  • 71. Data: 2018-06-21 23:40:51
    Temat: Re: TV messenger
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-21 o 22:17, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > sprzęt audio do domowego użytku oraz elektronikę estradową.
    >
    > Jakość wykonania tandetna - plastik, plastik i jeszcze raz plastik.
    >
    > Gdyby nie przenieśli fabryk do Chin i nie zaczęli inwestować w szkoły
    > muzyczne, które zaopatrywane są w tandetnej jakości pseudo instrumenty
    > muzyczne to już dawno by nie istniała ta firma.
    >
    > Dla przykładu gorszej jakości instrumenty produkuje tylko Casio, które w
    > ogóle nastawiło się na zabawki dla dzieciaków z ładnymi kolorowymi i
    > mrugającymi klawiszami. Trudno znaleźć warty uwagi instrument tej firmy.

    Ich motocykle cieszą się bardzo dużą popularnością.
    Ich sprzęt audio też nie jest tandetą. Jak niedawno sprawdzałem
    jaki tuner radiowy mogę kupić to ze zdziwieniem stwierdziłem
    że ze znanych producentów mam do wyboru tylko Onkyo, Yamahę i NADa.
    Nie potrafię ocenić instrumentów muzycznych i estradowych, ale skoro
    dalej je produkują a ich pianina widuje na koncertach znanych muzyków
    to chyba takie najgorsze jednak nie są.

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2018-06-22 14:31:21
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czas. Szybkie te AVR, ale czasu malo.

    Zrób sobie listę projektów i posortuj wg priorytetu :)

    Odkąd zrobiłem taką listę, mam na niej 192 projekty. 61 zrealizowane, 131
    wciąż do zrobienia. Części pewnie nie zrobię nigdy.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 73. Data: 2018-06-22 15:06:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zrób sobie listę projektów i posortuj wg priorytetu :)

    Wyjatkowo nie chodzi o moj czas, tylko czas procesora :-)

    Aktywna czesc linii TV ma ok 40-50 us.

    Malo czasu :-(

    >Odkąd zrobiłem taką listę, mam na niej 192 projekty. 61 zrealizowane,
    >131
    >wciąż do zrobienia. Części pewnie nie zrobię nigdy.

    Taa, moja niestety zapchaly rzeczy nie majace zwiazku z elektronika,
    ktore musza byc zrobione :-(

    J.

  • 74. Data: 2018-06-22 16:16:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-22 o 15:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup

    > Wyjatkowo nie chodzi o moj czas, tylko czas procesora :-)
    >
    > Aktywna czesc linii TV ma ok 40-50 us.
    Wiesz że jest coś takiego jak xmega? jak juz o avr-ach myślisz,
    ona to w wersji A ma DMA, i jest przykład gotowy w książce Tomasza Francuza
    AVR-układy peryferyjne w rozdz 33 gotowy generator VGA który pobiera
    dane przez
    DMA i wysyła do SPI lub na piny które generuja obraz, w zalezności od
    wersji bo jest ich kilka.
    Ana dodatek zegar atxmeg-i może mieć 32Mhz to już trochę potrafi ona zrobić.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 75. Data: 2018-06-22 18:46:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Francuza
    >AVR-układy peryferyjne w rozdz 33 gotowy generator VGA który pobiera

    Eee tam, z szybkim DMA to kazdy glupi potrafi :)

    Dawalem przyklady, ze da sie i programowo na AVR ... ale to juz jednak
    troche wysilku wymaga, bo kurna, malo czasu :-)

    No i zawsze mozna odkurzyc ZX81.
    Co, Z80 nie potrafi wyswietlic obrazu programowo ? Alez potrafi :-)

    J.

  • 76. Data: 2018-06-22 23:59:44
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 21 Jun 2018 22:17:58 +0200, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > sprzęt audio do domowego użytku oraz elektronikę estradową.
    > Jakość wykonania tandetna - plastik, plastik i jeszcze raz plastik.

    Generalnie, nieprawda. Owszem, instrumenty amatorskie nie prezentują
    wysokiego poziomu, podobnie, jak w przypadku konkurencji. Profesjonalne
    jak na najbardziej, także pod względem wykonania. Do tego nawet średnia
    półka sprzętu nagłośnieniowego i studyjnego wykonana jest na ogół bardzo
    dobrze i brzmienie nie pozostawia wiele do życzenia. Podobnie zresztą,
    jak w przypadku konkurencji (z wyjątkiem tej najtańszej).

    > jeszcze raz plastik.

    To i tak dobrze, że nie aluminium. Bo wiesz...

    > Gdyby nie przenieśli fabryk do Chin

    Podobnie, jak konkurencja.

    > Dla przykładu gorszej jakości instrumenty produkuje tylko Casio, które w
    > ogóle nastawiło się na zabawki dla dzieciaków z ładnymi kolorowymi i
    > mrugającymi klawiszami. Trudno znaleźć warty uwagi instrument tej firmy.

    Casio od dawna pozycjonuje się w segmencie amatorskim, chociaż nie tylko
    dla dzieciaków. W historii zdarzało im się poza ten segment wyjść z
    paroma fajnymi pomysłami. Chociaż to odległa historia.

    k.

  • 77. Data: 2018-06-23 20:12:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-22 o 18:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Eee tam, z szybkim DMA to kazdy glupi potrafi :)
    >
    > Dawalem przyklady, ze da sie i programowo na AVR ... ale to juz jednak
    > troche wysilku wymaga, bo kurna, malo czasu :-)
    No właśnie, tylko po co? jak mozna prościej na atxmega.

    > No i zawsze mozna odkurzyc ZX81.
    > Co, Z80 nie potrafi wyswietlic obrazu programowo ? Alez potrafi :-)
    No nie, to ULA robiła a nie sam procek a na avr-ze masz tylko procek.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 78. Data: 2018-06-24 01:40:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup

    > Wyjatkowo nie chodzi o moj czas, tylko czas procesora :-)
    >
    > Aktywna czesc linii TV ma ok 40-50 us.
    >
    > Malo czasu :-(

    To może zamiast się tak spieszyć, to zrobić treść, ale przeskoczyć przez
    całą ramkę plus te kilkadziesiąt mms :) :P (*) Dać sobie wtedy troche
    spokoju, automat odczeka i wstrzeli treść w następnej ramce? Kto zauważy, że
    wyświetlenie treści opóźniło się o 1/25 sekundy? A nawet 2/25, jeśli się
    zdecydować na jeszcze jedną ramkę opóźnienia?

    > Taa, moja niestety zapchaly rzeczy nie majace zwiazku z elektronika, ktore
    > musza byc zrobione :-(

    Ja tam od dawna narzekam, że doba jest za krótka, moje absolutne minimum, to
    30 godzin. Przy okazji ułatwiło by to odliczanie godzin, bo nie musiałbym
    kombinować z wykrywaniem 24 godziny i dodatkowo przerzucać liczników, jak
    bym se zegarek elektroniczny zrobił, ładnie bym dekadowo obliczył, na 6
    licznikach... (a bo tak chcę:P)
    A nawet 50 godzin bym się chyba nie pogniewał. Nie wiem... Podtrzymuję
    jednak, że doba jest zbyt krótka. Choć to względność, jak w oczekiwaniu na
    zwolnienie kibla...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 79. Data: 2018-06-25 12:18:26
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wyjatkowo nie chodzi o moj czas, tylko czas procesora :-)

    Aaa chyba że tak :)

    > Aktywna czesc linii TV ma ok 40-50 us.
    >
    > Malo czasu :-(

    Czy ja wiem... 16 MHz taktowania MCU to jedna instrukcja co 62.5 ns. Mamy
    640-800 cykli na linię. Dałoby się ogarnąć.

    Takich mam większość :(

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 80. Data: 2018-06-25 17:25:52
    Od: Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 12:18:28 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Aaa chyba że tak :)

    > Czy ja wiem... 16 MHz taktowania MCU to jedna instrukcja co 62.5 ns. Mamy
    > 640-800 cykli na linię. Dałoby się ogarnąć.

    Mało czasu ma procesor w drukarce laserowej. Dumam jak to możliwe?
    Lustro kręci się 33.ooo rpm co daje 550 obrotów na sekundę, lustro jest
    sześciobokiem więc naświetla bęben z prędkością 550 x 6 = 3300 linijek
    na sekundę, każda linijka przy 2400dpi ma 19600 pikseli.
    19600 x 3300 = 64mln pikseli na sekundę, a kwarc który popędza procesor
    w drukarce np. HP to 40MHz.