  • 21. Data: 2011-09-15 00:57:13
    Temat: Re: TVN turbo
    Od: "lublex" <l...@S...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    news:4e712fd3$0$3500$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin lublex
    > Nie bronię pijaków, tylko logiki. Pijany to pijany. Morderca to morderca.
    > PS. Piwa nie lubię.

    A pijany morderca? To też może zaistnieć.

    pozdr
    lublex

  • 22. Data: 2011-09-15 01:13:05
    Od: to <t...@x...abc>

    begin lublex

    > A pijany morderca? To też może zaistnieć.

    Oczywiście. Jeśli postanowi kogoś zabić i swój zamiar wykona. A nie
    postanowi dojechać do domu i po drodze, przypadkowo, kogoś trafi.

  • 23. Data: 2011-09-15 06:49:07
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-14 23:38, Maciek wrote:

    > Z oboma to samo - publicznie powiesic. Nastepnego dnia na podwojnym gazie
    > jezdzili by tylko ci, co nie maja w domu TV.

    Widzę błędy w twoim rozumowaniu. Ja nie mam telewizora, i nie zachlewam
    z tego powodu i po pijaku nie jadę;)

    A tak na poważnie, to większość co popełnia przestępstwa liczy po prostu
    że ich nie złapią. Wysokość kary ma jakieś znaczenie, ale daleko
    mniejsze, niż poczucie, że przecież mnie nie złapią, a wypadki się
    przytrafiają innym. Za przejście przez jezdnię na czerwonym jest czapa,
    ale ponieważ stosunkowo mała jest szansa na egzekucję to ludziska masowo
    łażą.

    Shrek.

  • 24. Data: 2011-09-15 06:59:03
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-14 22:35, megrims pisze:
    > Właśnie pokazali faceta nawalonego 3 promile, zabił 2 osoby i uciekł
    > z miejsca zdarzenia. Co z takim powinni zrobić? Łapy opadają. :(

    Pewnie tylko szukał kluczy.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 25. Data: 2011-09-15 07:05:28
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-14 23:43, to pisze:
    > begin Maciek

    > Dlaczego to samo? Nie odróżniasz wypadku od morderstwa? Widzę, że TV już
    > Ci zrobił wodę z mózgu. :>

    Kłócicie się czy jest czarne, czy białe... a jest gdzieś pośrodku.
    Napewno nie powinien być karany za zabójstwo (~12-25 lat), ale też
    nie powinien być karany za nieumyślne spowodowanie wypadku ze
    skutkiem śmiertelnym (do 12 lat).

    Nie ma co go porównywać do kogoś kto wyciągnął nóż/pistolet i kogoś
    zabił. Nie ma też co porównywać do kobitki, która przez zagapienie
    wymusiła pierwszeństwo i przez to ktoś zginął. Samo to, że jeszcze
    uciekł powinno być "liczone" dodatkowo. Sąd się nim zajmie i myślę,
    że będzie dwunastka.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 26. Data: 2011-09-15 08:33:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-09-15 07:05, Rychu pisze:

    > nie powinien być karany za nieumyślne spowodowanie wypadku ze
    > skutkiem śmiertelnym (do 12 lat).

    Powinien - z poważnymi okolicznościami obciążającymi.
    Widełki są bardzo szerokie, właśnie po to aby sąd miał szerokie możliwości
    "docenienia" tych okoliczności.
    Normalny gość, który niczego nie zaniedbał, nie ryzykował, tylko
    przez chwilową nieuwagę spowodował czyjąś śmierć nie dostanie 12 lat.

  • 27. Data: 2011-09-15 08:45:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 23:57, s...@a...pl pisze:
> [...]

    NA POCZĄTEK BY NIE WYSZŁO, ŻE BRONIĘ LUB POPIERAM TAKIE ZACHOWANIE
    JESTEM JAK NAJBARDZIEJ PRZECIWNY PIJANYM KIEROWCĄ...

