  • 21. Data: 2019-05-21 11:12:55
    Temat: Re: Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" KAyEE.291247$K...@f...ams1

    Skąd ta oczywistość? Z treści postu rczej nie wynika. ;)

    > Jedyny sens i to ograniczony ma MZ skojarzenie z nazwą, o ile ktoś w
    > ogóle jeszcze skojarzy: 1800-62529 aka 1800-malarz

    Niejeden skojaŻy. ;)

    Proste numery łatwiej zapamiętać, dlatego łatwiej zadzwonić
    pod złoty numer niż pod tombakowy. Niby trudność dodana
    niewielka, ale w niektórych sytuacjach może zaważyć.

    Czego spodziewać się po usługodawcy, który nie oferuje łatwego numeru?

    Pół biedy, gdy do kogoś dzwonimy często -- mamy wówczas jego numer
    (może i skomplikowany) zapisany w telefonie i wywołujemy ów numer
    prostym sposobem. Gorzej, gdy mamy wklepać numer cyfra po cyfrze...

    Zapamiętasz bez trudu 9 cyfr? Ja -- niekoniecznie. Wpisując kody
    SMS, gubię się przy takich długich. Do 6 cyfr -- OK. 4 cyfry
    chyba zapamięta każdy. Prawdopodobieństwo pomyłki rośnie bardzo
    szybko wraz ze wzrostem liczby cyfr do zapamiętania, dlatego
    numery złote są raczej w cenie.

    VM oferował swego czasu numery typu ABC xx yy zz.
    2nr oferował bardzo długo łatwe numery. (dwa razy
    mi przepadły)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 22. Data: 2019-05-21 11:38:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" IPMEE.191910$O...@f...ams1

    > Zgadza się, ale mówimy o teraz i sensie złotych numerów. A teraz każda
    > klawiatura w Polsce ma i literki i większa MZ szansa na zapamietańie tak
    > numeru niż przeciętnej "złotej" kombinacji.

    Zapamiętania tak, ale poprawnego wystukania pierwszy raz
    cyfra po cyfrze -- niekoniecznie, choć nadal większa niż
    poprawnego wystukania numeru złożonego z liczb zupełnie
    przypadkowych.

    Mnie taki (z cyfr przypadkowych) blokuje VM od końca ubr.
    Numer wisi i czeka na lepsze czasy. Próbowałem nawet ożywić
    ów numer przeprosinowym pakietem, ale -- pakiet dostałem
    a numer nie odwiesił się.

    IMO można mieć wiele numerów prowadzących w to samo
    miejsce -- i prostych (aaa bbb ccc), i skojarzonych
    z nazwami.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 23. Data: 2019-05-21 12:01:21
    Od: p...@g...com

    nie pamietam kiedy klepalem numer do jakiekolwiej firmy z palca, przeciez google
    podaje przy wynikach linka do telefonu wiec nawet nie trzeba go znac ... ksiazka
    adresowa powoduje ze nie pamietam juz numerow znajomych czy rodziny, jak dla mnie
    taki numer warty jest zero :-)

  • 24. Data: 2019-05-21 12:56:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    : nie pamietam kiedy klepalem numer do jakiekolwiej firmy
    : z palca, przeciez google podaje przy wynikach linka do
    : telefonu wiec nawet nie trzeba go znac ... ksiazka

    Podobnie z papierową wizytówką? -- wystarczy aplikacja
    OCeRująca i umieszczająca treść wizytówki w Kontaktach? ;)

    Podobnie z numerami malowanymi na samochodach czy budynkach
    lub pojawiających się w TV. ;)

    Uprzedając zarzuty (niepodawania nr. w TV) -- podaję:

    (22) 444 44 44

    : adresowa powoduje ze nie pamietam juz numerow
    : znajomych czy rodziny, jak dla mnie taki numer
    : warty jest zero :-)

    Tobie on nie sprzedaje.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2019-05-21 15:16:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zapamiętasz bez trudu 9 cyfr? Ja -- niekoniecznie. Wpisując kody

    A po co mam pamiętać? Numer ma się wpisany w telefonie.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2019-05-21 15:19:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > : telefonu wiec nawet nie trzeba go znac ... ksiazka
    >
    > Podobnie z papierową wizytówką? -- wystarczy aplikacja

    To też już przeżytek. Od wielu lat mam tak, że jak spotykam się z
    kontrahentami, to już dawno mamy swoje kontakty w obfitej korespondencji
    internetowej, i dawanie wizytówek nie ma najmniejszego sensu.

    Wyjątkiem są jakieś nieliczne sytuacje, kiedy kogoś zapoznajemy "na
    ulicy", czy na jakimś spotkaniu/obiedzie networkingowym itp., ale
    wówczas również nasuwa się pytanie - co ci po złotym numerze, skoro twój
    numer i tak osoba ma zapisany właśnie na wizytówce, a jedynym jej
    przeznaczeniem będzie wpisanie numeru do telefonu (jeśli będzie chciała
    kontynuować znajomość) i wyrzucenie wizytówki, albo włożenie jej do
    zalegającego kąt wizytownika.

