  • 11. Data: 2014-09-26 10:23:02
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 10:10, FEniks pisze:

    > Z zegarkiem wprawdzie nie siedzę i nie liczę, ale spaliny zdążę w domu
    > poczuć.

    To zamknij okno na te naście minut :)

    A turbinę chłodzi się 15-30 sec zależy jak bardzo katowało się auto :)
    po jeździe miejskiej 5-10 sec wystarczy.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 12. Data: 2014-09-26 10:25:11
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 09:51, AL pisze:

    > 1. niech parkuje przodem do okien

    Nie ma obowiązku.

    > 2. jesli przed zatrzymaniem zwolni i da odetchnac turbinie to ta sie
    > ostudzi juz w momencie dojazdu na parking.

    Dokładnie, ja tam i tak trzymam ty 5-10 sec od zaparkowania, akurat
    zdążę odpiąć tel z holdera i wsadzić do kieszeni/plecaka.

    > 3. jesli jego opary smierdza (a auto wypasione jak piszesz), to moze
    > niech uda sie na pomiar czystosci spalin i poczyni kroki by usunąć u
    > siebie ta usterke.

    Jak wypasione to albo coś ma nie tak albo ktoś ma wyczulony nos :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2014-09-26 11:22:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-26 09:59, Budzik wrote:

    > Chyba ze bedzie w nim siedział i czekał...

    A jak inaczej przepraszam? Myślisz, że zostawia kluczyk w stacyjce,
    trzaska drzwiami i wraca po 15 minutach?

    Z tym, że teoretycznie nie ma to znaczenia - ma wyłaczyć i tyle. Inna
    sprawa, że nikt tego nie egzekwuje, a ludowe mądrości typu najpierw
    rozgrzać na parkingu, a potem ostudzić dalej są w modzie.

    Shrek.

  • 14. Data: 2014-09-26 11:23:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W kilkanaście minut zdążą przyjechać?

    Szybciej ja chodze, niz oni jada;-)
    Byl tu polecany przepis kulinarny na rybke w aucie po PMSowemu: rybka
    dowolna trzymana przez kilka dni w ciepelku w foliowej torebce. Rybke
    serwowac, zachowujac srodki ostroznosci, bez rozpakowywania tytulem
    ostrzezenia, lub w nawiew, jesli rozmowa i ostrzezenie nie pomoga.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2014-09-26 11:25:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-26 10:23, Chris pisze:

    > To zamknij okno na te naście minut :)
    >
    > A turbinę chłodzi się 15-30 sec zależy jak bardzo katowało się auto :)
    > po jeździe miejskiej 5-10 sec wystarczy.

    Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :)

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 16. Data: 2014-09-26 11:31:02
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Fri, 26 Sep 2014 11:25:16 +0200, Lewis napisał(a):

    > Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :)

    Takich aut jest jakiś promil. A jeśli piszemy o przeciętnym
    turbodoładowanym silniku, czyli najczęściej turbodieslu z mocą ok 150KM z 2
    litrów to wystarczy tyle ile napisał Chris.

  • 17. Data: 2014-09-26 11:42:32
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 11:25, Lewis pisze:

    > Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :)

    Brat ma 270KM i 2.3l i jakoś nie musi stać paru minut żeby schłodzić
    turbinę :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 18. Data: 2014-09-26 12:05:56
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Sąsiad jest idiotą.
    > Turbina po normalnej jeździe nie wymaga studzenia, co najwyżej z 15s
    > żeby obroty wirnika spadły.

    W studzeniu turbiny nie chodzi o obroty, tylko o temperaturę łożyska,
    żeby po zatrzymaniu obiegu olej się nie zapiekł. Nowe samochody mają w
    komputerze możliwość wskazywania temperatury oleju. Mój znajomy jak
    dojedzie włącza to i potrafi siedzieć z włączonym silnikiem nawet parę
    minut, aż temperatura spadnie poniżej stu iluś stopni (105?).

  • 19. Data: 2014-09-26 12:18:22
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-26 o 10:25, Chris pisze:

    > Nie ma obowiązku.

    Coś mi się obiło o uszy, że jest taki przepis. Ale mógł to być gdzieś
    bardzo lokalny wymóg, żeby pod oknami tyłem nie parkować.
    W każdym razie jeśli wjeżdża tylnymi kołami na chodnik to mu nie wolno.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2014-09-26 12:23:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-26 12:18, Miroo pisze:

    > Coś mi się obiło o uszy, że jest taki przepis. Ale mógł to być gdzieś
    > bardzo lokalny wymóg, żeby pod oknami tyłem nie parkować.

    Lokalne przepisy spółdzielni.

    > W każdym razie jeśli wjeżdża tylnymi kołami na chodnik to mu nie wolno.

    Jeśli zostawi ustawowe miejsce to mu wolno :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl