  • 11. Data: 2004-02-13 17:52:47
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: moldovenu <a...@n...spam.anywhere.com>

    > Teraz przynajmniej link do cyfronetu (szczegolnie AGH) jest <=100ms :)
    > A wczesniej nawet po 4-5s bylo.
    > Jak dla mnie jest teraz super.

    jest SSSUUUPEERRRR!!!!
    www.krakow.pl ponizej 60 ms!
    fetch http://www.krakow.pl/samorzad/budzet/Budzet_Krakowa_
    2004.zip
    Receiving Budzet_Krakowa_2004.zip (948622 bytes): 100%
    948622 bytes transferred in 19.8 seconds (46.72 kBps)

    A jeszcze rano bylo 1 kB/s

    nnniebywale - jednak dozylem tej chwili ;)

    radosnie do zycia nastawiony :)
    adam

  • 12. Data: 2004-02-13 17:53:27
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0it8r$l0a$1@topaz.icpnet.pl> Bartosz Waszak napisał(a):

    > a może PCSS p prostu nie zgodził się na płatny ruch do komercji a
    > bezpłatny do akademickiej cześci (chcieli wszystko za darmo)

    IMHO to. Jeżeli już płatny to napewno Pol34 chce po znacznie niższej cenie
    niż oferuje TPSA.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 13. Data: 2004-02-13 17:56:16
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    Konrad Plich <k...@p...tpsa.pl> wrote:
    > Informuję że dzisiaj o godz 16:10 sieci akademickie POL34 przekierowały ruch
    > z bezpośrednich łączy z siecią TPNET na łącza międzynarodowe. Jest to o tyle
    > dziwne że nastąpiło to w trakcie negocjacji o zasadach uregulowania statusu
    > tych łączy. Propozycje ze strony TP S.A. zawierały w szczególności ofertę
    > bezpłatnego wymieniania ruchu z sieciami akademickimi i udostępnienia
    > oddzielnych kanałów dla ruchu komercyjnego tak aby odciązyć łącza dedykowane
    > dla ruchu akademickiego i zapewnić lepszą jakośc połaczeń z tymi sieciami.
    Jeżeli wysyłasz tutaj ten list a by wzbudzić do Was współczucie, to
    obawiam się, że pomyliłeś adres. Jeżeli natomiast aby poinformować
    grupę, to obawiam się spóźniłeś, bo sądzę że większość osób zauważyła
    już poprawę.

    pozdrawiam,
    --
    Pawel Posiewala e-mail: p...@j...prz.rzeszow.pl
    ICQ#15070433 JID: p...@j...pawel.one.pl

  • 14. Data: 2004-02-13 17:56:38
    Od: "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl>

    Użytkownik "Bartosz Waszak" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > PCSS poinformował, że nie została przedstawiona żadna oferta ze strony
    TPSA

    > a może PCSS p prostu nie zgodził się na płatny ruch do komercji a
    > bezpłatny do akademickiej cześci (chcieli wszystko za darmo)
    >
    > a może TPSA nie przedstawiła faktycznie oferty...
    >
    > Bo tylko takie 2 możliwości widzę.

    Nic mi nie wiadomo o żadnym przypadku że ktoś prosił TP S.A. o ofertę i jej
    nie otrzymał.
    Tym razem też nie było wyjątku.

    Konrad

  • 15. Data: 2004-02-13 17:59:58
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Konrad Plich wrote:
> [...]
    > dla ruchu akademickiego i zapewnić lepszą jakośc połaczeń z tymi sieciami.

