  • 31. Data: 2015-09-01 21:02:15
    Temat: Re: Taka ciekawostka z powerbankiem i pojemnoscią
    Od: s...@g...com

    użytkownik dddddddd napisał:

    > A jak jest z odpalaniem auta takim ustrojstwem, niewiele większe
    > powerbanki na filmikach odpalają auta, ale pewnie do odpalenia dużego
    > diesla to się nie nada?
    > https://www.youtube.com/watch?v=87Zgq7wsi24 (filmik wybrany przypadkowo)

    Ok, może czasem "DA SIĘ" odpalić przy korzystnych warunkach,
    ale w tej branży nie liczy się "czasem" tylko ZAWSZE,
    a przynajmniej w 95% przypadków.

    Mówiąc krótko, przewody się przegrzeją.

  • 32. Data: 2015-09-01 21:21:23
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-01 o 20:32, dddddddd pisze:
    > żywotność zgaduję że będzie niska - ale ogniwa pewnie nie drogie, z
    > resztą nikt tego nie kupuje do codziennego odpalania auta. Pytanie czy
    > sprawdzi się jako urządzenie awaryjne i da chwilowo te kilkaset (?) A
    > prądu do rozruchu np. 3-litrowego diesla

    Jak to nie drogie. Jedno ogniwo około 20-30pln.
    Świece żarowe wezmą z 50-100A pewnie.
    Bo zimne będą brały dużo, a rozgrzane mniej. Potem rozrusznik sprawny
    potrafi pociągnąć z 200A, a niesprawny z wywalonymi tulejami, łożyskami
    i 400A.
    Najlepsze do tego celu ogniwa to Li-Fe, napięcie ogniwa to 3,2-3,3V
    Musisz mieć 4 szt szeregowo.
    Prąd jaki można pobierać w sposób ciągły przeciętnego ogniwa to 3C-4C.
    A w dieslu taki cykl poboru prądu będzie.
    Więc wychodzi jakieś 16-20 ogniw?
    To chyba nie jest tanie rozwiązanie i jednak bardzo niepewne :)

  • 33. Data: 2015-09-01 21:33:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-01 20:23, Jawi wrote:
    > Do żadnego się nie nada.
    > To, że odpali auto to nie znaczy, że to można robić, bo żywotność tego
    > akumulatora w tym powerbanku przy takich prądach jest nieporównywalnie
    > mniejsza niż samochodowego.

    A nie jest przypadkiem tak, że to czarne pudełeczko dopinane z boku
    zawiera supercap i ono przyjmuje na siebie prąd rozruchowy?

  • 34. Data: 2015-09-01 23:48:50
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > A nie jest przypadkiem tak, że to czarne pudełeczko dopinane z boku
    > zawiera supercap i ono przyjmuje na siebie prąd rozruchowy?
    Zestaw supercap'ów z których można odpalić auto benzynowe maja rozmiar
    co najmniej kilka razy większy chyba od tego czarnego pudeleczka.
    Przynajmniej gdzieś tam widziałem właśnie takie.
    W tym pudełeczku cap by się zmieścił ale czy super też? :)
    Te kondensatory wytrzymują napięcie ~2,7V max. Trzeba ich wtedy 6 i do
    tego do ładowania używać jakiegoś balancera.

  • 35. Data: 2015-09-01 23:54:31
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > A nie jest przypadkiem tak, że to czarne pudełeczko dopinane z boku
    > zawiera supercap i ono przyjmuje na siebie prąd rozruchowy?
    W tym czarnym pudełku dołączanym są diody mocy, schotky, 4 szt
    równolegle każda po 40A

  • 36. Data: 2015-09-02 00:15:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Bo potem weszly NiMH, dzis maja 2000-2500, ale ile mialy kiedys
    > najmniejsze R6 ?

    Pierwsze NiMH, jakie pamiętam, 20 kilka lat temu, miały po 1100 mAh i
    kosztowały w moim lokalnym sklepie, 237 tysięcy PLZ sztuka. R6 wlaśnie.
    W blistrze, tradycyjnie, były 4.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 37. Data: 2015-09-03 11:17:16
    Od: "as" <N...@p...onet.pl>

    >Też. Step-up z 3V musi być albo drogi albo bipolarny.
    > Jak bipolarny, to tracisz na prądzie bazy i Ucesat :(

    Nie można też zapomnieć o prostej matematyce. Idealna przetwornica z 3V na
    5V na wyjściu pozwala pobrać 60% prądu mierzonego na wejściu.
    Tak więc typowy power bank ze względu na swoją konstrukcje z góry skazany
    jest na straty pojemności (mierzone w mAh).
    Poprawcie jeśli mylę się w rozważaniach.

  • 38. Data: 2015-09-03 11:25:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello as,

    Thursday, September 3, 2015, 11:17:16 AM, you wrote:

> [...]
    > jest na straty pojemności (mierzone w mAh).
    > Poprawcie jeśli mylę się w rozważaniach.

    Coś mieszasz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2015-09-03 11:36:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-09-03 o 11:17, as pisze:

> [...]
    > skazany jest na straty pojemności (mierzone w mAh).
    > Poprawcie jeśli mylę się w rozważaniach.

    Z punktu widzenia użytkownika PowerBanku patrzyłbym raczej na energię
    zmagazynowaną w urządzeniu. A ściślej tą, którą mogę uzyskać z
    urządzenia w konkretnych warunkach.

    P.P.

  • 40. Data: 2015-09-03 12:39:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości

    >Z punktu widzenia użytkownika PowerBanku patrzyłbym raczej na energię
    >zmagazynowaną w urządzeniu. A ściślej tą, którą mogę uzyskać z
    >urządzenia w konkretnych warunkach.

    No coz, efekt jest taki, ze powerbank oparty na jednym ogniwie 18650 o
    pojemnosci ukrytej laduje smartfona do 75%.
    Smartfon ma baterie "3.8V 9.88Wh" - taka moda u samsunga :-)

    Jak to wyglada w samym telefonie to nie wiem - jest jakas przetwornica
    do ladowania, czy zwykly liniowy ogranicznik pradu - bo tu tez moze
    byc pole do strat ...

    J.