  • 11. Data: 2017-11-23 14:39:04
    Temat: Re: Staruszek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-23 o 14:32, Iguan_007 pisze:

    > Nie wiem dlaczego, ale to sie wlasnie czesto zdarza. W mojej lokalnej silowni
    kobieta wjechala z drzwiami bo chciala zaparkowac przed budynkiem. Kilka tygodni temu
    ktos zabil dzieci w szkole - wjechal z parkingu wraz ze sciana.
    > Jakos ludzie wciskaja i trzymaja gaz -
    http://www.timescolonist.com/pedal-mixups-common-and
    -dangerous-1.9583

    Ja to sobie tłumaczę w ten sposób, że wciśnięcie gazu zdarza się w
    każdym samochodzie. I o ile w skrzyni manualnej to ujdzie bezkarnie, bo
    albo na luzie, albo się udławi, albo zawyje najwyżej na jedynce, o tyle
    w automacie jak dobrze depniesz, to za parę sekund masz n-ty z kolei
    bieg na maksymalnym rozbiegu i nikogo nie interesuje, że akurat masz
    skręcone koła i jedziesz po chodniku.

    A tu jeszcze ponaddziewięćdziesięciolatek, to i refleks kilka razy
    gorszy od standardu.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-11-23 14:39:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-23 o 14:36, r...@k...pl pisze:

    > Wybrały najgorszy kierunek do ucieczki.

    No jasne. Ubezpieczyciel na pewno będzie się bronił przyczynieniem do
    szkody :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2017-11-23 14:41:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 23 Nov 2017 14:10:33 +0100, Uncle Pete

    > Tego nie neguję, dziwi mnie proponowane wytłumaczenie...

    Wytłumaczenie jest bezsensowne -- jeśli już to można pomylić sprzęgło z
    hamulcem, co jest dosyć przykre w skutkach (na szczęscie tylko dla kierowcy
    i pasażerów). :P Aby pomylić gaz z hamulcem to trzeba być wyjątkowo
    zdolnym.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2017-11-23 14:42:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-23 o 14:41, Myjk pisze:
> [...]
    > hamulcem, co jest dosyć przykre w skutkach (na szczęscie tylko dla kierowcy
    > i pasażerów). :P Aby pomylić gaz z hamulcem to trzeba być wyjątkowo

    Chcesz hamować, więc:

    1) Naciskasz drugi od lewej pedał
    2) Nogę trzymasz na lewym pedale, hamujesz "środkowym".

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2017-11-23 14:46:35
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, November 23, 2017 at 11:39:05 PM UTC+10, Liwiusz wrote:

    > A tu jeszcze ponaddziewięćdziesięciolatek, to i refleks kilka razy
    > gorszy od standardu.

    No wlasnie ciekawe - czesto zdarza sie to ludziom starszym i kobietom.
    http://www.nola.com/traffic/index.ssf/2012/04/women_
    responsible_for_most_mis.html

  • 16. Data: 2017-11-23 15:14:13
    Od: p...@g...com

    --No wlasnie ciekawe - czesto zdarza sie to ludziom starszym i kobietom.

    polskie spoleczenstwo sie starzeje i rownamy do reszty swiata, w Niemczech co jakis
    czas do takich wypadkow dochodzi:

    https://www.mopo.de/umland/kamikaze-fahrt-in-stelle-
    gas-und-bremse-verwechselt---rentner-legt-zugverkehr
    -lahm-28931882

    a ten to juz mistrz, pewnie Tygrys pod Stalingradem mu sie przypomnial :-)

    http://www.spiegel.de/video/baden-wuerttemberg-rentn
    er-verwechselt-gas-und-bremse-video-1796403.html

    taki zombiak w ciezkim aucie z ASB to moze byc masakra

  • 17. Data: 2017-11-23 15:25:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-23 o 14:41, Myjk pisze:
    > Thu, 23 Nov 2017 14:10:33 +0100, Uncle Pete

    >Chcesz hamować, więc:
    >1) Naciskasz drugi od lewej pedał
    >2) Nogę trzymasz na lewym pedale, hamujesz "środkowym".

    Jak jestes przyzwyczajony do manuala, to jak chcesz hamowac, to prawa
    stopa robi lekki ruch w lewo i naciska drugi (srodkowy) pedal.
    No i w ASB ... tez hamujesz.

    Moze w tej hondzie z ASB pedal gazu szerszy niz manualu, stopa sie
    nie wbila w pedal hamulca ... a potem naturalny odruch jak auto jedzie
    gdy nie powinno, to mocniej hamulec wcisnac :-)

    Albo sobie staruszek wyrabial odruch hamowania lewą stopa, nie
    zdejmujac prawej z gazu, przyszlo niespodziewane zagrozenie, to prawa
    stopa ze starego przyzwyczajenia wcisnela pedal do oporu.

    J.

  • 18. Data: 2017-11-23 15:27:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,

    >No jasne. Ubezpieczyciel na pewno będzie się bronił przyczynieniem do

    Na szczescie widac na nagraniu, ze zadnej szkody na zdrowiu nie bylo
    :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-11-23 15:43:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 23 Nov 2017 15:27:10 +0100, J.F.

    > Na szczescie widac na nagraniu, ze zadnej szkody na zdrowiu nie bylo

    Mało takich co z poważnie złamaną nogą jeszcze biegli?
    Wg mnie kości tam poleciały jak nic.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2017-11-23 16:11:52
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Wybrały najgorszy kierunek do ucieczki.

    Akurat uciekały w bok, skąd mogły wiedzieć, że będzie ich gonił. Też bym
    w takiej sytuacji spierdalał z chodnika.