    dla mnie bomba

    4: 194.204.148.209 (194.204.148.209) 56.963ms
    5: z.kra-ar3.do.kra-r1.tpnet.pl (195.205.0.53) asymm 6
    24.287ms
    6: z.kra-r1.do.war-r4.tpnet.pl (194.204.175.169) asymm 7
    33.924ms
    7: do-war-tr4.tptransit.pl (195.149.232.137) asymm 9
    28.882ms
    8: war-b1-pos14-0.telia.net (213.248.76.117) asymm 9
    63.910ms
    9: hbg-bb2-pos3-2-0.telia.net (213.248.65.33) asymm 11
    97.799ms
    10: hbg-b1-pos0-0.telia.net (213.248.65.50) asymm 12 58.525ms
    11: dante-101746-hbg-b1.c.telia.net (213.248.77.214) asymm 12 66.424ms
    12: z-poznan-gw.krakow.10gb.pol34.pl (212.191.224.70) asymm 14 62.418ms
    13: gwb.cyf-kr.edu.pl (149.156.6.178) asymm 15 74.277ms
    14: kinga.cyf-kr.edu.pl (149.156.4.70) 65.391ms reached

    zyga
    --
    blur

  • 16. Data: 2004-02-13 18:01:22
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0j2cd$vqh$1@news.lublin.pl> BossMAN napisał(a):

    > Radziłbym wszystkim dyskutantom nie rozpowszechniać informacji nie
    > dokonca odpowiadającym prawdzie.
    >
    > Poczekajmy na oficjalne komunikaty.

    Po treści tego komunikatu wynika, że Pol34 nie chce się zgodzić na
    stawki za peering dla komercyjnego ruchu. Zatem IMHO wszystko to wygląda
    na fanaberie Pol34, które dostało bezpłatny peering dla edu ale to dla
    nich za mało.

    http://www.wcss.wroc.pl/wcss/awarie.htm

    Fri Feb 13 18:01:02 CET 2004

    Od godziny 18:00 dnia dzisiejszego testowane są nowe możliwości połączenia z siecią
    TPnet. Działania zostały podjęte z powodu żądań TPsa (operatora sieci TPnet)
    nierealnie wysokich opłat za połączenie sieci TPnet i sieci akademickich.
    TPsa celowo utrudnia do tej pory łączność pomiedzy swoimi użytkownkami a zasobami
    sieci WASK (i innych sieci akademickich w Polsce) przez sztuczne ograniczanie
    przepustowosci na połączeniach.
    Pragnąc zapewnić naszym użytkownikom jak najwyższa jakość usługi dostępu do Internetu
    (w tym do zasobów sieci TP) i występując w obronie powszechnie przyjętych reguł w
    zakresie wymiany ruchu międzysieciowego, jesteśmy zdeterminowani do podejmowania
    wszystkich dostępnych i możliwych dzialań motywujacych TP do konstruktywnych rozmów
    i rozwiązywania problemów (wśród możliwych dzialań mieści sie np. zamknięcie bramek
    peeringowych do ośrodków akademickich w Polsce). Nie możemy tolerować uprawianego
    przez TP "gangsterstwa telekomunikacyjnego".
    Za możliwe utrudnienia w pracy przepraszamy i prosimy o cierpliwość. Na początku
    przyszłego tygodnia przedstawimy nowe, konkretne informacje.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 17. Data: 2004-02-13 18:03:06
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0j3bn$h7t$1@atlantis.news.tpi.pl> Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > dla mnie bomba

    Do czasu aż nie po przycinają tych klas na swoich routerach tak jak to
    mają w zwyczaju ...

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 18. Data: 2004-02-13 18:08:01
    Od: Andrzej Bobyk <A...@m...lublin.pl>

    Konrad Plich wrote:

    > Nic mi nie wiadomo o żadnym przypadku że ktoś prosił TP S.A. o ofertę i jej
    > nie otrzymał.
    > Tym razem też nie było wyjątku.
    >
    > Konrad

    Mija się Pan z prawdą.
    --
    Andrzej Bobyk, LubMAN UMCS, http://www.lubman.pl
    Pl. M. Curie-Skłodowskiej 1, 20-031 Lublin, Poland

  • 19. Data: 2004-02-13 18:09:42
    Od: Maciej Stroinski <n...@m...poznan.pl>

    W odpowiedzi na informacje podana przez pana Konrada Plicha, chcialbym
    potwierdzic, iz sieci akademickie zamknely swoje bramki peeringowe z
    siecia TPNET i przeniosly ich ruch miedzysieciowy na lacza zagraniczne.
    Jest to spowodowane celowym degradowaniem przez TP ruchu na laczach
    miedzysieciowych w sposob, ktory znaczaco utrudnia wymiane ruchu
    miedzysieciowego.

