  • 1. Data: 2010-08-17 18:16:32
    Temat: Zaparowane szyby po długim postoju (sic!)
    Od: "h1n1" <h...@w...pl>

    Auto zostawione ranem po przejechaniu ok. 10 km bez klimy. Temperatura
    powietrza ok. 17 stopni. 1 osoba w pojeździe.
    Auto zaparkowane w cieniu. Do południa temp. powietrza wzrasta do ponad 25
    stopni. Żadnych opadów. Ok. 14.00 przychodzi gwałtowna nawałnica. Ustaje ok.
    godz. 16.00. Temperatura spada do ok. 17 stopni.
    Jakie jest moje zaskoczenie, kiedy podchodzą do auta, a tam wszystkie szyby
    zaparowane od wnętrza. Prawie jak w saunie :-(
    Co może być tego przyczyną i jak uniknąć tego na przyszłość? Dodam, że auta
    stojące obok - bez podobnego (d)efektu.
    Z góry podziękowanie za (p)odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-08-17 18:32:24
    Temat: Re: Zaparowane szyby po długim postoju (sic!)
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin h1n1

    > Auto zostawione ranem po przejechaniu ok. 10 km bez klimy. Temperatura
    > powietrza ok. 17 stopni. 1 osoba w pojeOEdzie. Auto zaparkowane w cieniu.
    > Do po?udnia temp. powietrza wzrasta do ponad 25 stopni. ?adnych opadów.
    > Ok. 14.00 przychodzi gwa?towna nawa?nica. Ustaje ok. godz. 16.00.
    > Temperatura spada do ok. 17 stopni. Jakie jest moje zaskoczenie, kiedy
    > podchodz? do auta, a tam wszystkie szyby zaparowane od wnetrza. Prawie
    > jak w saunie :-( Co mo?e byae tego przyczyn? i jak unikn?ae tego na
    > przysz?o?ae?

    Pies nie doczekał do spaceru?

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2010-08-17 19:10:21
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Ile lat ma samochód ?
    Sprawdź uszczelki podszybia.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 4. Data: 2010-08-17 19:13:15
    Od: "h1n1" <h...@w...pl>

    Pojazd jeszcze na gwarancji - ok. 1,5 roku, choć rocznikowo 2008 r.

  • 5. Data: 2010-08-17 19:13:48
    Od: "h1n1" <h...@w...pl>

    Albo parka dupczyła się w moim autku...

  • 6. Data: 2010-08-17 21:17:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin h1n1

    > Albo parka dupczy?a sie w moim autku...

    Też możliwe. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-08-17 21:18:00
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    może samochody zaparkowane wokół jechały na klimie?
    to że po obniżeniu temperatury wykrapla się para wodna jest w sumie
    normalnym zjawiskiem. Ostatnio wilgotność jest duża. Łatwo zejść poniżej
    punktu rosy.

    Paweł

  • 8. Data: 2010-08-18 07:14:16
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 18:16:32 +0200, h1n1 napisał(a):

> [...]
    > zaparowane od wnętrza. Prawie jak w saunie :-(
    > Co może być tego przyczyną i jak uniknąć tego na przyszłość? Dodam, że auta

    Może po prostu wentylacja przełączona na obieg wewnętrzny?

    --
    Yakhub

  • 9. Data: 2010-08-18 18:37:09
    Od: "h1n1" <h...@w...pl>

    Niestety obieg otwarty. A na klimie jeżdżę często, więc teoretycznie
    powietrze powinno być w kabinie suche...

  • 10. Data: 2010-08-18 18:37:48
    Od: "h1n1" <h...@w...pl>

    Uszczelki podszybia podlegają gwarancji?
    Jak to sprawdzić? Da się samemu czy trzeba do ASO?