  • 1. Data: 2014-11-24 23:30:03
    Temat: Szajsowaty Tablet Samsunga ...
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Aloha All

    Kobieta dostała tablet Galaxy Tab3 lite i niestety jest problem z
    obsługą wifi
    zaznaczam ze nie na wszystkich urządzeniach (routerach) - sprawdzilem 3
    modele
    - działa np. z d-linkiem czy udostepnieniem łacza gsm via wifi na
    słuchawce LG

    Mimo wszystko coś w samsungach jest skopane (2 egz) bo np. nie chcą
    współpracować poprawnie z Routerem Draytek 2910VG - nawet przy
    wyłączonych wszystkich zabezpieczeniach (full otwarta siec) zmianach
    kanałów, trybów b/g, WEP, WPA, WPA2 ...
    - LOL - sprawdzilem chyba wszystkie możliwe kombinacje ;)
    Po nawiązaniu połaczenia z routerem - Galaxy Tab resetuje się,
    znów sie łaczy i tak w kółko ....

    Po licznych próbach doszedłem do wniosku że problem nie tkwi w poprawnym
    szyfrowaniu połaczenia, ale w negocjacji uzyskania IP i reszty z DHCP
    // czysto statyczne ustawienia odpadają, bo jest więcej
    urządzeń do obsługi niż tylko gówniany tablet + sporadycznie gościnne //

    Sposób w jaki udało sie go zmusić do współpracy z netem
    to nawiazanie polaczenia z routerem w trybie np. WPA2 (ciutek
    bezpieczenstwa)
    z jednoczesna blokadą MAC-a, a następnie wyłączeniu ścisłej kontroli MAC
    adresów
    (dla LAN-u i WLAN-u można blokować oddzielnie)

    Niestety, ustawienie takie działa ale do chwili
    wyłaczenia wifi tabletu lub routera - ponowna renegocjacja konczy sie
    fiaskiem :/

    Pisze tu, bo być może ktoś napotka na taki problem
    to przy okazji zaoszczędzi ciutek czasu i nerwów ;)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-11-25 11:51:03
    Temat: Re: Szajsowaty Tablet Samsunga ...
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości
    > Aloha All
    >
    > Kobieta dostała tablet Galaxy Tab3 lite i niestety jest problem z obsługą
    > wifi

    Może jednak problem jest kobietą?

    --
    marfi

  • 3. Data: 2014-11-25 12:34:39
    Od: shd <s...@o...pl>

    W dniu 2014-11-24 o 23:30, Waldek pisze:
> [...]
    > modele
    > - działa np. z d-linkiem czy udostepnieniem łacza gsm via wifi na

    W moim telefonie było podobnie (Kruger&Matz Live), z niektórymi
    routerami łączył się normalnie z innymi nie. Pomogła aktualizacja
    oprogramowania w telefonie. Coś w androidzie pokopane było.
    Sprawdź czy jest możliwość aktualizacji androida w tablecie. Ewentualnie
    firmwaru w routerze.
    Jarek

  • 4. Data: 2014-11-25 14:25:31
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "shd" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Coś w androidzie pokopane było.
    > Sprawdź czy jest możliwość aktualizacji androida w tablecie. Ewentualnie
    > firmwaru w routerze.

    W tabletoidzie GalaxyTab3 lite jest Antek 4.2.2 i aktualizacji IMO brak

    W Draytku jest ostatni firmware który wyszedł (model juz nieprodukowany)
    - został zastąpiony przez nowszy z obsluga 802.11n
    i o ile pamietam 2xWAN /LAN jest juz w wersji 1 Gb

    Tablet szajsunga jest jednym urzadzeniem wifi (jak dotąd)
    który ma problem z negocjacja połaczenia, tzn. łaczy sie ale zaraz potem
    resetuje
    - handshake cos mu nie pasuje ... jakby Kreańczyk nie chcial miec z
    Tajwańczykiem nic wspólnego - LOL

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-11-25 14:49:32
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości
    > Aloha All

    Ogólnie potwierdzam, natomiast zawsze raczej winiłem Drayteka,
    bo WiFi w wydaniu tej firmy (nawet w stosunkowo wysokich modelach
    routerów, takich jak Twój) jest, oględnie mówiąc, średnie.

    Miałem różne Drayteki (27xx oraz 28xx) i w zawsze WiFi stwarzało
    problemy. Nie tylko z telefonami, czasem też z laptopem albo
    MacBookiem. Najgorsze, że próba podłączenia takiego urządzenia
    powodowała często ogólny pad WiFi na routerze.

    Pod tym względem dużo lepsze są właśnie d-linki albo tp linki.
    Ja poszedłem jeszcze inną drogą, bo i tak musiałem dostarczyć
    neta na parter domu i użyłem 2 "plugów" Devolo, a Wifi na Drayteku
    wyłączyłem.

