  • 101. Data: 2011-09-16 17:21:27
    Temat: Re: TVN turbo [dłuższe]
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Tyle, że o tym się nie mówi, bo produkcja i sprzedaż alkoholu
    > to ogromne przychody dla skarbu Państwa. Koszty? Kiedyś pisali,
    > że koszty jednej ofiary śmiertelnej wypadku komunikacyjnym
    > dla Państwa to 1.5 mln zł. I nie chodzi o pogrzeb, lecz ile
    > kosztowało "wyprodukowanie" dorosłego podatnika.

    w normalnym świecie człowieka (nie podatnika) produkują rodzice i oni go
    utrzymują do dojrzałości
    i w ich interesie jest żeby nie popadł w chorobę
    zyski z akcyzy są wymierne i natychmiastowe natomiast straty to jedynie brak
    potencjalnego przychodu w przyszłości.

    > Pewnym rozwiązaniem jest wyposażenie samochodu w czujniki
    > oparów alkoholu. Technicznie jest to do zrobienia. Jebie
    > gorzałą w aucie, auto nie pojedzie i najlepiej niech od razu
    > podaje namiary GPS i dzwoni po psy.

    brawo!
    receptą na wszystko niech będzie krańcowe ubezwłasnowolnienie
    proponuję czujniki w drzwiach do domu, niech nie wpuszczają nietrzeźwych bo
    mogą krzywdzić rodzinę
    czujniki w komórkach - mogą nadawać SOS i naprowadzać wozy pogotowia
    trzeźwości.
    to w etapie przejściowym
    Docelowo implanty zakładane każdemu obywatelowi i częstujące
    elektrowstrząsami w przypadku spożycia, albo np. przekroczenia prędkości w
    terenie zabudowanym.

  • 102. Data: 2011-09-16 17:34:34
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-09-15 20:20, megrims pisze:
    > Istnieje coś takiego jak choroba alkoholowa.

    no tak , alkoholik - nierób, pijący cały dzień, żyjący (a raczej pijący)
    z pieniędzy państwa - bo przecież "chory"...

  • 103. Data: 2011-09-16 20:05:20
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-16 17:21, PM pisze:

> [...]
    > zyski z akcyzy są wymierne i natychmiastowe natomiast straty to jedynie
    > brak potencjalnego przychodu w przyszłości.
    Z punktu widzenia "państwa" głównym celem istnienia człowieka jest
    płacenie podatków i konsumowanie (zapewnianie popytu wewnętrznego).
    Rocznie w Polsce biotechnologie kończy 400 absolwentów. 85% z nich
    wyjeżdża do pracy za granicę. Zobacz jaka to strata dla "państwa".
    Ja tam życzę im jak najlepiej. Polskie "państwo" dla obywatela nie
    robi nic. Obywatel we wieku produkcyjnym, który zginie w wypadku
    lub wyemigruje na zawsze i zerwie kontakty z krajem to z punktu
    widzenia "budżetu państwa" to samo.

> [...]
    > Docelowo implanty zakładane każdemu obywatelowi i częstujące
    > elektrowstrząsami w przypadku spożycia, albo np. przekroczenia

    Mnie kamery i permanentne monitoringi w Centrach Handlowych,
    na stacjach benzynowych nie przeszkadzają. Zawsze jest coś
    za coś.

    A co napiszesz, jak pijany kierowca zabije Twoją żonę w ciąży
    i dziecko?

  • 104. Data: 2011-09-16 20:13:08
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-16 17:34, Olo pisze:

    > no tak , alkoholik - nierób, pijący cały dzień, żyjący (a raczej pijący)
    > z pieniędzy państwa - bo przecież "chory"...

    Stereotyp alkoholika to bezdomny żul, który prosi o 2 złote pod
    supermarketem.

    A alkoholicy to również lekarze (patrz minister Religa), prawnicy,
    adwokaci, gangsterzy (biznesmeni) itp. Ludzie, którzy coś robią
    fajnego.

  • 105. Data: 2011-09-16 21:21:57
    Temat: Re: TVN turbo
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    > begin lublex
    > Oczywiście. Jeśli postanowi kogoś zabić i swój zamiar wykona. A nie
    > postanowi dojechać do domu i po drodze, przypadkowo, kogoś trafi.

    Tak na marginesie nieśmiało zasygnalizuję takie pojęcia jak luxuria lub
    negligentia. To co piszesz powyżej sugeruje, iż winę można wykluczyć ze
    względu na upojenie alkoholem. Nie Ty pierwszy.

    pozdr
    lublex

  • 106. Data: 2011-09-16 22:56:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Sep 2011, megrims wrote:

    > A co napiszesz, jak pijany kierowca zabije Twoją żonę w ciąży
    > i dziecko?

    Jedna strona medalu, to fakt iż dyskusja toczy się o "0,3%" kierującym.
    Druga, to rozmydlenie skali wskutek wpadania takiego przypadku
    do tej samej przegródki co 0,06%.
    Trzecia, to problem znacznie poważniejszy: *statystyczny* brak
    dowodów na przypadki takie:
    http://www.youtube.com/watch?v=HcoU8yAvEvo
    ...i takie:
    http://www.youtube.com/watch?v=qoQV8mG92Cg

    Z tego powodu "przegródka" od 0,05% gdzieś do 0,01% powoduje
    *mniejszą* część kolizji w ktorych bierze udział, bo jedzie
    ostrożniej.

    No i pytanie: czy "niepijany" powodowałby, lub miałby powodować,
    że napisze co innego?
    To nie jest *proste* pytanie.
    Prostym pytaniem jest za to: "dlaczego podkreśliłeś pijanego"?
    (bo na SMSującego "nie będzie dowodu"?)

    pzdr, Gotfryd

  • 107. Data: 2011-09-17 00:21:04
    Od: "Pa_blo" <i...@M...PYLY>

    Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup

    > Co z takim powinni zrobić?

