  • 81. Data: 2011-09-15 18:56:45
    Temat: Re: TVN turbo
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Rychu

    > Kłócicie się czy jest czarne, czy białe... a jest gdzieś pośrodku.
    > Napewno nie powinien być karany za zabójstwo (~12-25 lat), ale też nie
    > powinien być karany za nieumyślne spowodowanie wypadku ze skutkiem
    > śmiertelnym (do 12 lat).

    Niby dlaczego, skoro spowodował nieumyślnie?

    > Nie ma co go porównywać do kogoś kto wyciągnął nóż/pistolet i kogoś
    > zabił. Nie ma też co porównywać do kobitki, która przez zagapienie
    > wymusiła pierwszeństwo i przez to ktoś zginął.

    Od tego są widełki.

  • 82. Data: 2011-09-15 18:57:12
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Jakub Witkowski

    > Normalny gość, który niczego nie zaniedbał, nie ryzykował, tylko przez
    > chwilową nieuwagę spowodował czyjąś śmierć nie dostanie 12 lat.

    ...tylko najprawdopodobniej zawiasy.

  • 83. Data: 2011-09-15 18:57:53
    Od: to <t...@x...abc>

    begin venioo

    > Powinni go oddać nagiego w ręce rodzin tych nieżyjących ludzi i
    > publicznie wyemitować w TV w godzinach najlepszej ogladalnosci co z nim
    > zrobili.

    A Tobie powinni dać skierowanie do psychiatry.

  • 84. Data: 2011-09-15 19:11:17
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 15.09.2011 06:49, Shrek pisze:

    > Widzę błędy w twoim rozumowaniu. Ja nie mam telewizora, i nie zachlewam
    > z tego powodu i po pijaku nie jadę;)
    >
    > A tak na poważnie, to większość co popełnia przestępstwa liczy po prostu
    > że ich nie złapią. Wysokość kary ma jakieś znaczenie,
    większość badaczy twierdzi ze wyskokość kary niema znaczenia - z czym ja
    sie nie zgadzam
    > ale daleko
    > mniejsze, niż poczucie, że przecież mnie nie złapią, a wypadki się
    > przytrafiają innym.
    tu mamy 100% zgodności

    > Za przejście przez jezdnię na czerwonym jest czapa,
    > ale ponieważ stosunkowo mała jest szansa na egzekucję to ludziska masowo
    > łażą.
    ale mandat za przejście jest... za 50? ok niech będzie nawet za 10. jak
    będzie 5 rano i żywego ducha - przełaź. natomiast jeśli przejdziesz o 15
    i w wyniku tego jakieś auto Cię potrąci to płaćisz z własnej kasy za
    klepanie auta, odszkodowanie kierowcy i mandacik Co najważniejsze - z
    urzędu, obowiązkowo.
    Tu właśnie jest pies pogrzebany. Łamiemy przepisy bo kary są małe i
    wykrywalność znikoma. JAk nas już złapią to okazuje się że każdy kto
    jechał 62/50 to pirat. Poco sobie Policja roboty dokłada i powoduje ze
    ich nie lubimy? To właśnie Ci którzy popełnili wykroczenie i w wyniku
    lub przy okazji zrobi komuś krzywdę powinni być baaaaardzo surowo
    karani. nie surowo. bardzo surowo. podobnie jak kolega pisał: gdyby go
    publicznie powiesili - zaraz by liczba wypadków spadała. Powiesic go
    nie można. ale zmusić do pracy w więzieniu tal. bo do spłacenia rodzinom
    powinien mieć kwotę conajmniej równą zarobkom tych których zabił przez
    25 lat

    ToMasz

    Wiem ze znajdzie się zaraz ktoś kto udowodni ze moja opinia jest do
    dupy. pamiętacie reklamy z teściową na tylnym siedzeniu bez pasów?
    zadziałało - myślę że tak. a teraz obraźcie sobie dziewczynę i jej
    chłopaka w BMW. On po "garach" - a ona jemu: jak spowodujesz kolizje, to
    będziesz spłacał odszkodowanie przez 5 lat. JA przez 5 lat nie będę
    miała ani chłopa ani pieniędzy. warto? Ja myślę ze to by zadziałało.

