  • 41. Data: 2015-09-03 12:58:16
    Temat: Re: Taka ciekawostka z powerbankiem i pojemnoscią
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, September 3, 2015, 12:39:37 PM, you wrote:

    > No coz, efekt jest taki, ze powerbank oparty na jednym ogniwie 18650 o
    > pojemnosci ukrytej laduje smartfona do 75%.
    > Smartfon ma baterie "3.8V 9.88Wh" - taka moda u samsunga :-)

    Czyli 2.6Ah. 75% z tego to 1.95Ah - zadziwiająco duża pojemność
    powerbanku.

    > Jak to wyglada w samym telefonie to nie wiem - jest jakas przetwornica
    > do ladowania, czy zwykly liniowy ogranicznik pradu - bo tu tez moze
    > byc pole do strat ...

    Już pisałem - znane mi kontrolery 0.5A są liniowe. Być może w
    mocniejszych wersjach zdecydowano się na step-down. Taki LM2675 ma
    ok. 90% sprawności w takich warunkach (pomimo pracy poniżej zalecanych
    parametrów).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2015-09-03 12:58:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    [..]
    > Jak to wyglada w samym telefonie to nie wiem - jest jakas przetwornica
    > do ladowania, czy zwykly liniowy ogranicznik pradu - bo tu tez moze byc
    > pole do strat ...

    Step down DC/DC regulator

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 43. Data: 2015-09-03 13:07:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello as,

    >Coś mieszasz.

    Nie calkiem miesza - producenci powerbankow podaja albo pojemnosc
    wewnetrznej baterii, albo jak widac nie wiadomo co.

    Mierzone na wyjsciu USB bedzie mniej niz na baterii, no bo
    przetwornica podnoszac napiecie musi obnizyc prad.
    (albo podniesc, jesli w srodku ogniwa szeregowo a przetwornica obniza
    napiecie ... ale ktory Chinczyk napisze wtedy 2000mAh, jesli w srodku
    dwa ogniwa po 2000 szeregowo :-)

    Z tym, ze ja mierzylem potem na zlaczu ladujacym, wiec znow na 5V. No
    ale jesli regulator ladowania jest liniowy, to to powinno odpowiadac
    pojemnosci ogniwa.

    J.

  • 44. Data: 2015-09-03 13:21:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    valid...
    Hello J.F.,

    >Czyli 2.6Ah. 75% z tego to 1.95Ah - zadziwiająco duża pojemność
    >powerbanku.

    te 75% to moze byc troche pi*drzwi.
    A powerbank na jednym ogniwie bierze niecale 2.4Ah przy swoim
    ladowaniu - zakladajac ze liniowy regulator
    to ogniwo ma ~2300mAh ... chyba mozliwe.

    natomiast jak pisalem - przy ladowaniu telefonu wyszlo z powerbanku
    ~1350mAh @5V - albo telefon ma dobra przetwornice, albo troche klamie
    z tymi 75%.

    >Już pisałem - znane mi kontrolery 0.5A są liniowe. Być może w
    >mocniejszych wersjach zdecydowano się na step-down.

    No, to S4, on sie grzeje porzadnie, pol ampera mu nie wystarczy :-)

    >Taki LM2675 ma
    >ok. 90% sprawności w takich warunkach (pomimo pracy poniżej
    >zalecanych
    >parametrów).

    Oni nie musieli nic popularnego wstawiac ...

    J.