    Mysle, ze nadal by sie na policjanta...

    --
    Picasso

  • 108. Data: 2011-09-17 08:13:46
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > do tej samej przegródki co 0,06%.
    > Trzecia, to problem znacznie poważniejszy: *statystyczny* brak

    No to ten kierujący ma przejeb@ne. Wszystko jest
    na filmie.

> [...]
    > że napisze co innego?
    > To nie jest *proste* pytanie.
    > Prostym pytaniem jest za to: "dlaczego podkreśliłeś pijanego"?

    bilingi! :D będzie dowód, ale czy psy będą szukać.
    Nie jest to tak spektakularne. Ach.. życie.

    Mi tam zawsze szkoda jak ktoś ginie w wypadku.

  • 109. Data: 2011-09-17 08:40:55
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Z punktu widzenia "państwa" głównym celem istnienia człowieka jest
    > płacenie podatków i konsumowanie (zapewnianie popytu wewnętrznego).

    Dlatego też z ideą takiego państwa nie zgadzam się, i w konsekwencji nie
    popieram podatków, biurokracji i pączkujących przepisów
    Twój wywód jest logiczny, tylko podstawy ma złe, bo prowadzi do powstania
    obozu pracy zamiast państwa obywatelskiego.

    > Rocznie w Polsce biotechnologie kończy 400 absolwentów. 85% z nich
    > wyjeżdża do pracy za granicę. Zobacz jaka to strata dla "państwa".

    Niech im państwo nie funduje nauki to potem nie będzie żałowało.

    > Ja tam życzę im jak najlepiej. Polskie "państwo" dla obywatela nie
    > robi nic.

    robi, ale jak sam wykazałeś jest to nieefektywne, a co gorsze trzeba się
    odkuć gdzie indziej co psuje imidż całkowicie.

    >Obywatel we wieku produkcyjnym, który zginie w wypadku
    > lub wyemigruje na zawsze i zerwie kontakty z krajem to z punktu
    > widzenia "budżetu państwa" to samo.

    z tym wcale nie polemizuję. tyle że co to za byt ten budżet?
    z punktu widzenia samego emigranta i jego rodziny, wyjazd to sukces śmierć w
    wypadku raczej nie.

    > Mnie kamery i permanentne monitoringi w Centrach Handlowych,
    > na stacjach benzynowych nie przeszkadzają.

    monitoring to nie automatyczny czujnik który czegoś ci zabrania
    automatycznie.
    monitoring można porównać do kontroli drogowej i sprawdzania trzeźwości

    >Zawsze jest coś
    > za coś.

    a co ja, monitorowany dostaję za to?

    > A co napiszesz, jak pijany kierowca zabije Twoją żonę w ciąży
    > i dziecko?

    a gdyby np. moją żonę lub dziecko przejechał
    inwalida
    to bym gardłował nad zakazem prowadzenia pojazdów dla inwalidów?
    a gdyby przejechał kierowca trzeźwy, ale początkujący.... to za 5 letnim
    okresem wdrążającym dla nowych kierowców + ograniczenie prędkości do 30km/h
    + zielona chorągiewka na dachu?
    a jakby przejechał normalny przeciętny kierowca... coś by się wymyśliło -
    może miał IQ poniżej 130?

  • 110. Data: 2011-09-17 09:00:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Sep 2011, megrims wrote:

    > No to ten kierujący ma przejeb@ne. Wszystko jest na filmie.

    Ano.
    Problem w tym, że jest to drobny, bardzo drobny promil takich
    przypadków. Istotna większość *nie* jest w żaden sposób
    stwierdzona, prawda?
    W odróżnieniu od 0,06% alkoholu, stwierdzalnego na 100%
    o ile sprawca nie uciekł.
    Czy celem podnoszenia bezpieczeństwa jest skupianie się na
    *łatwych do stwierdzenia* elementach zachowań?

    > bilingi! :D będzie dowód, ale czy psy będą szukać.

    Po drugie trzeba by zabezpieczyć telefon jako dowód rzeczowy
    na miejscu (jak sprawca jest "na chodzie" będzie to trudne,
    jaka taka wykonalność dotyczy tylko przypadków kiedy sprawca
    jest jedną z ofiar), a po pierwsze - musi ten SMS wysłać.
    Jeśli doszło do wypadku jest wysoce prawdopodobne że nie zdążył.

    > Nie jest to tak spektakularne. Ach.. życie.
    >
    > Mi tam zawsze szkoda jak ktoś ginie w wypadku.

    Zgadza się.
    Ale podkreśliłeś tego "pijanego" i stąd moje pytania.
    A mi się włos z lekka jeży, jak są takie akcje publicystyczne
    jak np. przy wypadku prof. Geremka.
    Pojawia się posądzenie że był pijany.
    Wszyscy zaintrygowani :>, ale... pojawia się wyjaśnienie że nieprawda.
    Najprawdopodobniej zasnął.
    Reakcja?
    "ufff".

    No nie wiem, czy to rozumiesz, ale co, mniej się zabił?

    Przecież widać, że *proporcja* nagonki na pijaństwo zatraciła proporcje,
    co skutkuje społecznym odczuciem: "no ja jestem porządnym kierowcą,
    przecież nie jeżdżę po pijaku".
    Taka wręcz presja w kierunku faryzejstwa; nie dlatego, że pijaństwo
    jest dobre, a dlatego, że pomija się inne *faktyczne* przyczyny zagrożeń.
    "0,3%" są jedną z nich, zaś dla "0,05%" w ogóle powstaje pytanie czy są
    (skoro statystyka wskazuje inaczej).

    pzdr, Gotfryd