  • 11. Data: 2020-02-21 22:54:29
    Temat: Re: Tani PC do emulacji Andro
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 21/02/2020 20:18, heby wrote:
    > Zamiast emulacji zainteresują się projektem odpalania Andorida natywnie:
    >
    > https://www.android-x86.org/

    Generalnie, gdybym robił to dla siebie, to bym się zainteresował, ale
    tutaj mój czas (koszt) instalowania i robienia dwóch systemów na dysku
    stanowiłby zbyt dużą kwotę dla mego klienta w stosunku do ceny
    budowanego kompa, a to ma być budżetowy, więc też odpada, musi zostać
    Windows 10 z emulatorem.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 12. Data: 2020-02-21 23:06:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-21 o 21:18, heby pisze:

    > Mała uwaga. Niektóre emulatory wymagały i chyba dalej wymagają do
    > sensownej emulacji trybów wirtualizacji procesora dostepnych tylko na
    > Intelu i to tylko do jakiejśctam wersji. AMD też ma taką technologie,
    > ale nie jest używana, przynajmniej w części emulatorów.
    >
    > Ogólnie Android studio do pracy w emulacji bez Intela nie ma sensu, same
    > zaś wbudowane emulatory bez android studio są nieużytecznie powolne bez
    > wirtualizacji.
    >
    > Zamiast emulacji zainteresują się projektem odpalania Andorida natywnie:
    >
    > https://www.android-x86.org/

    Gry na tym nie pójdą.

    W zeszłym tygodniu zainstalowałem na Asusie T300CHI i żadna z
    testowanych kilkunastu gier nie uruchomiła się.

    Przy okazji:

    Szukałem coś na tegoż Asusa zamiast Win10 i wygląda, że nic lepszego nie
    znajdę.
    Pasowało by coś podobnego w obsłudze do adroidów (przesuwanie zawartości
    okien, duże klawisze, duże pola aktywne), ale linuxy (głównie Mint
    Cinnamon 19, Ubunru z XFCE, Antix z jego środowiskiem) mają pola aktywne
    wielkości trzech milimetrów. Do macania nie nadają się.

    Przy pracy z klawiaturą nie ma problemu, ale chodi mi o pracę w trybie
    tabletowym.

    W tymże laptoku jest o tyle dobrze, że można uruchomić instalki z
    gwizdka zarówno w trybie UEFI, jak i w trybie CSM. Dysk SSD fabrycznie w
    GPT, ale chwilka i jest w MBR, jeśli ktoś tak woli.
    Dobry poligon do zabaw.

    Natomiast sprzętowo wszystko działa - nie spotkałem się z problemami
    opisywanymi w internetach, że nie działa WiFi, dotyk czy dźwięk. Działa
    i w Win10/x64, i w portowanym natywnym Androidzie, i w linuxach.

    Może ma ktoś pomysł na coś innego tabletowego zamiast Win10?
    A może są jakieś nakładki na Win10?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2020-02-21 23:13:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/02/2020 22:54, pioruns wrote:
    > Generalnie, gdybym robił to dla siebie, to bym się zainteresował, ale
    > tutaj mój czas (koszt) instalowania i robienia dwóch systemów na dysku

    A kto broni zrobic to w maszynie wirtualnej?

    https://www.android-x86.org/documentation/virtualbox
    .html

  • 14. Data: 2020-02-21 23:15:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/02/2020 23:06, Adam wrote:
    > Może ma ktoś pomysł na coś innego tabletowego zamiast Win10?

    Win8.

    > A może są jakieś nakładki na Win10?

    Jest "tryb tabletu". Znacząco pomaga na *prawdziwych* tabletach.

  • 15. Data: 2020-02-21 23:17:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/02/2020 22:50, pioruns wrote:
    > ale żeby była w miarę kompatybilna do gierek z Andro.

    Dowolny Android TV za 200zł zrobi to milion razy lepiej niż Pecet. I
    będzie najtańszą opcją vs jakośc grania.

