  • 1. Data: 2014-10-17 14:28:04
    Temat: Starszy laptop -> nowy monitor
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Lada chwila przyjedzie do mnie nowy monitor Eizo EV2450.
    Będę go podłączał do kilku komputerów. Między innymi musi działać z nie
    najnowszym laptopem HP DV6600.
    Monitor posiada złącza: DVI-D, Display Port, HDMI, D-sub.
    Laptop posiada: D-sub, S-Video, Expansion port 3, Express Card i co tam
    jeszcze, ale nie posiada HDMI, nie posiada DVI-D, nie posiada Display port.

    Czy da radę podłączyć tego laptopa do tego monitora cyfrowo, tak żeby
    obraz był jak należy, a nie analogowo przez D-sub?
    Jak podłączyć, żeby uzyskać najlepszy możliwy obraz z tego laptopa na
    takim monitorze?

  • 2. Data: 2014-10-17 15:42:13
    Temat: Re: Starszy laptop -> nowy monitor
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-17 o 14:28, Poldek pisze:

> [...]
    > obraz był jak należy, a nie analogowo przez D-sub?
    > Jak podłączyć, żeby uzyskać najlepszy możliwy obraz z tego laptopa na

    Da się, ja mam podobną sytuację. Laptop Tecra S11 (tylko DSUB). Monitor
    podłączony przez DVI-D poprzez stację dokującą.

    Możesz np. dokupić coś takiego:

    http://www.discountelectronics.com/product?product_i
    d=14890&product_model=1136

    Czyli do hosta podpięte przez USB. Nie wiem jednak jaka dostępna jest
    rozdzielczość na DVI-D w tym urządzeniu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-10-17 18:46:05
    Od: " 666" <...@...6>

    Nie każdy HP miał wyjście na DVI przez stację dokującą, niestety.

    -----

  • 4. Data: 2014-10-17 22:39:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Witam,

    > Czy da radę podłączyć tego laptopa do tego monitora cyfrowo, tak żeby
    > obraz był jak należy, a nie analogowo przez D-sub?

    Nie rozumiem, dlaczego uwazasz, ze konwersje analog->cyfra zrobi lepiej
    jakas przejsciowka, niz monitor zacnej firmy.
    U mnie przy 1920x1200 przez dsub obraz jest nieco mniej ostry niz
    HDMI/DVI, ale moglbym spokojnie na tym pracowac.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2014-10-18 00:58:31
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-17 o 18:46, 666 pisze:
    > Nie każdy HP miał wyjście na DVI przez stację dokującą, niestety.

    Zwróć uwagę że ta stacja dokująca podpięta jest przez USB a nie
    dedykowany slot pod spodem laptopa.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2014-10-18 10:03:59
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > U mnie przy 1920x1200 przez dsub obraz jest nieco mniej ostry niz
    > HDMI/DVI, ale moglbym spokojnie na tym pracowac.

    Trochę mnie uspokoiłeś.
    Cały czas jeszcze nie mam tego monitora. Jak dojdzie to sprawdzę
    najpierw przyzwoitym kablem D-sub.
    Moje obawy wynikają z wcześniejszego jednostkowego doświadczenia, gdy
    podłączyłem kiedyś niezłego laptopa do nowoczesnego monitora Eizo, ale
    przy użyciu D-sub i obraz był fatalny. Ten sam monitor podłączony do
    komputera poprzez DVI pokazywał bardzo pięknie.

    Na co dzień mój nowy monitor będzie używany ze sprzętem, który posiada
    wyjście cyfrowe. Jednak co pewien czas koniecznie będzie trzeba
    podłączyć tego starszego laptopa ze względu na oprogramowanie do
    telepracy, które jest tylko na nim.

  • 7. Data: 2014-10-18 10:58:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

    > Zwróć uwagę że ta stacja dokująca podpięta jest przez USB a nie
    > dedykowany slot pod spodem laptopa.

    Akurat w tym latopie złącze nazywa się Expansion bay 3 i znajduje się z
    boku. Tylko nic nie mogę znaleźć, czy przez to Expansion przechodzi
    cyfrowy sygnał grafiki.

  • 8. Data: 2014-10-18 12:38:19
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-10-18 o 10:58, Poldek pisze:

    > Akurat w tym latopie złącze nazywa się Expansion bay 3 i znajduje się z
    > boku. Tylko nic nie mogę znaleźć, czy przez to Expansion przechodzi
    > cyfrowy sygnał grafiki.

    Na pewno, ale jeśli kupisz urządzenie do którego podałem link to nie
    używasz expansion bay tylko zwykły port USB. Tutaj masz specyfikację:

    http://targus.com/US/usb-2_0-docking-station-with-vi
    deo-acp51usz

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2014-10-18 14:22:52
    Od: " 666" <...@...6>

    Poszukaj na angielskojęzycznych forach.
    Też się ździwiłem, że w moim HP nie wychodzi obraz cyfrowo nawet przez
    stację dokującą mającą złącze DVI.

    -----

  • 10. Data: 2014-10-18 17:34:02
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    Piotr Rezmer wrote:

    > Na pewno, ale jeśli kupisz urządzenie do którego podałem link to nie
    > używasz expansion bay tylko zwykły port USB. Tutaj masz specyfikację:

> [...]

    Tak, rozumiem, ale grafika przez USB to mi się jakoś mentalnie nie
    zgrywa. Może jestem zacofany?