  • 11. Data: 2016-04-16 21:06:30
    Temat: Re: Sprężarka w domu wielorodzinnym
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-04-16 o 20:53, PeJot pisze:
    > co można zrobić z *bezzwrotną* butlą po helu ?
    Można na złom. Pod warunkiem, że będzie miała wycięty otwór o min.
    średnicy 50 mm.

    Robert

  • 12. Data: 2016-04-16 21:27:01
    Od: 4...@g...com

    Co chcesz mozesz zrobic. Twoje sa.

  • 13. Data: 2016-04-17 08:59:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Można na złom. Pod warunkiem, że będzie miała wycięty otwór o min.
    > średnicy 50 mm.

    ???

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2016-04-20 10:45:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-04-16 o 18:59, 4...@g...com pisze:

    >Oczywiście że się przyda. Jak się człowiek w pracy do czegoś
    >przyzwyczai, to potem w przydomowym warsztacie tego brakuje. Ale,
    >ale - wracając do kompresora DIY, nawet w wersji z jedną sprężarką
    >*nie od lodówki* to w czym on jest lepszy od masówki ?

    >BTW: zbiornik 50 litrów to chyba przesada przy amatorskim dłubaniu
    >przy rowerach.

    A to zalezy jakie dlubanie. Do pompowania opon za duzo, do klucza za
    duzo,
    do malowania pistoletem nie wiem,
    ale np do recznej szlifierki ? Z 1kW kompresorem pewnie za duzy, z
    cichym i malym kompresorkiem od lodowki to przyda sie zapas cisnienia

    J.

  • 15. Data: 2016-04-20 18:55:44
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-04-20 o 10:45, J.F. pisze:

    > A to zalezy jakie dlubanie. Do pompowania opon za duzo, do klucza za duzo,
    > do malowania pistoletem nie wiem

    Podobno do drobnicy typu rama roweru zbiornik 24 l wystarcza.

    > ale np do recznej szlifierki ?

    A tu już nie widzę przewagi szlifierki na powietrze od takiej napędzanej
    elektronami.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2016-04-20 23:19:22
    Od: 4...@g...com

    Chyba do areografu wystarcza. To nie kwestia zbiornika tylko wydajnosci sprezarki.
    Taka ze zbiornikiem 24 litry przy malowaniu malym pistoletem pracuje caly czas i w
    zbiorniku cisnienie jest w granicach dwoch atmosfer. Sredni klucz pneumatyczny
    podlaczany jest przewodem o srednicy wewnetrznej w granicach 10-12mm. W sprezarce co
    ma zbiornik 50l wystarcza powietrza na odkrecenie dwoch srub do kol. Potem cisnienie
    spada i trzeba czekac bo klucz sily nie ma. Marketowa ze zbiornikiem 50l idealnie sie
    nadaje do gabinetu wyrwizeba. Dwa fotele moze obsluzyc. W malym amatorskim
    warsztaciku sprezone powietrze sluzy przede wszystkim do odmuchiwania z wiorow,
    sprzatania. Przy malej tokarce fajnie chlodzi noz i syfu z emulsji nie ma. Klucze,
    szlifierki mozna sobie przy malej sprezarce z glowy wybic. Malowanie w bardzo
    ograniczonym zakresie najmniejszymi dostepnymi pistoletami.

  • 17. Data: 2016-04-21 09:00:02
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 20 kwietnia 2016 18:55:44 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

    > Podobno do drobnicy typu rama roweru zbiornik 24 l wystarcza.

    > A tu już nie widzę przewagi szlifierki na powietrze od takiej napędzanej
    > elektronami.

    Obroty patrz dentysta.

  • 18. Data: 2016-04-21 09:27:48
    Od: 4...@g...com

    A jak te obroty wykorzystac w amatorskim warsztaciku? Dentyscie a raczej pacjentowi
    te obroty sa do czegos potrzebne. Amator to z megalomani moze dentystycznej
    wysokoobrotowej szlifierki uzywac.

  • 19. Data: 2016-04-21 10:45:40
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 09:27:48 UTC+2 użytkownik 4...@g...com
    napisał:
    > A jak te obroty wykorzystac w amatorskim warsztaciku? Dentyscie a raczej pacjentowi
    te obroty sa do czegos potrzebne. Amator to z megalomani moze dentystycznej
    wysokoobrotowej szlifierki uzywac.

    Ni jestem fachowcem ale:

    Bo jest cicha?

    Bo ja w garażu w bloku mam bezpiecznik 6A i nie tego się z tym nic zrobić.
    Efekt z wszystkim powyżej 1kW jest problem.
    Masz niezależne źródło mocy.

    Jak wykorzystać wysokie obroty:
    Ciecie nieliniowe,
    Ciecię płyt meblowych tutaj trzeba mieć sprzęt żeby się laminat z płyty równo ciął po
    obu stronach.

  • 20. Data: 2016-04-21 10:48:12
    Od: s...@g...com

    > Bo ja w garażu w bloku mam bezpiecznik 6A i nie tego się z tym nic zrobić.
    > Efekt z wszystkim powyżej 1kW jest problem.
    > Masz niezależne źródło mocy.

    Nic z tego marketowe kompresory mają za duża moc > 2kW
    A lodówkowy kompresor szybko by padł.