    > Uprzedając zarzuty (niepodawania nr. w TV) -- podaję:
    >
    > (22) 444 44 44

    To jest link4. Tylko aby wyliczyć sobie ubezpieczenie, to nie zadzwonię
    tam, aby mnie telemarketerzy maglowali i na koniec dali ofertę nie
    wiadomo czy najlepszą, tylko wejdę w link pojawiający się po
    wygooglowaniu link4 i sobie składkę sam wyliczę.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2019-05-21 18:00:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" 5ce3fafe$0$17353$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > (jeśli będzie chciała kontynuować znajomość) i wyrzucenie wizytówki,
    > albo włożenie jej do zalegającego kąt wizytownika.

    Brawo! Dlaczego zgadłeś? -- bo jest łatwy do zapamiętania.

> [...]
    > ofertę nie wiadomo czy najlepszą, tylko wejdę w link pojawiający
    > się po wygooglowaniu link4 i sobie składkę sam wyliczę.

    Korzystanie z ubezpieczenia nierzadko pociąga za sobą potrzebę
    zadzwonienia do ubezpieczyciela w celu zgłoszenia wypadku lub
    zasięgnięcia języka. Łatwy numer jest mile widziany ,,na drodze''
    (stres, pogoda, nierzadko noc) po awarii czy wypadku.

    "Liwiusz" 5ce3fa13$0$17353$6...@n...neostrada.pl

    > A po co mam pamiętać? Numer ma się wpisany w telefonie.

    Poniżej odpowiem na oba Twe posty.

    - otrzymuję wizytówki i inne papierowe nośniki numerów
    (choćby z banków, ale nie tylko)

    - laptop ma duży ekran, lecz nie ma telefonu GSM
    a synchronizacja kontaktów czy kalendarza tak
    sobie funkcjonuje (właśnie dziś nie mogłem
    wejść do kalendarza)

    niby można inaczej synchronizować laptop ze smartfonem,
    ale przepisanie cyfra po cyfrze bywa najprostsze

    - znaczna część ludzi ogranicza używanie netu do czytania stron WWW

    - nie każdy ma jakiś smartfon

    -=-

    Człowiek (świadomie lub nie) kalkuluje i łatwy numer jest czynnikiem
    zachęcającym, który w efekcie wyraża się zyskiem finansowym, którym
    właściciel numeru dzieli się z kimś, od kogo numer ów uzyskał.

    Raz na ileś kalkulacji przeważy właśnie łatwy numer czy ogólnie
    łatwość/trudność nawiązywania kontaktu. Jak z urodą -- bywa, że
    właśnie uroda (uprzejmość itp.) zadecyduje.

    Podobnie ze zniżkami -- za kontynuację czy płacenie kartą.
    Weźmy tylko 5% takich zniżek -- ile to jest łącznie?
    Jak myślisz? -- ile ,,traci'' ubezpieczyciel udzielający tych zniżek?

    Dlaczego sklepy rywalizują cenami? Czasami zaważyć mogą drobne różnice.
    Owszem -- niejedna osoba nie liczy się z forsą w chwili zakupu, ale nie
    dlatego, że nie liczy kosztów, ale dlatego, iż podświadomie wkalkulowuje
    czas potrzebny na wizytację innego sklepu. Przy kasie nie jęknie, ale
    podświadomie (lub nawet świadomie) sklepowi ,,naliczy punkty karne'',
    co w efekcie przełoży się na skuteczne zniechęcenie jakiejś
    niezerowej liczby klientów...

    -=-

    IMO łatwy numer ('601 701 801' to bardzo łatwy numer) jest ważny
    w interesach i szybko znajdzie nabywcę gotowego na wyłożenie
    pokaźniej kwoty, która szybko zwróci się z nawiązką.
    [natomiast tu, na Grupach, być może niewielu zechce zainwestować]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 28. Data: 2019-05-22 09:24:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Brawo! Dlaczego zgadłeś? -- bo jest łatwy do zapamiętania.

    Tylko co z tego, skoro nigdy tam nie dzwoniłem, a nie raz wyliczałem u
    nich ubezpieczenie.

    > Korzystanie z ubezpieczenia nierzadko pociąga za sobą potrzebę
    > zadzwonienia do ubezpieczyciela w celu zgłoszenia wypadku lub

    Do zgłoszenia wypadku nie potrzeba prostego numeru.

    > zasięgnięcia języka. Łatwy numer jest mile widziany ,,na drodze''
    > (stres, pogoda, nierzadko noc) po awarii czy wypadku.

    W takim przypadku można wpisać w google numer firmy, z którą się chcemy
    połączyć, i zadzwonić do niej.

    Nie musimy pamiętać 50 numerów (nawet złotych) w 50 sytuacjach, kiedy
    może nam coś być potrzebne, na przykład jak siedząc na sraczu zacznie
    nam wybijać rura (znasz złoty numer do odsraczywacza sracza?)

