  • 31. Data: 2019-09-30 16:06:36
    Temat: Re: Szatan atakuje...
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    > 3. Wstępne ładowanie do pamięci (Prefetch i Superfetch)

    Co ta funkcja realizuje?
    Powoduje jakieś dodatkowe zapisy na dysku?
    Coś mi świta, że to było przeniesienie najczęściej używanych plików do RAM z
    HDD w epoce talerzowych dysków, żeby szybciej system śmigał. Zły trop?

  • 32. Data: 2019-09-30 22:50:54
    Temat: Re: Szatan atakuje... SSD
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > Porównując szybkość reakcji WXP na HDD i 64W10 na SSD postrzegam (;
    > postęp. ;)

    Czyli jest jakiś postęp czy go nie ma? Jeżeli jest to na jakim konkretnie
    przykładzie to widać?
    Bo ciężko stwierdzić czy żart czy prawda.
    Rzeczywiście SSD pracują lepiej pod nowszymi win kobyłami?
    Jak to z tą całą funkcją trim pod XP jest, bo pisano że SSD na XP odpada, że
    szybko go zajeździ ponoć.

  • 33. Data: 2019-09-30 23:58:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To zależy, czy program producenta SSD działa pod XP.
    Np. Intela działa (ustawiasz sobie trim np. co tydzień i masz z bańki), a Samsunga
    działa tylko stara wersja co nie rozpoznaje
    nowych modeli SSD.

    -----

  • 34. Data: 2019-10-05 01:39:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jedrek" KZnkF.711762$_...@u...com

    > Co ta funkcja realizuje?

    Przyspiesza wczytywanie plików. ;)

    > Powoduje jakieś dodatkowe zapisy na dysku?

    Tak, choć nieduże -- zajrzyj do katalogów.

    > Coś mi świta, że to było przeniesienie najczęściej
    > używanych plików do RAM z HDD w epoce talerzowych
    > dysków, żeby szybciej system śmigał. Zły trop?

    IMO niezupełnie poprawny. ;)

    https://www.centrumxp.pl/Publikacja/Czym-jest-folder
    -Prefetch

    Otóż funkcja związana z folderem Prefetch analizuje uruchamiane
    wraz z systemem usługi i aplikacje, a także monitoruje wywoływane
    przez użytkownika programy. Na podstawie zebranych informacji
    umieszcza specjalne tymczasowe skróty we wspomnianym folderze.
    Pliki .pf mają zapewnić podczas kolejnego uruchamiania systemu
    czy konkretnej aplikacji, szybsze i wymagające mniejszej pracy
    procesora wykonanie zadania. Folder Prefetch przechowuje do 128
    wspomnianych skrótów, które na bieżąco są aktualizowane kolejnymi.

    --

  • 35. Data: 2019-10-05 01:40:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jedrek" NUtkF.370302$6...@u...com

    WXP na HDD reaguje szybciej niż 64W10 na SSD.

    Nie miałem SSD pod WXP.

    --