  • 12. Data: 2018-09-10 13:59:59
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > regeneracja ukladu w 4 letnim VW to w ASO 1400 pln

    jak znajomy lubi byc w rogi walony...
    Ja płaciłem ostatnio 150 zł za regeneracje rozrusznika.
    Niechby kosztowało 200 zakładając ze inzynier przewidział ze rozrusznik
    do auta z start stop musi byc mocniejszy i go troche lepiej
    zaprojektował...
    1400zł... ROTFL... to nie jest technologia kosmiczna...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 10. Data: 2018-09-10 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > ... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

    Nie uwierze dopóki nie zobacze...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 13. Data: 2018-09-10 14:21:54
    Od: z...@g...com

    Co do czasu rozruchu to silnik odpala u mnie w trakcie normalnego wciskania sprzęgła.
    Co do oszczędności to też mam spore wątpliwości. Kresy licznik czasu gdy silnik nie
    pracuje. Są to z reguły jakieś sekundy.

  • 14. Data: 2018-09-10 14:33:46
    Od: p...@g...com

    jezdzilem Passatem B7 i nie zauwazylem wzrostu zuzycia paliwa po wylaczeniu tego
    systemu, podejrzewam ze warunki testowe mocno odbiegaja od realnych czyli krotko
    mowiac madafaki znow oszukuja :-)

    ps ten system powstal glownie po to aby spelnic normy ekologiczne, teoretycznie wiec
    dziala jak zakladano

  • 15. Data: 2018-09-10 16:37:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >A jak to wygląda w przypadku Solarisów hybrydowych?
    >Silnik gaśnie na jakieś 5-10 sekund postoju na przystanku i
    >natychmiast po ruszeniu odpala. Na światłach nie gaśnie, chociaż stoi
    >się dłużej ;)

    Moze polaczony z drzwiami :-)

    Spalinowo elektryczny ? To moze byc o tyle ciekawie, ze doladowuje
    sobie na swiatlach akumulatory, a potem np przy ruszaniu nie musi
    czarnego dymu wyrzucac :-)

    A na przystankach wylacza, zeby pasazerow nie truc.

    >Strasznie jestem ciekawy jakie są rzeczywiste "oszczędności" miasta
    >na autobusach hybrydowych, zwłaszcza solarisach.

    A miasto sie nie wycwaniło ?
    Moze nie kupilo autobusow, tylko usluge dostepnosci/jazdy, i mozna
    prosto porownac ceny ...

    J.

  • 16. Data: 2018-09-10 17:14:36
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2018 o 13:51, J.F. pisze:
    > Tylko ze Syrena nie miala 120KM.
    Według instrukcji miała koni 40, ale funkcję dojazdu dom-praca-zakupy
    czy coś podobnego na krótkich trasach spełniała identycznie.
    > I nie wazyla 1300kg,  ja tez bylem ze 40 lzejszy :-(
    Według tej samej instrukcji ważyła 850 kg pusta bez płynów, ale z kolei
    z racji mniejszej ilości samochodów rzadko kiedy jechała nią jedna
    osoba. Przeważnie 3-4 i do tego jakiś ladunek. Teraz żona jeździ solo,
    czyli mamy 1100 kg samochodu plus jakieś 80 kg kobiety (z torebką i
    reklamówką zakupów). Wychodzi na to samo.

    > Co do sensownosci tych 120KM to by mozna podyskutowac, ale ja akurat
    > lubie dynamiczne auta.
    > Tylko ze one po miescie pala duzo, ale czy to ich wina  ? :-)
    >
    > Syrena ... czy ona nie palila co najmniej 10/100 ?
    Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
    Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny. W
    sensie oszczędności paliwa.
    Jacek

  • 17. Data: 2018-09-10 19:01:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Według instrukcji miała koni 40, ale funkcję dojazdu dom-praca-zakupy
    >czy coś podobnego na krótkich trasach spełniała identycznie.

    Ja tam nie mam watpliwosci, ze wspolczesny silnik 120KM, jak mu sie
    depnie do oporu, to spali co najmniej dwa razy wiecej niz ta Syrena.

    Powstaje pytanie, po co deptac do oporu po miescie, skoro za 500m
    kolejne swiatla.

    Ale w nowozytnych czasach w maluchu juz mi brakowalo mocy.
    Ja z przyzwyczajenia na lewy pas, a tez prawego mnie wyprzedzaja na
    swiatlach :-(

    Teraz sie znow zakorkowalo, i wiecej stania niz jazdy ...

> [...]
    >kolei z racji mniejszej ilości samochodów rzadko kiedy jechała nią
    >jedna osoba. Przeważnie 3-4 i do tego jakiś ladunek. Teraz żona

    A gdzie ja bym znalazl 3 chetnych na jazde do pracy.
    Ale kartki byly jakie byly, wiec przewaznie stala w garazu :-)

    >Rozrzut był duży. W zimie mogło być nawet więcej.
    >Mimo wszystko, jak na 60 lat postępu technicznego to efekt mizerny. W
    >sensie oszczędności paliwa.

    Maluch malo palil ... ale czy to sie nadaje do porownania ...

    J.

  • 18. Data: 2018-09-10 21:42:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-10 o 04:37, Pszemol pisze:

    > ... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.
    >
    > Aby wystartowac samochod z silnikiem 1.5litra i 4cylindry potrzeba tyle
    > benzyny co spala on na wolnych obrotach w zaledwie 7 sekund.
    >
    > https://youtu.be/dFImHhNwbJo

    Sądzę że największym problem będą tu zaniki ciśnienia oleju ;)
    Zatrzymanie silnika, brak ciśnienia, wał opada na dolną półpanewkę
    podpory wału, film olejowy jest wyciskany na boki i praktycznie nie
    zostaje go między panewką a wałem nic. Odpalamy 2 obroty wału "na
    sucho"... No zajebiście ;)

    Tak wiem powymyślali panewki sputerowe, cuda na kiju a i tak zanik
    ciśnienia, to śmierć dla silnika prędzej czy później.

    Lewis

  • 19. Data: 2018-09-10 23:24:51
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 10 Sep 2018 02:37:24 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    >... oszczedzaja od 4 do 8% paliwa w ruchu miejskim.

    O ile silnik się wyłączy ;) Przy 30+ stopniach na zewnątrz, z włączoną
    klimą, przez 20 kilometrów system potrafi zadziałać raz. I to też z
    dupy wymysł, bo po 20 sekundach silnik się sam uruchomił. Tak to
    działa w i30.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 20. Data: 2018-09-10 23:27:57
    Od: j...@i...pl

    On 10 Sep 2018 11:59:59 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >W masterach skrzynie po prostu padaja. Padały w poprzednim modelu, padaja
    >i w tym nowszym. Co 100kkm proflaktycznie wymienia sie w nich olej...

    U mnie ponad 530 tys przejchane i nie padła. Olej wymieniany był chyba
    przy 300 tys. km.