  • 51. Data: 2016-04-29 16:52:03
    Temat: Re: Sprężarka w domu wielorodzinnym
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    4...@g...com wrote:

    > Dedukuje ze to nie bedzie duza sprezarka tylko ktoras z mniejszych. Ze zbiornikiem
    50l. Kup sprezarke i ze zlomu sprezarke od lodowki.

    Ile barów wyciągnie sprężarka od lodówki?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 52. Data: 2016-04-29 17:26:06
    Od: 4...@g...com

    Wskazowka manometru do 3,5 MPa zatrzymala sie na kolku od zera ale z drugiej strony.

  • 53. Data: 2017-08-14 23:25:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 21:50:15 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Jest wiele firm które robią małe akumulatory energii elektrycznej z wirującym
    > kołem zamachowym w próżniowej bańce i wirnikiem na magnetycznych łożyskach.
    > Urządzenie wielkości człowieka potrafi dać kopa 100kW. Szukaj flywheel storage.
    > Niestety, wciąż jeszcze dość drogie. Ale może alibaba pomoże.

    http://gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/27836/z
    pue-dostawca-kontenerow-do-magazynow-energii-flywhee

    Coś się zaczyna kręcić prawie że u nas ;)
    Tylko nie rozumiem tych 4 godzin, że niby po 4 godzinach te 30kWh idzie
    w straty?

    L.

  • 54. Data: 2017-08-15 08:12:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 23:25:19 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > Coś się zaczyna kręcić prawie że u nas ;)
    > Tylko nie rozumiem tych 4 godzin, że niby po 4 godzinach te 30kWh idzie

    Jest PDF, w nim wykres jak to zwalnia w czasie. Może łożyska, może powietrze, gdzieś
    jakieś tarcie jest. Znaczy dobre na krótkie czasy, na przykład do wyrównywania
    ciągłych wahań mocy z fal morskich.

  • 55. Data: 2017-08-17 09:25:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Lisciasty napisał:
> [...]

    >powietrze, gdzieś jakieś tarcie jest.
    > Znaczy dobre na krótkie czasy, na przykład do wyrównywania ciągłych

    My mamy taki wieczorny szczyt zapotrzebowania, ale on trwa rzedu 4h
    wlasnie, wiec nam sie nie przyda.

    No i tu - wirnik 5t, obudowa 20t, to nie jest ekologiczne :-)

    J.

  • 56. Data: 2017-08-28 15:21:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Lisciasty napisał:
> [...]

    >powietrze, gdzieś jakieś tarcie jest.
    >Znaczy dobre na krótkie czasy, na przykład do wyrównywania ciągłych

    No wlasnie - jesli dobrze wnioskuje, to nie tylko "30kWh idzie w
    straty", co mamy stale straty w wysokosci ok 7.5kW.

    Musza byc odpowiednie warunki, zeby to sie oplacalo, czeste zmiany
    bilansu.
    ... jak piszesz - np fale morskie dostarczaja energii.

    J.

  • 57. Data: 2017-08-28 20:25:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 15:21:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > bilansu.
    > ... jak piszesz - np fale morskie dostarczaja energii.

    To jest niekoniecznie do wytwarzania energii. Trywialny problem: masz maszynę która
    pobiera średnio mało mocy, ale bardzo nierówno. W impulsie masz takiego kopa, że
    musisz instalację kłaść grubą. Na przykład duża prasa. A jak postawisz taką kręciołę,
    to kręcioła pójdzie na małym prądzie, a w impulsie wypluje fest kilowaty.