  • 6. Data: 2014-11-25 21:32:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-25 o 14:25, Waldek pisze:

> [...]
    > potem resetuje
    > - handshake cos mu nie pasuje ... jakby Kreańczyk nie chcial miec z

    Miałem podobny problem (w drugą stronę) z routerem Neostrady Livebox 2.
    Uruchomienie po WiFi łączności z Samsungiem Galaxy ACE (czyli taki tani
    wypierdek) powodowało pad tego routera.
    Teraz stoi Linksys i nie ma problemu. Ne ma też z Asusem N10, Netgearem
    jakimś czy też D-Linkiem.
    Także być może to jednak router?

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2014-11-25 22:03:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > // czysto statyczne ustawienia odpadają, bo jest więcej
    > urządzeń do obsługi niż tylko gówniany tablet + sporadycznie gościnne //

    Niby czemu odpada statyczne DHCP?

  • 8. Data: 2014-11-26 01:12:56
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2014-11-25 o 21:32, Irokez pisze:

> [...]
    > wypierdek) powodowało pad tego routera.
    > Teraz stoi Linksys i nie ma problemu. Ne ma też z Asusem N10, Netgearem

    Być albo nie być ...
    Router obsługiwał i obsługuje trochę urządzeń różnych producentów
    więc dziwne że akurat z tym jednym samsungiem nie chce

    Tak się składa że nie mam innych samsungowatych sprzetów z wifi,
    wiec póki co nie sprawdzę, ale np. Jabłka, HTC, Lenovo, LG, Pentagram,
    no-name chinszczyzna + drukarki np. Brother i parę różnych lapków jakoś
    działa bez problemu ;)

    Pozdro

  • 9. Data: 2014-11-26 02:55:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-26 01:12, Waldek pisze:

> [...]
    > wiec póki co nie sprawdzę, ale np. Jabłka, HTC, Lenovo, LG, Pentagram,
    > no-name chinszczyzna + drukarki np. Brother i parę różnych lapków jakoś

    Mam w domu kilka Samsungów, m.in. S3, S3 Mini, S5. Jest tam też Draytek
    2820n. Nigdy nie było problemu. Przychodzą do mnie ludzie z różnymi
    tabletami czy telefonami - bez problemu.
    W firmie też 2820n lub podobny. Bezproblemowo. Bardzo często są
    handlowcy, którzy na Drayteku mają inne SSID, izolowane i przekierowane
    tylko do Internetu. Nikt nie zgłaszał problemu.
    U kilku (kilkunastu?) klientów też mam Drayteki - nikt nie zgłaszał
    problemów.

    Zapodaj pytanie na http://forum.draytek.pl/
    Tam też znajdziesz firmware do różnych celów.

    Draytek ma dobre wsparcie. Jest to sprzęt nieporównanie lepszy od
    różnych D-Linków czy TP-Linków, o wiele stabilniejszy od Linksysów. Mogę
    go porównywać chyba tylko ze Symbolem/Motorolą czy Cisco (nie Linksysem).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2014-11-26 15:34:28
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

> [...]
    > D-Linków czy TP-Linków, o wiele stabilniejszy od Linksysów. Mogę go porównywać
    > chyba tylko ze Symbolem/Motorolą czy Cisco (nie Linksysem).

    Witaj

    To ze to przywoity sprzęt i o dość duzych mozliwosciach jak na SOHO
    - stabilny i wydajny, to juz sprawdziłem na przestrzeni kilku lat eksploatacji
    no i jeden z niewielu "budzetowych" dosponujących dwoma WAN-ami

    Opisalem ten problem, bo pierwszy raz spotkalem sie z urzadzeniem
    które nie chce nawiazac współpracy z moim Draytkiem,
    Stawialbym na uszkodzony interfejs, ale akurat mialem do dyspozycji 2
    egzemplarze Galaxy Tab3
    (co prawda z tej samej partii produkcyjnej) i oba zachowuja sie dokładnie tak
    samo,
    - ale zeby bylo ciekawiej z innymi dwoma AP sie łaczą

    To nawet nie jest problem samego połączenia wifi - bo to odbywa sie z uzyciem
    np. WPA2 poprawnie
    tylko później sie tablet resetuje i łaczy ponownie (tak w kółko)
    Jesli na Draytku zabroni sie mu dostep do internetu a nastepnie zezwoli (gdy juz
    jest polaczony z AP)
    to pracuje juz bezproblemowo .... do momentu wylaczenia i konieczności ponownej
    negocjacji ;)

    Co do wsparcia - model 2910VG nie jest juz produkowany i ostatni firmware do
    niego
    jaki wyszedł to bodajze 3.2.2.4 (pisze z pamieci)
    wiec wątpie zeby cos od strony routera dalo sie wskorac