  • 1. Data: 2010-04-26 12:48:51
    Temat: Sprzedaż samochodu FV VAT ZW
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam
    Wiem, wiem, wiem że odpowiednia byłaby grupa podatkowa ale potrzebuję
    szybkiej informacji na jaki przepis trzeba się powołać (dopisać w uwagach na
    FV) sprzedając samochód używany i wystawiając FV VAT ze stawką ZW
    (zwolniony)

    - może ktoś z Was wystawiał taką fakturę
    - może ktoś w Was kupił auto na taką fakturę

    i nie chodzi nie chodzi o FV marża!!!

  • 2. Data: 2010-04-26 22:03:52
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu FV VAT ZW
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Auto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (zwolniony)
    >
    > - może ktoś z Was wystawiał taką fakturę
    > - może ktoś w Was kupił auto na taką fakturę

    Ja sprzedawałem w ubiegłym miesiącu samochód kupiony wcześniej od osoby
    fizycznej nie będącej podatnikiem vat a "wciągnięty" do dzialalności
    gospodarczej i z vatem odliczanym w czasie eksploatacji (vat-4). Podstawa
    zwolnienia z vat: Art 43 ust.1 pkt 2 Ustawy o podatku vat.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-26 22:04:51
    Od: "virtual" <f...@o...pl>

> [...]
    > (zwolniony)
    >
    > - może ktoś z Was wystawiał taką fakturę
    > - może ktoś w Was kupił auto na taką fakturę

    Piszesz:
    w rubryce "nazwia towaru" (po nazwie, typie, kolorze, nadwoziu, silniku,
    roku produkcji): Rozp. Min. Finansów z dnia 28.11.2008 Par.13, ust. 1, pkt.
    5.
    w rubryce "stawka podatku": ZW.

    --
    virtual

  • 4. Data: 2010-04-27 11:14:30
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    dzięki za naprowadzenie na odpowiednie artykuły, ponieważ odliczałem
    częściowo VAT przy zakupie ostatecznie zostanę przy zapisie:
    ART. 43 UST.2 USTAWY O VAT, § 8 ust. 1 pkt 5 (Dz. U. nr 97, poz. 970 ze
    zm.).
    może się komuś przyda w przyszłości

  • 5. Data: 2010-04-27 22:22:52
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    >
    > - może ktoś z Was wystawiał taką fakturę
    > - może ktoś w Was kupił auto na taką fakturę

    Nic nie musisz pisać. Po przeodstanich (jak dobrze liczę) zmianach przepisów nie
    trzeba podawać podstaw obniżenia/zwolnienia stawki VAT.

  • 6. Data: 2010-04-27 22:25:16
    Od: <s...@a...pl>

    > Nic nie musisz pisać. Po przeodstanich (jak dobrze liczę) zmianach przepisów
    > nie
    > trzeba podawać podstaw obniżenia/zwolnienia stawki VAT.

    Przepraszam, spradziłem, zwolnienień to nie dotyczy.

  • 7. Data: 2010-04-28 07:31:33
    Od: Michał Krawczyk <m...@u...to.gmail.com>

    Auto wrote:

> [...]
    > (zwolniony)
    >
    > - może ktoś z Was wystawiał taką fakturę
    > - może ktoś w Was kupił auto na taką fakturę

    Zobacz jeszcze Rozporządzenie w sprawie wykonania niektórych przepisów
    ustawy o podatku Vat, paragraf 12 ust 1 pkt 5. Jak kupowałem auto miesiąc
    temu ten paragraf był właśnie podstawą zwolnienia z VAT.

    Pozdrawiam,
    Michał