    > - nie każdy ma jakiś smartfon

    Czyli generalnie osoba wykluczona cyfrowo (nie chodzi o nieposiadanie
    smartfona, tylko o fakt, że potrzebuje kontaktować się wyłącznie
    telefonicznie i nie ma dostępu do internetu). Dziś prawie każdy ma
    internet, prawie prawie każdy ma smartfon, a już na pewno każdy ma kogoś
    obok siebie, kto smartfon ma. Złote numery to już tylko gadżet, a nie
    realna potrzeba konsumenta, czy firmy.

    > Człowiek (świadomie lub nie) kalkuluje i łatwy numer jest czynnikiem
    > zachęcającym, który w efekcie wyraża się zyskiem finansowym, którym
    > właściciel numeru dzieli się z kimś, od kogo numer ów uzyskał.

    Jeśli już się bawimy:
    Prawidłowa jest odwrotna analogia - ponieważ złoty numer łatwiej
    zapamiętać -> firma będzie miała więcej klientów -> będzie mogła
    podwyższyć ceny -> klient nie uzyskuje najlepszej oferty.

    > Raz na ileś kalkulacji przeważy właśnie łatwy numer czy ogólnie
    > łatwość/trudność nawiązywania kontaktu. Jak z urodą -- bywa, że
    > właśnie uroda (uprzejmość itp.) zadecyduje.

    Raz na ileś - tak. Ale ten ileś to margines, bo telefony już są
    przeżytkiem. Z biegiem czasu coraz większym.

    > IMO łatwy numer ('601 701 801' to bardzo łatwy numer) jest ważny
    > w interesach i szybko znajdzie nabywcę gotowego na wyłożenie
    > pokaźniej kwoty, która szybko zwróci się z nawiązką.

    To już oceni rynek. Niewiele gorszy numer znalazłem przeczesując
    startery w sklepach i kupiłem dla siostry, która wróciła z emigracji
    (czyli ma pierwszy numer polski), jedyną zaletą jego jest to, że sama
    siostra mogła się go łatwo nauczyć, jak komuś podaje, natomiast nie ma
    to znaczenia czy ktoś go zapamięta, bo będzie miał go wpisany w telefon.

    A numer 601701801 jest całkiem średnim numerem, o którym zapomni się
    następnego dnia po zapisaniu, zresztą dlaczego ktoś miałby pamiętać
    akurat ten numer, a nie 50 innych równie zgrzebnych numerów do różnych
    znajomych i firm. Co do sytuacji stresowych - ludziom się mogą mylić
    wówczas nawet numery alarmowe, więc tym bardziej nie ma co liczyć, że
    ktoś zapamięta, że to jest 701 801, a nie 801 701 itp.

    > [natomiast tu, na Grupach, być może niewielu zechce zainwestować]

    Wystawić na allegro, sprzedać za 50zł, jak powyżej, to się cieszyć,
    zapomnieć.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2019-05-22 19:51:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" 5ce4f93c$0$17353$6...@n...neostrada.pl

    > Co do sytuacji stresowych - ludziom się mogą mylić wówczas nawet numery alarmowe

    Mnie myli się w stresie kolejność dwóch pierwszych jedynek
    w nr. 112. ;) [zapominam, którą 1 wybrać jako pierwszą]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 30. Data: 2019-05-23 07:28:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-21, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" KAyEE.291247$K...@f...ams1

    > Skąd ta oczywistość? Z treści postu rczej nie wynika. ;)

    > Niejeden skojaŻy. ;)

    Óps.

    > Proste numery łatwiej zapamiętać, dlatego łatwiej zadzwonić
    > pod złoty numer niż pod tombakowy. Niby trudność dodana
    > niewielka, ale w niektórych sytuacjach może zaważyć.

    Zadzwonić łatwiej, ale zapamiętac w sumie często jeden pies z tego
    prostego powodu, że nikt obecnie takich numerów nie zapamiętuje.

    > Czego spodziewać się po usługodawcy, który nie oferuje łatwego numeru?

    Dobrze jeśli jest prosty do wstukania a nie zupełnie losowy, ale czy to
    takie ważne?

> [...]
    > chyba zapamięta każdy. Prawdopodobieństwo pomyłki rośnie bardzo
    > szybko wraz ze wzrostem liczby cyfr do zapamiętania, dlatego

    Mam w sumie dobrą pamięć do liczb, pamiętam takie rzeczy jak nr
    identyfikacyjny dokumentu, a pamiętam bo uzywam. Natomiast telefonu
    osobistej żony nie pamiętam bo mam wstukany. Nie pamiętam / nie znam tez
    telefonu żadnej firmy ani instytucji bo ilekroć mam potrzebę to
    wyguglam.

    Ten przykład z Link4 co dałeś w innym poście, owszem, to się da
    zapamiętać skojarzeniowo, ale ile jest takich numerów? A jak to będzie
    wymieniony 601 701 801, to raczej zapamiętasz jak zobaczysz numer, ale
    czy odwrotnie, tzn znając tylko nazwę firmy, również?

    --
    Marcin