    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <qbgv16$u61$1@dont-email.me> <qbh058$in3$1@news.icm.edu.pl>
    <5cdc0c0c$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbhfqm$hli$1@dont-email.me> <qbiqjg$jtl$1@news.icm.edu.pl>
    <qbm9ei$gkv$1@dont-email.me> <KAyEE.291247$Kf5.25894@fx14.ams1>
    <qbut34$7r8$1@dont-email.me> <IPMEE.191910$Ov5.141326@fx04.ams1>
    <qc0gul$ssd$2@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <5ce3d97f$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ce3fafe$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Sprzedaż karty SIM, jak to zrobić mądrze
    Date: Tue, 21 May 2019 18:00:26 +0200

    "Liwiusz" 5ce3fafe$0$17353$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > korespondencji internetowej, i dawanie wizytówek nie ma
    > najmniejszego sensu.

    > Wyjątkiem są jakieś nieliczne sytuacje, kiedy kogoś zapoznajemy
    > "na ulicy", czy na jakimś spotkaniu/obiedzie networkingowym itp.,
    > ale wówczas również nasuwa się pytanie - co ci po złotym numerze,
    > skoro twój numer i tak osoba ma zapisany właśnie na wizytówce,
    > a jedynym jej przeznaczeniem będzie wpisanie numeru do telefonu
    > (jeśli będzie chciała kontynuować znajomość) i wyrzucenie wizytówki,
    > albo włożenie jej do zalegającego kąt wizytownika.

    Brawo! Dlaczego zgadłeś? -- bo jest łatwy do zapamiętania.

    > Tylko aby wyliczyć sobie ubezpieczenie, to nie
    > zadzwonię tam, aby mnie telemarketerzy maglowali i na koniec dali
    > ofertę nie wiadomo czy najlepszą, tylko wejdę w link pojawiający
    > się po wygooglowaniu link4 i sobie składkę sam wyliczę.

    Korzystanie z ubezpieczenia nierzadko pociąga za sobą potrzebę
    zadzwonienia do ubezpieczyciela w celu zgłoszenia wypadku lub
    zasięgnięcia języka. Łatwy numer jest mile widziany ,,na drodze''
    (stres, pogoda, nierzadko noc) po awarii czy wypadku.

    "Liwiusz" 5ce3fa13$0$17353$6...@n...neostrada.pl

    > A po co mam pamiętać? Numer ma się wpisany w telefonie.

    Poniżej odpowiem na oba Twe posty.

    - otrzymuję wizytówki i inne papierowe nośniki numerów
    (choćby z banków, ale nie tylko)

    - laptop ma duży ekran, lecz nie ma telefonu GSM
    a synchronizacja kontaktów czy kalendarza tak
    sobie funkcjonuje (właśnie dziś nie mogłem
    wejść do kalendarza)

    niby można inaczej synchronizować laptop ze smartfonem,
    ale przepisanie cyfra po cyfrze bywa najprostsze

    - znaczna część ludzi ogranicza używanie netu do czytania stron WWW

    - nie każdy ma jakiś smartfon

    -=-

    Człowiek (świadomie lub nie) kalkuluje i łatwy numer jest czynnikiem
    zachęcającym, który w efekcie wyraża się zyskiem finansowym, którym
    właściciel numeru dzieli się z kimś, od kogo numer ów uzyskał.

    Raz na ileś kalkulacji przeważy właśnie łatwy numer czy ogólnie
    łatwość/trudność nawiązywania kontaktu. Jak z urodą -- bywa, że
    właśnie uroda (uprzejmość itp.) zadecyduje.

    Podobnie ze zniżkami -- za kontynuację czy płacenie kartą.
    Weźmy tylko 5% takich zniżek -- ile to jest łącznie?
    Jak myślisz? -- ile ,,traci'' ubezpieczyciel udzielający tych zniżek?

    Dlaczego sklepy rywalizują cenami? Czasami zaważyć mogą drobne różnice.
    Owszem -- niejedna osoba nie liczy się z forsą w chwili zakupu, ale nie
    dlatego, że nie liczy kosztów, ale dlatego, iż podświadomie wkalkulowuje
    czas potrzebny na wizytację innego sklepu. Przy kasie nie jęknie, ale
    podświadomie (lub nawet świadomie) sklepowi ,,naliczy punkty karne'',
    co w efekcie przełoży się na skuteczne zniechęcenie jakiejś
    niezerowej liczby klientów...

    -=-

    IMO łatwy numer ('601 701 801' to bardzo łatwy numer) jest ważny
    w interesach i szybko znajdzie nabywcę gotowego na wyłożenie
    pokaźniej kwoty, która szybko zwróci się z nawiązką.
    [natomiast tu, na Grupach, być może niewielu zechce zainwestować]

    --