  • 11. Data: 2010-07-22 17:42:05
    Temat: Re: Takie niewinne źródełko prądowe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    [...]

    > tak chyba będzie korzystniej dla szybkości odpowiedzi przy zmianach
    > obciązenia. a czy to rozwiązanie ma jakieś znaczące wady, ze pytasz ? Poza
    > większymi rozmiarami bocznika ...

    Do tej pory radził sobie regulator tyrystorowy z czasem reakcji bardzo
    dużym - skąd nagła potrzeba szybkiej reakcji?

    Najprościej: podaj zastosowanie. Bo jeśli to elektroliza, to w ogóle
    jakakolwiek regulacja po wtórnej nie jest potrzebna.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-07-22 17:48:34
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > Do tej pory radził sobie regulator tyrystorowy z czasem reakcji bardzo
    > dużym - skąd nagła potrzeba szybkiej reakcji?

    nie ma potrzeby szybkiej reakcji, ale jest potrzeba skonstruowania kilku
    takich zasilaczy, te obecne nie są juz produkowane i powoli się sypią
    (elektrolity wysychają, luty pękają itp) bo mają juz dobrze ponad 20 lat.
    stosowane są do zasilania lamp wyładowczych w laserach w obrabiarkach cnc.

    pozdr

    a.

  • 13. Data: 2010-07-22 17:59:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

> [...]
    > stosowane są do zasilania lamp wyładowczych w laserach w obrabiarkach cnc.

    No to jest dokładnie tak, jak podejrzewałem - tu nawet sprzężenie
    zwrotne ze strony wtórnej nie jest potrzebne a jedynie "zadanie" prądu
    po stronie pierwotnej. I solidny dławik po wtórnej, żeby lampy nie
    gasły. Banał, choć skala paskudna.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2010-07-23 07:03:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    --
    J.

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:1166984294.20100722183103@pik-net.pl...

    > Jasne.

    rent-Servo.gif .

  • 15. Data: 2010-07-23 07:07:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>
    > Hello Artur,
    rent-Servo.gif .
    > Jaja sobie z nas robisz?

    > Chcesz liniowym układem odprowadzać 6 kW ciepła? Bądź poważny.

    No co, chlodnica w samochodzie potrafi.
    Setka tranzystorow, stosowna ilosc radiatorow, trzy wiatraki i
    zbiornik wody dla bezpieczenstwa :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-07-23 07:19:21
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > No co, chlodnica w samochodzie potrafi.
    > Setka tranzystorow, stosowna ilosc radiatorow, trzy wiatraki i zbiornik
    > wody dla bezpieczenstwa :-)

    Marne szanse. Kiedyś próbowałem. Dziesięć lub dwanaście IRFZ48 połączonych
    równolegle.
    (P=190W, Id=50A) chłodzenie wodne. Działało bardzo krótko. Prąd jedynie
    100A. Moc miała się wydzielać w granicach 1kW.

    --
    Desoft

  • 17. Data: 2010-07-23 09:25:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" <D...@i...pl> napisał

    > Marne szanse. Kiedyś próbowałem. Dziesięć lub dwanaście IRFZ48
    > połączonych równolegle.
    > (P=190W, Id=50A) chłodzenie wodne. Działało bardzo krótko. Prąd
    > jedynie 100A. Moc miała się wydzielać w granicach 1kW.

    No ale Ty dales 100W na tranzystor, a ja proponuje 60 - a to duza
    roznica :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-07-23 15:47:54
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > No ale Ty dales 100W na tranzystor, a ja proponuje 60 - a to duza
    > roznica :-)

    No ale ja dałem 1kW Ty 6 - a to duża różnica. :-)

    --
    Desoft

  • 19. Data: 2010-07-23 20:00:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No ale ja dałem 1kW Ty 6 - a to duża różnica. :-)

    Zrobiłem kiedyś 3.6KW bez wody. Część z tej mocy była wytracana na
    opornikach (miały swój gustowny radiator), reszta na tranzystorach. IRFZ
    się nie nadają do tego, trzeba poszukać czegoś potrafiącego wytracić
    odłożoną moc (power transistor). Zastosowałem MJ15003 o ile pamiętam w
    ilości chyba 24 sztuk... nie pamiętam dokładnie, w każdym razie prądy na
    poziomie 300A musiało przez chwilę wytrzymać. Tak czy siak w pojedynkę
    nie dało się tego przenieść :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2010-07-24 04:34:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Jul 2010 22:00:20 +0200, Irek N. wrote:

    >Zrobiłem kiedyś 3.6KW bez wody. Część z tej mocy była wytracana na
    >opornikach (miały swój gustowny radiator) , reszta na tranzystorach.

    Radiator ? Toz 3kW to przeciez wieksza farelka jest, pod warunkiem ze
    oporniki rozgrzane do czerwonosci :-)

    a 2kW grzejnik CO to ma metr szerokosci

    J.