  • 11. Data: 2018-12-03 05:39:43
    Temat: Re: Sterownik AVT3166
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zwykle szukasz slomki w czyims oku a bala w swoim nie widzisz. Widziales kiedys
    ladowanie z prostownika dwopolowkowego na oscyloskopie? Widziales kiedys na
    oscyloskopie ladowanie wyprostowanym pradem trojfazowym z alternatora? Nie widziales
    a ja widzialem. Widzialem co sie dzieje zaraz po odpaleniu, co jak akumulator ma
    uzupelniony ubutek po rozruchu. Jak zobaczysz to przestaniesz pierdolic.

  • 12. Data: 2018-12-03 07:12:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jak zwykle szukasz slomki w czyims oku a bala w swoim nie widzisz.
    >Widziales kiedys ladowanie z prostownika dwopolowkowego na
    >oscyloskopie?

    Az tak mnie to nie interesowalo. Wiedzac ze tam szczytowe jest 19V, to
    wiem czego sie spodziewac.

    >Widziales kiedys na oscyloskopie ladowanie wyprostowanym pradem
    >trojfazowym z alternatora?
    >Nie widziales a ja widzialem.

    A tu tez z grubsza wiem czego sie spodziewac - tetnienia napiecia z
    natury sa mniejsze.

    >Widzialem co sie dzieje zaraz po odpaleniu, co jak akumulator ma
    >uzupelniony ubutek po rozruchu. Jak zobaczysz to przestaniesz
    >pierdolic.

    Ale laboratorium do testowania akumulatorow nie masz. Ja tez nie.

    Przyznaje - samochod laduje duzym pradem, a akumulatorowi to jakos nie
    szkodzi.
    Ale to tylko krociutkie doladowanie.

    Jak to wyglada w innych przypadkach - obaj nie wiemy.
    A jak ktos ładowarki szuka, to moze chce ladowac rozladowany.
    Albo potrzebuje do aku trakcyjnych.

    W kazdym badz razie ciagle nie chca opublikowac nic innego jak C/10.

    Ale moze ktos znajdzie jakas wspolczesna instrukcje ladowania od
    uboota czy wozka widlowego czy duzego UPS ...

    J.

  • 13. Data: 2018-12-03 10:31:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Dec 2018 05:12:43 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bo oczywiscie masz racje - samochod laduje duzym pradem, a
    > akumulator
    > zyje i zyje.

    A skąd to założenie dużym przez długi czas? Ładuje takim prądem jaki
    wypadnie z różnicy potencjałów z tego co daje instalacja auta a tym
    co daje Aku przez jego rezystancję wew. Przy sprawnym aku i nigdy ta
    różnica nie jest większa niż ~2V i bardzo szybko maleje (i prąd
    maleje) gdy aku się doładowuje.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2018-12-03 11:37:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A skąd to założenie dużym przez długi czas?

    Nie pisalismy, ze przez dlugi czas :-)

    > Ładuje takim prądem jaki wypadnie z różnicy potencjałów z tego co
    > daje instalacja auta a tym co daje Aku przez jego rezystancję wew.

    A to potrafi wypasc duzo ... przez krociutki czas.

    Gorzej, jak akumulator rozladowany gleboko, bo wtedy moze to byc
    faktycznie dlugo ...
    no i zachodzi pytanie, czy zdrowo ...

    Co prawda samo rozladowanie jest niezdrowe ...

    J.

  • 15. Data: 2018-12-03 11:58:13
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Mozna sie oczywiscie zabawic i isc na calosc. Tak tez zrobilem i ze
    > starego regulatora napiecia alternatora wymontowalem elektronike i
    > podlaczylem w prostowniku.

    Przecież ta elektronika steruje prądem wzbudzenia wirnika. To co ty tam
    wzbudzasz w tym prostowniku?

  • 16. Data: 2018-12-03 12:36:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Dec 2018 11:37:39 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Gorzej, jak akumulator rozladowany gleboko, bo wtedy moze to byc
    > faktycznie dlugo ...

    No ale nikt nie ładuje prostownikiem naładowanego aku tylko
    rozładowany, tylko takich dotyczy reguła 1/10C.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2018-12-03 12:40:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ale nikt nie ładuje prostownikiem naładowanego aku tylko

    Niektorzy laduja. Tacy co to "zima dobrze jest naladowac akumulator".
    No ale ich prostownik ma 5A, a na naladowanym to nawet mniej ...

    >rozładowany, tylko takich dotyczy reguła 1/10C.

    Ale nie wiemy - wiekszy prad szkodzi, nie szkodzi ?
    Bo jak rozladuje aku i odpale na kable, po czym pojade w trase, to
    alternator tez sie nie oszczedza ...

    J.

  • 18. Data: 2018-12-03 12:45:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    >Przecież ta elektronika steruje prądem wzbudzenia wirnika. To co ty
    >tam
    >wzbudzasz w tym prostowniku?

    Zenek sobie dorobil ogranicznik napiecia ladowania do zwyklego
    prostownika.
    Zwykly regulator i podlacza aku zamiast wzbudzenia.

    Ogolnie sprytne, gdyby nie to, ze mam zasilacz laboratoryjny,
    prostownik automatyczny z lidla/biedronki, a w "zwyklym" amperomierz,
    tudziez miernik uniwersalny i nie musze nic dorabiac :-)

  • 19. Data: 2018-12-03 14:05:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tranzystorowi w regulatorze obojetne czy odcina zasilanie wirnika czy akumulatora.

  • 20. Data: 2018-12-03 14:50:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html

    niebezpieczne hovno - zostawisz na dworze i podczas deszczyku będziesz
    miał fajerwerki lub porażenie.

    lidlowska wodoodporna.
    używam, polceam i kupię następną bo ta już nieco zmaltretowana