  • 11. Data: 2011-12-29 08:03:43
    Temat: Re: System zabezpieczający przed zabezpieczeniem.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-28 23:58, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Żartujesz?

    Niezupełnie. Strzelająca opona może albo zaklinować koło albo spowodować
    zerową przyczepność. W drugim wypadku niewiele się to różni od złapania
    poslizgu na lodzie. Poniewaz jednak nigdy nie doświadczyłem takiego
    efektu to pytam z ciekawości.

  • 12. Data: 2011-12-29 09:18:41
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Jeśli walnie przednia opona, to nawet w samochodach ze wspomaganiem
    > trzeba mocno trzymać kierownicę. Bez wspomagania jest dramatycznie :(

    > Żartujesz?
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan mailto:r...@p...pl
    > PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

    Przeżyłem strzał opony - przedniej prawej. Jechałem ok. 50 km/godz. (bo
    wcześniej czuć było, że coś się dzieje). Żadnych sensacji, wyrywania
    kierownicy.
    Widziałem też strzał tylnej opony na autostradzie - może dlatego, ze tylna,
    ale też nic się nie zadziało. Kierowca po prostu zjechał na pobocze.
    T.

  • 13. Data: 2011-12-29 09:22:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > www.youtube.com/watch?v=C0MtnOBJzZk
    >
    > W jakich autach jest to już standardem ? W bawarach widziałem na 2012 już
    > ma być w serii ;)

    Nie wyśmiewaj się - jeden Kapica już dostał Nobla... ;-)
    Ten pewnie liczy na kolejnego...
    T.

  • 14. Data: 2011-12-29 11:07:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Widziałem też strzał tylnej opony na autostradzie - może dlatego, ze
    > tylna, ale też nic się nie zadziało. Kierowca po prostu zjechał na

    Tylnej też przeżyłem - przejeżdzałem przez budowę drogi i na coś
    ostrego na drodze musiałem najechać, bo opona miała rozdarcie z boku
    (na bocznej ścianie, blisko bieżnika) w kształcie trójkąta o boku 5cm.

    Ledwie zauważyłem że coś się stało. Samochód to była toyota camry
    1995 obładowany bagażami bo jechaliśmy autostradą na wycieczkę.

    Przedniej - nie miałem przyjemności.

  • 15. Data: 2012-01-01 15:05:37
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-12-28 23:58, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Jeśli walnie przednia opona, to nawet w samochodach ze wspomaganiem
    > trzeba mocno trzymać kierownicę. Bez wspomagania jest dramatycznie :(

    Zależy od auta, jak testujesz jak pan z filmu na maluchu to zdecydowanie
    masz rację, ale tam warto wspomnieć, że powyżej 80km/h ta namiastka
    samochodu już ledwo trzymała się drogi i wystrzał opony by tu nie pomógł
    zdecydowanie. Przy 120km/h osiągalnym z górki i z wiatrem trzeba było nie
    lada manewrów by utrzymać kierownicę w pełni sprawnym aucie. Normalne
    samochody przy 2x większej prędkości zachowują się 4x lepiej.

    Natomiast w nowocześniejszych autach niż maluch jest lepiej i stabilniej.
    W mojej osobówce walnęła opona przy prędkości coś w okolicach 170km/h.
    Przednia prawa. Poza powstałym hukiem to na aucie nie zrobiło to wrażenia,
    wyhamowałem i zjechałem na pobocze. Z opony zostały strzępy, nie wyobrażam
    sobie, żeby coś mi miało zablokować układ kierowniczy w tym czasie i w
    imię czego?

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 16. Data: 2012-01-01 15:47:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Jan 2012 15:05:37 +0100, dominik napisał(a):

> [...]
    > masz rację, ale tam warto wspomnieć, że powyżej 80km/h ta namiastka
    > samochodu już ledwo trzymała się drogi i wystrzał opony by tu nie pomógł

    No nie wiem, do tej 100 dociagalem czesto i prowadzil sie imo normalnie.
    Wystrzalu opony nie przezylem, w innym aucie tez nie,
    ale na flaku jedzie sie dosc normalnie.

    J.

  • 17. Data: 2012-01-01 16:39:02
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-01-01 15:47, J.F. wrote:
    > No nie wiem, do tej 100 dociagalem czesto i prowadzil sie imo normalnie.
    > Wystrzalu opony nie przezylem, w innym aucie tez nie,
    > ale na flaku jedzie sie dosc normalnie.

    Nie napisałem, że stówa jest nieosiągalna, ale że zachowanie malucha na
    tej prędkości nie jest już zbyt sympatyczne. Każdy kto się przesiadł na
    coś nowszego i większego od razu zauważał że "nie czuć prędkości", nawet
    przy jeszcze większej prędkości. Maluch po prostu był lekki, a układ
    kierowniczy nie był tak super stabilny. Prawdopodobnie z tego pomysł
    autora filmiku.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564