  • 81. Data: 2018-09-21 12:52:30
    Temat: Re: Tajemniczy flash drive w drukarce HP 3800
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Co znaczy "więcej i wyżej"?

    Pamietam, ze np chemicy intensywnie symulowali jakies czasteczki, i to
    chyba numeryczne rozwiazywania rownan Schroedingera bylo.
    I nawet mowili - dzis liczymy najprostsze ... a przeciez jest DNA i
    enzymy ...

    >Matematyka się rozwija, ale nie tak, że ktoś co chwilę wpada na nową
    >szybszą metodę odwracania macierzy.

    A nową metode odtwarzania obrazu z tomografii rentgenowskiej ?
    A potem zamiast rentgena jest rezonans, albo PET ...

    J.

  • 82. Data: 2018-09-21 14:17:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Sep 2018 08:39:27 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > No to faktycznie czegoś nie wiedziałem. I nadal nie wiem po co
    > komu ten basic.

    Np. do napisania kompilatora basica (FreeBasic)? :)

    --
    Marek

  • 83. Data: 2018-09-21 14:20:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Np. do napisania kompilatora basica (FreeBasic)? :)

    To nie mogą tego normalnie, w brainfucku albo łajtspejsie, napisać?!

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2018-09-21 14:55:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    >Np. do napisania kompilatora basica (FreeBasic)? :)

    Ale czemu pisac kompilator do czegos bezuzytecznego ? :-)

    No i czy kompilator musi byc w jezyku wlasnym ?

    J.

  • 85. Data: 2018-09-21 15:41:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > i to chyba numeryczne rozwiazywania rownan Schroedingera bylo.
    > I nawet mowili - dzis liczymy najprostsze ... a przeciez jest DNA

    Znaczy się potrzebują więcej mocy obliczeniowej, pamięci i flopów.
    Metody obliczeniowe i biblioteki pozostają te same.

    > A nową metode odtwarzania obrazu z tomografii rentgenowskiej ?
    > A potem zamiast rentgena jest rezonans, albo PET ...

    No to napiszą do tego swoje procedury (wywołując przy tym jakieś
    bardziej elementarne liczenie w fortranie). Pisać będą zapewne
    w czymś innym niż fortran -- bo to nieprawda, że tylko ten język
    się do tego nadaje. Prawdą jest to, że gdy tworzono podwaliny
    numeryki, innych języków nie było.

    --
    Jarek

  • 86. Data: 2018-09-21 15:57:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 21 Sep 2018 14:55:01 +0200, J.F. wrote:
    > No i czy kompilator musi byc w jezyku wlasnym ?

    Nie musi, ale to poniekąd punkt honorowy.

    Mateusz

  • 87. Data: 2018-09-21 16:07:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale czemu pisac kompilator do czegos bezuzytecznego ? :-)

    Dzieciom do nauki się podoba, szczególnie tym ktorym logo się znudził.

    > No i czy kompilator musi byc w jezyku wlasnym ?

    Tak jest bardziej sexi.

    --
    Marek

  • 88. Data: 2018-09-21 16:34:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Dzieciom do nauki się podoba, szczególnie tym ktorym logo się
    >znudził.

    Ale tego akurat mogliby zakazac, bez straty :-)

    >Tak jest bardziej sexi.

    Ta ... kompilator Fortranu w Fortranie ... musial byc cholernie sexi,
    biorac pod uwage, ze ten jezyk prawie wcale nie mial przetwarzania
    tekstow :-)

    J.

  • 89. Data: 2018-09-21 16:38:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Znaczy się potrzebują więcej mocy obliczeniowej, pamięci i flopów.
    >Metody obliczeniowe i biblioteki pozostają te same.

    Cos, co sie nadaje do 3 atomow, niekoniecznie sie nadaje do 1000
    atomow.
    Albo np mozna znacznie przyspieszyc obliczenia ograniczajac sie do
    obliczenia wplywu tylko najblizszych atomow, a nie wszystkich ..

> [...]
    >w czymś innym niż fortran -- bo to nieprawda, że tylko ten język
    >się do tego nadaje. Prawdą jest to, że gdy tworzono podwaliny

    Ja tam ciagle mam wrazenie, ze zespolona macierz najszybciej odwroci
    program w Fortranie ...

    J.

  • 90. Data: 2018-09-21 16:46:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Albo np mozna znacznie przyspieszyc obliczenia ograniczajac sie do
    > obliczenia wplywu tylko najblizszych atomow, a nie wszystkich ..

    Jakieś inne szredingery, czy takie, co są superpozycją nadających
    i nienadających się?

    > Ja tam ciagle mam wrazenie, ze zespolona macierz najszybciej
    > odwroci program w Fortranie ...

    No to macierz odwróci sobie w fortranie, może ze trzy piętra wyżej
    też, ale samo ustawianie tysiąca atomów będzie już (dajmy na to)
    w Javie.

    --
    Jarek