  • 21. Data: 2016-07-30 13:00:44
    Temat: Re: Sprzedaż auta bez badania technicznego
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 11:50, nadir pisze:

    > Mnie to koło tyłka lata, ja tej metody nie muszę sprawdzać. Mam obecnie
    > na podwórku samochód, który od prawie 10-ciu lat nie ma opłaconego
    > przeglądu oraz OC i wszytko jak najbardziej legalnie.

    Jeśli nie musisz nim jeździć, to tak.
    Ale go nie zarejestrujesz ponownie.

  • 22. Data: 2016-07-30 14:15:06
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2016-07-29 o 17:29, Matli pisze:
    > Sprzedaję 20-letnie auto.
    > Od zawsze ubezpieczone ale od 2 lat nie miałem badania technicznego.
    > Kilka dni temu dałem ogłoszenie i zgłosił się gość co chce kupić.
    > Czy uważać na coś przy sprzedaży?
    > Jak taki nabywca pojedzie autem bez badania? Co jeśli coś się stanie?
    > Zaraz po podpisaniu umowy sprzedaży dzwonić do ubeczpieczyciela? A może
    > lepiej je wyrejestrować i niech nowy wł. sobie auto rejestruje?
    >
    > Są jakieś wałki przy używanych autach ze strony kupującego?

    Sprzedajesz auto bez przeglądu i powiedz kupującemu wprost.
    Nie masz obowiązku robienia przeglądu jeśli autem nie jeździsz.
    I jest teraz kilka wyjść:
    1. Twoja laweta, Ty robisz przegląd i dopiero gość kupuje
    2. Jego laweta, zabiera go i robi z nim co chce
    3. Wsiada w auto i jedzie a Ty udajesz, że nie widzisz :)

  • 23. Data: 2016-07-30 14:48:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-30 o 13:00, cef pisze:

    > Jeśli nie musisz nim jeździć, to tak.
    > Ale go nie zarejestrujesz ponownie.

    Ależ on jest cały czas zarejestrowany. Rocznik 1959, nie mam obowiązku
    posiadania OC i przeglądu dopóki nie poruszam się po drogach
    publicznych. A nie poruszam się bo stoi i czeka na lepsze czasy.

  • 24. Data: 2016-07-30 15:07:18
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "nadir" napisał

    > Ależ on jest cały czas zarejestrowany. Rocznik 1959, nie mam obowiązku
    > posiadania OC i przeglądu dopóki nie poruszam się po drogach publicznych.
    > A nie poruszam się bo stoi i czeka na lepsze czasy.

    Jeśli jest zarejestrowany na Ciebie, to masz problem.

    --
    Hinek

  • 25. Data: 2016-07-30 15:38:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-30 o 15:07, Hinek pisze:

    > Użytkownik "nadir" napisał

    > Jeśli jest zarejestrowany na Ciebie, to masz problem.

    A niby jaki?

  • 26. Data: 2016-07-30 16:14:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 30.07.2016 15:07, Hinek wrote:

    > Użytkownik "nadir" napisał

    > Jeśli jest zarejestrowany na Ciebie, to masz problem.

    Podejrzewam, że ma zabytkowe blachy, więc nie musi mieć ubezpieczenia;)

  • 27. Data: 2016-07-30 16:29:42
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    A masz żółte tablice? - jeśli tak to masz przegląd.
    Piszesz jednak, że nie masz przeglądu. W takim razie
    nie masz żółtych tablic i musisz mieć ubezpieczenie
    nawet jeśli pojazd fizycznie nie istnieje.

    --
    Hinek

  • 28. Data: 2016-07-30 16:38:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-30 o 16:29, Hinek pisze:
    > A masz żółte tablice? - jeśli tak to masz przegląd.
    > Piszesz jednak, że nie masz przeglądu. W takim razie
    > nie masz żółtych tablic i musisz mieć ubezpieczenie
    > nawet jeśli pojazd fizycznie nie istnieje.

    Mam białe tablice, samochód, który ma więcej niż 40 lat jest samochodem
    historycznym a te nie muszą mieć ciągłości ubezpieczenia OC.

  • 29. Data: 2016-07-30 16:40:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-30 o 16:14, Shrek pisze:

    > Podejrzewam, że ma zabytkowe blachy, więc nie musi mieć ubezpieczenia;)

    Białe tablice i wiek samochodu powyżej 40 lat, OC nie jest wymagana o
    ile samochód nie porusza się po drogach.

  • 30. Data: 2016-07-30 17:10:09
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "nadir"

    > Mam białe tablice, samochód, który ma więcej niż 40 lat jest samochodem
    > historycznym a te nie muszą mieć ciągłości ubezpieczenia OC.

    Tego nie wiedziałem. Co gorsza od lat płacę OC za ponad 50-cio letni
    motocykl w częściach :/ Nieznajomość przepisów jak widać szkodzi.

    --
    Hinek