  • 1. Data: 2009-07-08 11:25:15
    Temat: TP - neostrada
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zadzwonila TP.

    "Uprzejmie przypominamy ze promocyjna umowa na Neostrade sie panu
    konczy, wkrotce bedzie pan placil pelna cennikowa cene - 180zl
    miesiecznie.
    Proponujemy skorzystanie z nowej promocji, oplata 54zl, umowa na
    rok, dwa lub trzy".

    No coz - milo ze przypominaja, widac ze obsluga posprzedazna dziala
    itp.

    Tylko czemu ja mam wrazenie ze oni koniecznie chca stracic klienta
    :-)

    --
    J.

    begin 666 xnews.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CMX;F5W<PT*1DX
    Z>&YE=W,-
    B"E)%5CHR,# Y,#<P.%0Q,3(U,35:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
    `
    end

  • 2. Data: 2009-07-08 12:02:42
    Temat: Re: TP - neostrada
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > No coz - milo ze przypominaja, widac ze obsluga posprzedazna dziala itp.
    >
    > Tylko czemu ja mam wrazenie ze oni koniecznie chca stracic klienta

    Tak. Kilka dni temu porównywałem sobie ceny internetu ADSL, mimo że jedna
    umowa (Neo 256kb/s) kończy mi się na jeseni 2010 roku druga (Orange Free
    256 kb/s - ta za 24 PLN brutto miesięcznie co to chwilowo była najtańsza na
    rynku póki nie podnieśli na skutek protestów innych opów że niby poniżej
    kosztów) kończy się na jesieni 2011 roku.
    I widzę że era taniejącego internetu w PL się skończyła.
    Przede wszystkim teraz już tylko TP oferuje ADSL 256 kb/s (jeszcze niedawno
    robił to Orange czyli w zasadzie też TP).
    Teraz i Orange ma jako najniższą ofertę 512 kb/s co w przypadku lokalizacji
    u mnie w domu wyklucza net.
    I tak czasem przy zalatwianiu problemów, technicy w RONiU czy CKU marudzą że
    "ja bym przy tych parametrach łącza napisał negatywne warunki techniczne i
    wogóle bym panu tego ADSL nie założył".
    No cóż. Ale założono, umowa w mocy i nawet ostatnio jako tako działa (zrywa
    synchro gdy burza w okolicy - kiedyś zrywało regularnie co parę minut ale
    teraz mam "prawdopodbnie najlepszą parę w okolicy". Jak w reklamie piwa).

    Ciekawe co ja - biedny Miś - zrobię po październiku 2010 ?
    Neo 256 na ile by nie brać - drogo.
    Wtedy już JEDYNIE 20km ode mnie będzie prawdopodbnie w Śniatowie BTS CDMA
    450 MHz.
    Ale jeśli będa takie warunki jak teraz........
    To chyba wolę już tą Neo 256.
    Orange będzie BMT (bo oni najmniej 512kb/s).
    Więc albo Neo (jeśli do tego czasu nie zlikwidują oferty 256 bo u nas to
    wszystko możliwe) albp CDMA.
    Antenę w razie czego na pasmo NMT mam (kierunkowa Yaga).
    Ale warunki straszne.
    Trzeba kupić na własnosć modem za sporą sumkę (jeśli umowa na rok to za 699
    PLN).
    I strach. Bo w czasie burzy...... Jak padnie to tylko u nich mogę drugi
    kupić. Ciekawe na jakich warunkach.
    Powiedzmy że dają gwarancję na rok a ja kupuję za 99 PLN i podpisuję umowę
    na 3 lata.
    Po roku i jednym dniu modem wysiada.
    Co wtedy ?
    Zanim na mojej centrali zrobili ADSL to korzystałem z czegoś co się nazywało
    Go!Internet.
    Wziąłem opcję 512 kb/s downlink.
    Działało tragicznie.
    Acha - zamówiłem ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ usługę instalacji podejrzewajac
    słusznie że bedą trudnosci z ustawieniem anteny na egzotycznego satelitę.
    No i pobrali opłatę po czym....każdy ICH instalator odmówił przyjazdu do
    mnie bo "ZA DALEKO".
    Zaproponowali mi "dogadanie się" z ich instalatorem z..... Poznania (ja
    miałbym "prywatnie" mu sfinansować przyjazd).
    Zaprosiłem jednego z lokalnych monterów TV SAT. Nie mógł znaleźć tego
    satelity.
    Dopiero drugi załatwiony przeze mnie monter (mający dobry przyrząd do tego
    celu) w końću znalazł słabiutki sygnał (cały teren odsłonięty a antena,
    konwerter i modem od ich).
    No i zadziałało.
    Uplink był po GPRS Idea (wówczas).
    Miałem więc na dachu osobną antenę paraboliczną do "odbioru" internetu oraz
    obok yagę na 900 MHz aby dosyłać swój uplink do BTSa w Dargobądzu (9 km
    przez las).
    Aż przyszła burza i wyrównała.
    Pamiętam że firma dawala dwie opcje: kupno modemu lub dzierżawa.
    Wybralem rozsądnie dzierżawę.
    Modem byl zintegrowanym terminalem łączonym z pecetem przez LAN.
    Mial gniazdo LNB orz GSM i złącze zasilacza.
    Typowo dedykowany sprzęt (z boku slot na kartę SIM).
    No i w czasie burzy piorun uszkodził ten modem (oraz moją kartę LAN na PCI
    na szczęscie bo komputer stary).
    Dodatkowo uszkodzniu uległ faksmodem w pececie orz domofon (wkładka
    elektretowa tzn tranzystor w nią wbudowany) oraz tranzystor wzmacniacza
    mikrofonowego w mieszkaniowej częsci domofonu.
    Dodatkowo piorum zrobił przerwę na zaciskanym (przez monterków TP) złączu w
    puszce na murze domu (_PODZIEMNE_ przyłącze łączy się z przewodem z gniazdka
    w mieszkaniu).
    Oczywiscie firmie nie zgłosiłem przyczyny awarii ich modemu.
    Gdy wymieniłem kartę LAN na PCI to okazało się, że w modemie uszkodziła się
    tylko część LAN.
    Diody świecące zgłaszały zalogowanie do sieci GSM i odbiór sygnału SAT.
    Terminal mi wymienili bezpłatnie.