  • 85. Data: 2011-09-15 19:15:00
    Od: "Bartek Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > premedytacja
    > 1. <ułożenie planu jakiegoś działania, zwykle wbrew czyimś oczekiwaniom
    > lub na czyjąś szkodę>
    Pijesz i zakładasz., ze bedziesz jechal pijany, choc inni zakladaja, ze
    nawalony nie bedziesz kierowal

    > 2. <dokładne zaplanowanie i przygotowanie przestępstwa>
    Planujesz, ze po wypiciu wsiadziesz do samochodu, i bedziesz unikal kontroli
    policji.

    > Rozumiem nowe matury, Giertycha, ale miałem nadzieję, że na grupie są
    > ludzie myślący trzeźwo. A tu widzę poziom zbuntowanych gimnazjalistów
    > wykrzykujących głodne hasełka na poziomie blokowych mądrości.

    Tylko dla tych co nie moga zrozumiec, ze pijany nie ma prawa kierowac
    pojazdem.

    --
    Bartek
    niebieska9'99

  • 86. Data: 2011-09-15 19:18:14
    Od: "Bartek Kacprzak" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnj73rfm.2mj.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > Nie, po prostu nie zgadzam się ze znakiem równości pomiędzy wsiadaniem
    > za kółku po kielichu i zabójstwem.
    A powinienes, bo jesli, ktos wie, ze po wypiciu nie powinien kierowac i
    decyduje sie na to, to nie jest nieumyslne spowodowanie wypadku.

    > Musiałbym sprawdzić. Na podstawie innych doświadczeń jestem przekonany,
    > że tak do jednego promila w normalnych warunkach jestem w stanie jechać
    > równie bezpiecznie. Od razu zastrzegę: mam na myśli prawdopodobieństwo
    > spowodowania wypadku przeze mnie, wiadomo że wolniej zareaguję na
    > wyjeżdżającego z poporządkowanej czy zataczającego się pieszego. Ale to
    > nie są normalne codzienne warunki oraz niewyspany czy mocno przeziębiony
    > również będę wolniej reagował. Inna sprawa, że mi po alkoholu nie odwala
    > i ja jechałbym dużo wolniej i ostrożniej, wiem że nie wszyscy tak mają.
    I co z tymi innymi? Chcesz na takiego trafic?

    --
    Bartek
    niebieska9'99

  • 87. Data: 2011-09-15 20:20:21
    Temat: Re: TVN turbo [dłuższe]
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-14 22:35, megrims pisze:
    > Właśnie pokazali faceta nawalonego 3 promile, zabił 2 osoby i uciekł
    > z miejsca zdarzenia. Co z takim powinni zrobić? Łapy opadają. :(

    Poczytałem trochę posty i coś od siebie dodam.
    Istnieje coś takiego jak choroba alkoholowa.

    Wśród przyjaciół mam wielu takich, którzy albo sami mają
    taki "problem", albo ich żony/mężowie/matki/ojcowie/dzieci.
    Myślę, że wśród czytających pms również nie jeden miał
    kontakt z taką sytuacją wśród znajomych. Piją o rana, jeżdżą
    do pracy po piwku wypitym na śniadanie, w pracy piją również
    przez cały dzień. I wracają autem na rauszu. Przestają pić,
    jak osiągną dno. Dla jednych to wizyta w izbie wytrzeźwień.
    Dla innych zdarzenie takie jak przedstawione w TVN-Turbo, dla
    jeszcze innych karton pod mostem do spania albo po prostu śmierć.

    Tyle, że o tym się nie mówi, bo produkcja i sprzedaż alkoholu
    to ogromne przychody dla skarbu Państwa. Koszty? Kiedyś pisali,
    że koszty jednej ofiary śmiertelnej wypadku komunikacyjnym
    dla Państwa to 1.5 mln zł. I nie chodzi o pogrzeb, lecz ile
    kosztowało "wyprodukowanie" dorosłego podatnika.
    Cynicznie zauważę, że ofiara w postaci emeryta/rencisty to
    "korzyść" dla budżetu. Jednak więcej ginie ludzi młodych.