    Od dluzszego czasu prowadzimy z TP negocjacje w celu uregulowania
    statusu bramek peeringowych. Niestety nie z naszej winy, negocjacje nie
    przynosza oczekiwanych przez nas rezultatow. Po pierwsze: TP nie zna
    pojecia "peeringu", nie jest to dla niej rowniez usluga, ktora moze byc
    przedmiotem dyskusji. TP posluguje sie wylacznie pojeciem "usluga
    dostepu do sieci TPNET". Natomiast koszty takiego polaczenia
    pieciokrotnie przekraczaja koszty lacza do internetu swiatowego o
    gwarantowanych parametrach jakosciowych. Tak na marginesie to TP nie
    stanela do przetargu na taki kanal o przepustowosci do 10Gbps.
    Nie chce zarobic takich pieniedzy? Nie potrafi utrzymac parametrow
    jakosciowych?

    Warto takze pamietac, ze ruch do sieci akademickich odbywa sie w
    proporcjach: uzytkownicy sieci TPNET "ciagna" trzy razy wiecej z sieci
    akademickich niz odwrotnie, a dwa razy wiecej z adresow komercyjnych w
    sieciach akademickich. Tak wiec to siec TPNET "powinna" placic sieciom
    akademickim za utrzymywanie i rozwiajanie uslug przysparzajacych
    klientow sieci TPNET.

    W polowie stycznia TP zalozyla ograniczenie na bramkach co spowodowalo
    degradacje ruchu miedzy naszymi sieciami.
    Podczas ostatniego spotkania negocjacyjnego przedstawiciele TP obiecali
    nam, ze w tym tygodniu otrzymamy nowa oferte dotyczaca wymiany ruchu
    oraz odbedzie sie kolejne spotkanie negocjacyjne. Do chwili obecnej nie
    otrzymalismy obiecanej oferty, nie odbylo sie tez nastepne spotkanie. Co
    wiecej, mimo wyraznego stanowiska sieci akademickich, ze negocjacje nie
    moga odbywac sie w warunkach degradacji ruchu (szantaz?) przedstwionego
    podczas tego spotkania i ponownego przedstawienia tego stanowiska w
    rozmowie telefonicznej, do dnia dzisiejszego "szykany" nie zostaly
    usuniete. Oba powyzsze fakty daja pelen obraz intencji TP.

    Wobec tego podjelismy decyzje o zamknieciu bramek z TPNET i
    przeniesieniu ruchu na lacza miedzynarodowe. Mamy nadzieje, ze
    zmotywuje to TP do konstruktywnych rozmow i poszukiwania cywilizowanego
    rozwiazania zadowalajacego dla obu stron.

    Maciej Stroinski

  • 20. Data: 2004-02-13 18:12:31
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0j3jn$ej7$1@sunflower.man.poznan.pl> Maciej Stroinski napisał(a):
> [...]
    > sieciach akademickich. Tak wiec to siec TPNET "powinna" placic sieciom
    > akademickim za utrzymywanie i rozwiajanie uslug przysparzajacych

    Z adresow komercyjnych MANow ciagna bo na tych adresach stoją/stały
    zasoby, które na tym zarabiały vide: o2.pl,tlen.pl,allegro.pl i wiele
    wiele innych. A stały na tcyh adresach dlatego, że nikt w polsce nie
    był w stanie sprzedać 100Mb/s po takiej zaniżonej cenie jak MANy.

    --
    Tomasz Paszkowski