    I tego mi brakuje w ofercie Orange Freedo Pro.
    Chcą aby kupić ich modem (też w zasadzie praktycznie dedykowany) i w razie
    awarii bujaj się.
    Umowa podpisana więc płać a modem to twoja sprawa boś go kupił na własność.
    Tego się boję gdybym miał się kiedyś zdecydować na Orange Freedom Pro.
    A mogę nie miec akternatywy !
    Bo "idąc z duchem czasu" TP zlikwiduje ofertę Neo 256 i nie będę mógł
    przedłużyć umowy bo ..... BMT.
    Były ale się zmyły. My już "tak wolnego" internetu nie zakładamy bo jest
    postęp. Taki postęp, że miałeś inteterne a teraz nie możesz.
    No chyba abonencie że nie bedziesz się szarpał i twoja umowa przejdzie na
    warunki "niepromocyjne".
    Wtedy płacił bym za 256 kb/s wiecej niż niektórzy za 6 Mb/s.
    A jeśli coś się nie podoba abonencie to droga wolna. Nikt nie zmusza.
    Mamy postęp i wasza wieś "nie rokuje".
    "Mieliście już internet i powinno wam wystarczyć".
    "Poza tym jątrzyliście, warcholiliscie po Usenecie, nadużyliście.....i
    jesteście na liście..."
    vari

  • 3. Data: 2009-07-08 17:38:14
    Od: "Artur W" <w...@v...pl>

    > Teraz i Orange ma jako najniższą ofertę 512 kb/s co w przypadku
    > lokalizacji u mnie w domu wyklucza net.

    Nieprawda Orange nadal świadczy 256 kb/s - tylko nie reklamują
    http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/3116/3191496
    .pdf

  • 4. Data: 2009-07-09 04:28:34
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Nieprawda Orange nadal świadczy 256 kb/s - tylko nie reklamują
    > http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/3116/3191496
    .pdf

    Świadczyć świadczy ale czy umowy podpisuje ?
    Skoro są takie rozbieżnosci to najlepiej jeśłi zapytam na infolinii.
    vari

  • 5. Data: 2009-07-09 06:39:02
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Ciekawe co ja - biedny Miś - zrobię po październiku 2010 ?

    Tak mi sie przypomniało akurat. Będzie trochę zboczenie z tematu. Ale może
    koledze by taka usługa przypasowała?
    http://www.tooway.com/pl/index.html

  • 6. Data: 2009-07-09 06:46:31
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    vari wrote:
    .pdf

    > Świadczyć świadczy ale czy umowy podpisuje ?
    > Skoro są takie rozbieżnosci to najlepiej jeśłi zapytam na infolinii.