    > Ale z tego co napisał megrims wynika, ze tu doszło do zabójstwa.
    > Nieumyślnego zapewne, ale zabójstwa. Zdrowa osoba dorosła wie, że alkohol
    > ogranicza myślenie, koncentrację, reakcję itd.

    Tu zrobię odstęp - przeczytaj uważnie co sam napisałeś - OGRANICZA
    MYŚLENIE... itp czyli pod to itp. można by podciągnąć, że osoba taka ma
    ograniczoną świadomość, często po wypiciu znacznej ilości alkoholu
    "urywa się film"

    To teraz zobacz co napisałeś niżej

    Jeśli taki delikwent napił
    > się i wsiadł za kółko to świadomie naraził innych użytkowników dróg na
    > utratę zdrowia lub życia z powodu swego zachowania.
    >
    > Dla mnie wypadek to by był, gdyby doszło do zdarzenia przypadkiem, bez
    > świadomego działania kierowcy.

    ŚWIADOMEGO DZIAŁANIA KIEROWCY - o jakiej świadomości mówimy po alkoholu
    - przecież po takim napitku każdy ma świadomość, że nawet lepiej
    prowadzi niż po trzeźwemu i co on nie da rady, nie zmieści się między
    mostem, a drzewem...

    > Mi nie zrobił, ale myślę podobnie. Ty zapewne też zmienisz zdanie, gdy taki
    > pijaczek okaleczy lub zabije ci kogoś bliskiego. Kiedyś mój bliski znajomy
    > nie mógł znieść, że gnębię pijaków. Uważał, że taki pod dwóch piwach to
    > powinien mieć prawo jeździć. Jak kierowca po zapewne 3 piwach (miał
    > niespełna 0,4mg/dm3 w wydychanym powietrzu) przewiózł mu brata i bratową
    > (pierwszy inwalida do końca życia, druga śmieć na miejscu) to zmienił
    > zdanie.

    I no i "stety" masz rację - jak ktoś zabija po pijaku to fakt - boli i
    chciało by się tego sprawcę powiesić - wcale się nie dziwię.

    Należy jednak pamiętać, że nawet po pijaku mogło dojść do zwyczajnego
    wypadku i promile wcale nie musiały się do tego przyczynić. Pozostawmy
    linczowanie i niech sądy robią co do nich należy.

    Ariusz

  • 28. Data: 2011-09-15 09:01:15
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-14, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Nawalic sie i siasc za kolko to nie wypadek. Kazdy, nawet najwiekszy
    > kretyn, wie, ze moze w ten sposob zabic przypadkowa osobe. Jesli jest na
    > tyle aroganckim bucem, zeby to zignorowac, to nalezy go potraktowac jak
    > sprawce zabojstwa.

    Wsiadając na trzeźwo też można zabić przypadkową osobę. Chyba nie jesteś
    na tyle arganckim bucem, żeby to zignorować, nie?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 29. Data: 2011-09-15 10:04:40
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "to" <> napisał w wiadomości ...
    > begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak

    > Ciężko powiedzieć. Wyartykułowanie takiego idiotyzmu po pijaku można by
    > jeszcze zrozumieć, jeśli natomiast wygenerowałeś to na trzeźwo, to
    > szczerze współczuję.

    Ciekawe czy dalej byś tak współczuł jakby taki pijany debil
    zabił samochodem kogoś ci bliskiego...

  • 30. Data: 2011-09-15 10:12:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Sep 2011 09:01:15 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Wsiadając na trzeźwo też można zabić przypadkową osobę. Chyba nie jesteś
    > na tyle arganckim bucem, żeby to zignorować, nie?

    Wszyscy uzytkownicy drog i samochodow domyslnie akceptuja pewien umowny
    poziom ryzyka, ktore probuje sie ograniczac, nakladajac obowiazek
    utrzymywania nalezytego stanu technicznego samochodu, obowiazek
    przestrzegania przepisow i zakaz jazdy w stanie pomrocznosci jasnej.

    Nie rozumiesz tego, czy chcesz sobie po prostu poflejmowac?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio