  • 81. Data: 2018-06-25 17:43:31
    Temat: Re: TV messenger
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2018 10:25:53 UTC-5 użytkownik Bytomir Telesfor vel
    Dąs napisał:

    > Mało czasu ma procesor w drukarce laserowej. Dumam jak to możliwe?
    > Lustro kręci się 33.ooo rpm co daje 550 obrotów na sekundę, lustro jest
    > sześciobokiem więc naświetla bęben z prędkością 550 x 6 = 3300 linijek
    > na sekundę, każda linijka przy 2400dpi ma 19600 pikseli.
    > 19600 x 3300 = 64mln pikseli na sekundę, a kwarc który popędza procesor
    > w drukarce np. HP to 40MHz.

    Piksel jest 1 bitowy?
    2400dpi to chyba tak naprawde 2400 kropek a nie poksli 8 czy 24 bitowych?

    Moze dlatego sie wyrabia?

  • 82. Data: 2018-06-25 18:53:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bytomir Telesfor vel Dąs" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >na sekundę, każda linijka przy 2400dpi ma 19600 pikseli.
    >19600 x 3300 = 64mln pikseli na sekundę, a kwarc który popędza

    Wspomaganie sprzetowe - cos ala karta video, 64MHz to jest nic.

    Ale ... to jeszcze trzeba narysowac, tzn przygotowac w pamieci.

    Nowa ta drukarka czy stara ?
    Moze przygotowuje procesor komputerze, a ten w drukarce to tylko
    pilnuje calosci.

    Ale HP to pewnie potrafi byc samodzielna ... sprzetowe wspomaganie
    rysowania ma ?

    J.

  • 83. Data: 2018-06-27 10:53:32
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Bytomir Telesfor vel Dąs <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > na sekundę, każda linijka przy 2400dpi ma 19600 pikseli.
    > 19600 x 3300 = 64mln pikseli na sekundę, a kwarc który popędza procesor

    Pytanie czy częstotliwość taktowania procesora to też 40 MHz, czy np. ten
    kwarc jedynie stabilizuje PLL.

    Podejrzewam że jednak jest też jakieś wspomaganie w krzemie...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 84. Data: 2018-06-28 06:27:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Jun 2018 20:12:59 +0200, Janusz napisał(a):

    > No właśnie, tylko po co? jak mozna prościej na atxmega.

    Zalezy do czego, jesli prosta gra ... to po co przeplacac :-)

    > No nie, to ULA robiła a nie sam procek a na avr-ze masz tylko procek.

    ZX81, nie spectrum.
    Tam tez byla specjalna kosc, o skomplikowaniu kilkunastu TTL, jak w
    ZX80, ale przy wyswietlaniu to Z80 gral pierwsze skrzypce :-)

    J.