    Vari - do października 2010 zostało jeszcze trochę czasu :-) Nikt Ci
    dziś wiarygodnie nie odpowie, czy i co będzie robił na wyspie Wolin ;)

    M.

  • 7. Data: 2009-07-09 07:19:32
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Vari - do października 2010 zostało jeszcze trochę czasu :-) Nikt Ci dziś
    > wiarygodnie nie odpowie, czy i co będzie robił na wyspie Wolin ;)

    Wiem o tym.
    Jednak jak uczy życie (zaprzestanie zakładania telefonów przez TP, coraz
    gorsze warunki cenowe internetu itp) Polska jest krajem dynamicznie
    zwijającym się.
    Może być tak że ten "postęp" będzie tak wyglądał w 2010 roku że owszem -
    internet dla każdego pod warunkiem że mieszka na nowowybudowanym zamkniętym
    osiedlu na peryferiach dużego miasta. Można oczywiscie skorzystać z
    internetu mobilnego (a jakże - miastowe czasem jeżdżą na urlopy) ale.... w
    miejscowościach turystycznych (3G).
    Parę km od takowej to już EDGE lub nawet GPRS.
    CDMA 450 ? Fajnie ale "akurat nie u pana bo mieszka pan za blisko granicy"
    (mam info że z Niemcami jest jakieś porozmienie że jakaś tam ma być
    odległość BTSów CDMA 450 od granicy).
    ADSL ? Fajnie. Oferujemy Panu ADSL u stu operatorów BSA plus ADSL u
    zapewniajacego przyłączenie w prędkosciach od 1 Mb/s do 10 Mb/s. Do tego na
    życieczie IPTV i inne bajery ?
    Ale ale.....ale pana linia nie spelnia warunków technicznych na naszą
    najniższą predkość 1 Mb/s.
    W związku z tym BMT u pana. Że kiedyś miał pan jednak ADSL ? Bo to był okres
    błędów i wypaczeń.
    Pan żeś korzystal na tym że oferowaliśmy lekomyśłnie mniejsze prędkosci.
    Teraz nie oferujemy bo to źle wygląda w portfolio i "nie ma na takie usługi
    zbytu".
    Pan nie jesteś targetem. Nasi specjalisci od marketingu target określili i
    pan ani jdnego warunku nie spełniasz.
    Nie jesteś pan "młodym wykształconym mieszkańćem dużego miasta, głosujacym
    na....." ops nie ta wersja. W każdym razie nic dla paan zrobić nie morzemy.
    W końcu jest kapitalizm no nie ? I każdy jest kowalem własnego losu.
    Jest wolny rynek więc jak jest na coś popyt to ..... Pana (i tysiące
    innych) w tym wolnym rynku (w wydaniu UE) nie potrzebujemy.
    Albo się pan dostosujesz albo nie masz pan internetu.
    A wogóle to internet tylko na talony !

    Wiwat Maj ! Wiwat Handel, Wiwat wszystkie stany (zjednoczonej Europy).
    "Wiwajt" geszeft ! Internet ist nur fur Deutche in Insel Wollin !

    Gefreiter vari

  • 8. Data: 2009-07-09 07:22:05
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > W każdym razie nic dla paan zrobić nie morzemy.

    Hmm..... picie albo zdrowie - wybór (nie "wybur") nalezy do ciebie.

    vari

  • 9. Data: 2009-07-09 08:04:14
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 256 kb/s - ta za 24 PLN brutto miesięcznie co to chwilowo była
    > najtańsza na rynku póki nie podnieśli na skutek protestów innych opów
    > że niby poniżej kosztów) (...)

    Coś mi się przypomniało...
    Kojarzycie Szeptel? Kojarzycie :)) Tepsę? :)))
    Otóż, przypomniało mi się, jak to Tepsa, wszędzie w kraju, brała za
    przyłączenie OIDP, 428 zyla. Także tam, gdzie działał Szeptel. Sęk w
    tym, że tenże, brał ponoć za przyłączenie 1200 zeta, czy coś koło tego.
    No dobra, w czym rzecz...? Ano w tym, że się zaczął pluć, że owo 428
    zyla Tepsy to dumping, że poniżej kosztów, że tak nie można, itd... I,
    że Tepsa ma to koniecznie podwyższyć...