    Osoby uzależnione funkcjonują w takim stanie, że im
    generalnie jest wszystko jedno. Znam takich, co przepili
    dom, rozpadło się małżeństwo, skończyli pod mostem w kartonie.
    Albo w pierdlu z wyrokiem za wypadek ze skutkiem śmiertelnym
    będąc w stanie po spożyciu.

    Pewnym rozwiązaniem jest wyposażenie samochodu w czujniki
    oparów alkoholu. Technicznie jest to do zrobienia. Jebie
    gorzałą w aucie, auto nie pojedzie i najlepiej niech od razu
    podaje namiary GPS i dzwoni po psy.

    A sytuacja, od której zaczął się ten wątek przedstawiony w TVN-T
    to tragedia dla wszystkich: dla sprawcy i jego rodziny, dla
    ofiar i jego rodziny. Niestety, ale takie rzeczy na całym świecie
    się zdarzają.

  • 88. Data: 2011-09-15 20:29:52
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Bartek Kacprzak

    > Pijesz i zak?adasz., ze bedziesz jechal pijany, choc inni zakladaja, ze
    > nawalony nie bedziesz kierowal

    ROTFL.

    > Planujesz, ze po wypiciu wsiadziesz do samochodu, i bedziesz unikal
    > kontroli policji.

    Więc z premedytacją jedziesz pijany, a nie z premedytacją zabijasz. Czy
    Twój ciasteczkowy umysł nie jest w stanie ogarnąć tej "subtelnej" różnicy?

  • 89. Data: 2011-09-15 20:31:13
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Excite

    > Z premedytacją nie ale zabójstwo jak najbardziej.

    zabójca <<człowiek umyślnie pozbawiający kogoś życia>>

    Warto czasem zajrzeć do słownika...

  • 90. Data: 2011-09-15 21:11:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Sep 2011 16:45:01 +0200, Excite napisał(a):

    > Myślałem że rozmawiamy jak powinno się postrzegać pewne przestępstwa a
    > nie jak są zdefiniowane przez przepisy.

    Kiedy najlepiej postrzegac wlasnie tak jak sa w kodeksie zdefiniowane.

    Przyklad kiboli z maczetami jest podobnie drastyczny jak pijanego kierowcy.

    > Oj wypaczyła i nic w tym dobrego nie widzę. Jeśli ktoś swoim działaniem
    > dąży do śmierci innego człowieka w sposób oczywisty (dla zdrowego
    > psychicznie dorosłego człowieka) to sam fakt że nie chce być tego
    > świadomy niczym jego czyn od morderstwa nie odróżnia choć nazywać to
    > sobie można na różne sposoby i podciągać pod różne paragrafy.

    Uwazaj co piszesz, bo kiedys moze ci prokurator zarzucic, ze przeciez
    mogles przeczytac instrukcje albo zaplacic w ASO, ale nie, nie chcialo ci
    sie, sam zmieniles kolo, niefachowo, i w efekcie zamordowales czlowieka.
    Moze nawet z premedytacja.

    > Jak ktoś
    > wsiada za kółko mając ponad 1 promil to już musi wyraźnie czuć działanie

    Czuc owszem, ale jeszcze nie takie mocne.
    W niektorych krajach chyba nawet legalne.,

    > alkoholu, jeśli świadomie decyduje się narazić innych na śmierć

    Narazenie na smierc, to jakby troche co innego niz "dazenie do smierci
    innego czlowieka".

    > to kara
    > powinna być taka sama jak dla mordercy co rąbie maczetą drugiego
    > człowieka i tłumaczy się że chciał go tylko nastraszyć.

    No widzisz, i znow sam wchodzisz na sliski grunt - o ile zgraja kiboli
    rabiaca lezacego czlowieka maczetami powinna sobie zdawac sprawe ze zada mu
    powazne rany grozace smiercia .. to pojedynczy czlowiek krecacy maczeta
    mlynka moze i byl przekonany ze nic niebezpiecznego w tym nie ma, bo tamten
    ucieknie. A tamten nie uciekl.

    J.