  • 21. Data: 2004-02-13 18:29:27
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: michal <v...@o...pl>

    Użytkownik Konrad Plich napisał:

    > Informuję że dzisiaj o godz 16:10 sieci akademickie POL34 przekierowały ruch
    > z bezpośrednich łączy z siecią TPNET na łącza międzynarodowe. Jest to o tyle

    Dla mnie to dobrze, z 2000ms zrobiło sie 60ms.

    --
    pozdrawiam

  • 22. Data: 2004-02-13 18:46:15
    Od: <a...@q...nu.pl>

    Użytkownik "michal" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie to dobrze, z 2000ms zrobiło sie 60ms.
    >
    > --
    > pozdrawiam

    No rewelacja , ping jest o wiele lepszy ale jesli chodzi o przepustowosc i
    mozliwosci lacza jest 10x gorzej niz bylo chociazby kilka dni temu.

    Qpack

  • 23. Data: 2004-02-13 19:01:54
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Tomasz Paszkowski <a...@e...net> napisał(a):

    > Z adresow komercyjnych MANow ciagna bo na tych adresach stoją/stały
    > zasoby, które na tym zarabiały vide: o2.pl,tlen.pl,allegro.pl i wiele
    > wiele innych. A stały na tcyh adresach dlatego, że nikt w polsce nie
    > był w stanie sprzedać 100Mb/s po takiej zaniżonej cenie jak MANy.

    Zaniżonych ? Bzdura.

    Dla mnie sytuacja jest prosta gdyby nie TPSA możnaby sprzedawać łącza po
    znacznie niższych cenach, gdyż koszty łącz zagranicznych + peeringów
    krajowych (nawet płatnych) jest wielokrotnie niższa niż peeringu z
    Polpaku.

    A sytuacja gdy nie można kierować ruchu przez Tier1 do innego operatora
    bo ten operator filtruje taki ruch zmuszając innych do płatnego peeringu
    po cenach 5 krotnie wyższych niż ceny u innych światowych operatorów to
    jest wykorzystywanie monopolu i nieuczciwa konkurencja.

    Jedni operatorzy na to się godzą i ponoszą te koszty, inni tak jak
    Pol34, próbują coś zrobić, żeby te ceny były normalne. I istniało coś
    takiego jak bezpłatny peering między równorzędnymi operatorami.

    TPSA nie jest w tym kraju świętą krową, że należy przyjmować wszystko to
    co zrobi jako słuszne.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 24. Data: 2004-02-13 19:23:16
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0j6v2$uo7$1@topaz.icpnet.pl> Bartosz Waszak napisał(a):

> [...]
    > znacznie niższych cenach, gdyż koszty łącz zagranicznych + peeringów
    > krajowych (nawet płatnych) jest wielokrotnie niższa niż peeringu z

    9000 zł za 100Mb/s to jest dla ciebie normalna cena ? Fakt, że TPSA
    przesadza z cenami ale MANy przeginają w drugą strone. Zresztą teraz
    dokładnie widać na co starczą opłaty od użytkowników komercyjnych
    bo dostanie się do komercyjnych ASNów ze świata graniczy z cudem.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 25. Data: 2004-02-13 19:36:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl> writes:

    > Nic mi nie wiadomo o żadnym przypadku że ktoś prosił TP S.A. o
    > ofertę i jej nie otrzymał.

    No dobrze, ale to POL34 jest klientem TPSA, TPSA klientem POL34 - czy
    moze jednak mogliby to byc rownorzedni partnerzy?

    MJ

  • 26. Data: 2004-02-13 19:37:34
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

> [...]
    > dokładnie widać na co starczą opłaty od użytkowników komercyjnych
    > bo dostanie się do komercyjnych ASNów ze świata graniczy z cudem.

    9000zl ? a ktory man ma taka oferte ? bo oferte jaka ja znam
    poznanskiego mana wynosi tyle ile by wynosila oferta kazdego operatora
    bez tranzytu do TPSA.

  • 27. Data: 2004-02-13 19:38:01
    Od: Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl>

    Panowie:

    Maciej Stroinski <n...@m...poznan.pl> wrote in news:c0j3jn$ej7$1
    @sunflower.man.poznan.pl:

    [...]

    > Maciej Stroinski
    >

    > On 2/13/2004 4:56 PM, Konrad Plich wrote:

    [...]

> [...]

    spowodowali, ze z Polski do Polski jedziemy przez zagranice.

    gratuluje. to sie nazywa DOBRA ROBOTA. tak trzymac.

    Maciej Uhlig

  • 28. Data: 2004-02-13 19:41:56
    Od: f...@i...pl

    On 13 Feb 2004, Maciek Uhlig wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > [...]
    >
    > spowodowali, ze z Polski do Polski jedziemy przez zagranice.

    Oni tylko wykonuja swoja prace i nie sa niczemu winni.

    Wojtek

  • 29. Data: 2004-02-13 20:06:53
    Od: "Marek Królikowski" <admin[cut]@wset.edu.pl>

    > I dobrze.
    > Teraz przynajmniej link do cyfronetu (szczegolnie AGH) jest <=100ms :)
    > A wczesniej nawet po 4-5s bylo.
    > Jak dla mnie jest teraz super.
    >
    > --
    > Wiesiek

    Tak traceroute slicznie leci i co z tego? jak transfer jest w granicach
    2-3kb/s z wszystkich sieci POL34 ?
    I tak cos poprzycinane jest bo do pozmana mam 25ms z tpsa w strony sie
    otwieraja po 2 minuty?

    Pozdrawiam.

  • 30. Data: 2004-02-13 20:27:43
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Marek Królikowski wrote:

    > Tak traceroute slicznie leci i co z tego? jak transfer jest w granicach
    > 2-3kb/s z wszystkich sieci POL34 ?
    > I tak cos poprzycinane jest bo do pozmana mam 25ms z tpsa w strony sie
    > otwieraja po 2 minuty?

    cos slabe masz lacze

    [zyga@zyga zyga]$ wget ftp://ftp.cyfronet.krakow.pl/ls-lR.Z
    --21:25:18-- ftp://ftp.cyfronet.krakow.pl/ls-lR.Z
    => `ls-lR.Z'
    Resolving ftp.cyfronet.krakow.pl... done.
    Connecting to ftp.cyfronet.krakow.pl[149.156.2.100]:21... connected.
    Logging in as anonymous ... Logged in!
    ==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
    ==> TYPE I ... done. ==> CWD not needed.
    ==> PORT ... done. ==> RETR ls-lR.Z ... done.
    Length: 3,572,729 (unauthoritative)

    3,572,729 63.37K/s ETA 00:00

    21:26:14 (63.37 KB/s) - `ls-lR.Z' saved [3572729]

    zyga
    --
    blur