  • 11. Data: 2009-03-15 20:42:06
    Temat: Re: Sprawdź jak dużego TV potrzebujesz
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Mar 15, 10:23 am, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
    > http://www.centrumdobregoobrazu.pl/tv/

    To jakaś ślepa na mózg idiota zrobiła.
    Ni cholery 50" z 2m nie da się oglądać. Przecież musiałbym kręcić
    głową z jednej strony na drugą.

    --
    ZZ@private

  • 12. Data: 2009-03-15 21:53:28
    Od: eManitou <e-Manitou@_gazeta.pl>

    Big Jack pisze:

    > hmmmmm na jakiej podstawie wykoncypowałeś o jakim sygnale jest mowa?

    Na podstawie własnych doświadczeń. Strona wyliczyła mi, że dla mojego TV
    52'' odległość powinna wynosić ok 202 cm. Przy takiej odległości nawet
    dobrej jakości sygnał SD z satelity dla mało wymagającego widza będzie
    uciążliwy w oglądaniu.

    > jakość to słusznie się domyślam że chodzi o taką że nie ma widocznych
    zakłóceń

    Chodzi o to by nie widzieć niedostatków wynikających kompresji obrazu.

    --

    "Bóg ukarał go i oddał w ręce kobiety. "
    ~ Księga Judyty

  • 13. Data: 2009-03-16 08:39:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *eManitou* napisał(a):

    > Chodzi o to by nie widzieć niedostatków wynikających kompresji obrazu.

    Jak będzie duża, to będzie widoczna bez względu na to z jakiej odległości
    będzie się oglądało i ile cali przekątnej ma ekran. Żaden kalkulator nie
    weźmie tego pod uwagę.

    --
    Big Jack
    //////

  • 14. Data: 2009-03-16 21:05:45
    Od: eManitou <e-Manitou@_gazeta.pl>

    Big Jack pisze:

    > Jak będzie duża, to będzie widoczna bez względu na to z jakiej
    > odległości będzie się oglądało i ile cali przekątnej ma ekran.

    Stań sobie w odległości 2m od 52" i włącz TVP3. Potem cofnij się na
    odległość 5m i porównaj odczucia co do jakości obrazu.

    > Żaden kalkulator nie weźmie tego pod uwagę.

    To prawda. Dlatego ich tworzenie nie ma sensu szczególnie bez słowa
    komentarza co do sygnału dla którego się liczy.

  • 15. Data: 2009-03-17 09:36:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *eManitou* napisał(a):

    > To prawda. Dlatego ich tworzenie nie ma sensu szczególnie bez słowa
    > komentarza co do sygnału dla którego się liczy.

    Ja uważam, że ten kalkulator służy li tylko do wskazania optymalnej
    odległości oglądania w zależności od przekątnej TV. Albo na odwrót. Nie
    chodzi w nim o nic innego jak znalezienie optymalnego kąta widzenia. Zwróć
    uwagę, że jakbyśmy nie manipulowali odległościami, to TV zwiększa
    się/zmniejsza zachowując względnie stały kąt widzenia. Nie widać tego
    wprawdzie na kalkulatorze, ale łatwo to zauważyć.

    --
    Big Jack
    //////

  • 16. Data: 2009-03-17 12:02:58
    Od: BearBag <c...@g...com>

> [...]
    > się/zmniejsza zachowując względnie stały kąt widzenia. Nie widać tego
    > wprawdzie na kalkulatorze, ale łatwo to zauważyć.

    no ale i tak pokazuje bzdure, postaw sobie 47 cali i probuj to ogladac
    z 2m, przeciez tak sie nie da.

  • 17. Data: 2009-03-18 09:21:30
    Od: eManitou <e-Manitou@_gazeta.pl>

    Big Jack pisze:

    > Ja uważam, że ten kalkulator służy li tylko do wskazania optymalnej
    > odległości oglądania w zależności od przekątnej TV. Albo na odwrót. Nie
    > chodzi w nim o nic innego jak znalezienie optymalnego kąta widzenia.

    Wystarczyłoby taki tekst gdzieś w opisie i byłoby OK.

  • 18. Data: 2009-03-18 10:52:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *eManitou* napisał(a):

    > Wystarczyłoby taki tekst gdzieś w opisie i byłoby OK.

    Ale po co? Ustawiając kanapę w żądanej odległości dowiadujesz się o jakiej
    przekątnej TV da Ci odpowiedni kąt widzenia ekranu. Nie ma tu żadnych cudów
    z HD, SD, jakością sygnału. Zwykłe wskazanie przekątnej TV w zależności od
    odległości oglądania. Albo na odwrót.

    --
    Big Jack
    //////

  • 19. Data: 2009-03-18 18:15:30
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > cudów z HD, SD, jakością sygnału. Zwykłe wskazanie przekątnej TV w
    > zależności od odległości oglądania. Albo na odwrót.

    A co to jest ten "odpowiedni kąt widzenia"? Twoje "widzimisię"?

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 20. Data: 2009-03-19 11:35:33
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    zeta.pl
    użytkownik *Wiewior* napisał(a):

    > A co to jest ten "odpowiedni kąt widzenia"? Twoje "widzimisię"?

    Moje widzimisię przede wszystkim, ale poza tym od czasów TV CRT mówi się, że
    odległość oglądania powinna wynosić jakąś krotność przekątnej ekranu, co
    oczywiście przekłada się na kąt widzenia. Naturalnie nikt nikogo nie może
    zmusić do oglądania w ten sposób. Jak ktoś ma kaprys, to niech sobie ogląda
    telewizję na 14' z 6m, albo na 50' z 1m. Nikomu nic do tego, a mnie w
    szczególności.

    --
    Big Jack
    //////