec_i_synowa_m
    oga_przyjac_darowizne_od_tescia.html

    Cezar

  • 5. Data: 2010-08-17 23:21:23
    Od: <s...@a...pl>

    > Idę z teściem do banku, spłacamy samochód a bank anuluje adnotację w DR, że
    > jest
    > współwłaścicielem. Samochód należy teraz całkowicie do teścia.

    Jaki to bank? Pytam, bo to idiotyzm, aby był on współwłaścicielem. Jaka część
    należy do banku?

  • 6. Data: 2010-08-18 00:28:39
    Od: "Aneta" <s...@w...pl>

    > Jaki to bank? Pytam, bo to idiotyzm, aby był on współwłaścicielem. Jaka część
    > należy do banku?

    Źle się wyraziłam, chodziło o adnotację w DR a bank to Santander o ile to ma
    znaczenie.