  • 16. Data: 2020-02-22 09:38:46
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 21 Feb 2020 22:19:13 +0100, heby wrote:

    > Nie, zdecydowana, przytłaczająca większośc jest w języku neutralnym
    > względem platformy, takim jak bytecode javy/dalvika czy co tam ostatnio
    > modne. Nie ma znaczenia czy klient ma ARMa czy x86, zdecydowana
    > większosc programów nawet nie wie jaki jest pod spodem procesor.

    Ok, masz rację, niejasno się wyraziłem. Wątek dotyczy emulacji Andka w celu
    grania, więc chodziło mi nie o programy w ogóle tylko gry konkretnie. One
    są kompilowane do kodu natywnego i nie zadziałają w większości.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 17. Data: 2020-02-22 13:13:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-21 o 23:15, heby pisze:

    > Win8.

    > Jest "tryb tabletu". Znacząco pomaga na *prawdziwych* tabletach.

    Asus T300 to transformer. Ma podpinaną klawiaturę, która jest tylko
    klawiaturą łączącą się przez BT.
    Po jej odpięciu mamy pełnoprawny tablet, tyle, że nie ARM, lecz Intel 64.

    Natomiast po przełączeniu Win10 w tryb tabletu w zasadzie nic istotnego
    się nie dzieje.
    Wyskakują kafelki (to dobrze), jest dostęp do wirtualnej klawiatury,
    posiadającej kilka predefiniowanych ustawień.

    Ale np. przeglądarki internetowe działają, jak w trybie PC: wąska belka,
    maleńkie pola aktywne. Zamiast ekranu Full-HD musiał by być coś około
    1366x768, aby pola aktywne były większe. Tutaj androidy (subiektywnie)
    mają przewagę.

    W innym aspekcie: windowsy i linuksy IMO mają przewagę przy pracy "w
    terenie" - np. łatwiej jest coś wydrukować u klienta na jego drukarce.
    Androidy od początku nie miały tak podstawowej funkcjonalności jak
    drukowanie. Dopiero bodajże od 4.3 miały protezy i zewnętrzne programy,
    które mogły drukować z wybranych aplikacji na wybranych typach drukarek.
    Przykładowo dopiero na Androidzie 9 udało mi się w pełni opanować wydruk
    etykiet w języku ZPL na drukarce Zebra.
    Podobnie z niektórymi typami dostępów ftp/sftp, iSCSI, smb - tutaj widzę
    wyraźną przewagę linuksów i windowsów. W androidach trzeba się
    posiłkować programami firm trzecich. Brak też w androidach wygodnych
    menadżerów plików.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2020-02-22 13:18:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-21 o 08:20, pioruns pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Znajomy chce, abym mu zbudował tani PC, z używanych cześci, głównie do
    > grania w gry z Androida używając emulatora, pewnie jakiś Memu czy coś.
    >
    > Myślałem nad AMD APU poprzedniej generacji, np. AMD A10-5700 APU, jego
    > parametry:
    >
    > CPU: https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+A10-570
    0+APU&id=12
    > GPU: https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeo
    n+HD+7660D&id=315

    > Do tego dorzucić 4GB DDR3, jakaś płyta i do budy go. Jak myślicie, nada
    > się to?

    Przypomniałem sobie o jeszcze jednym projekcie: Bliss OS.

    Próbował ktoś tego wynalazka?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2020-02-22 14:27:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/02/2020 13:13, Adam wrote:
    > Ale np. przeglądarki internetowe działają, jak w trybie PC:

    Nikt ich nie projetuje pod tablety w wersji PC. W zasadzie grubo ponad
    połowa natywnych narzedzi w windowsie wyświetla się źle. Przypuszczam że
    pustaki z MS zgubiły kod źródłowy bo one źle działaja nawet na normalnym
    PC w "za dużej" rozdzielczości i nikt od lat tego nie naprawił.

> [...]
    > wyraźną przewagę linuksów i windowsów. W androidach trzeba się
    > posiłkować programami firm trzecich. Brak też w androidach wygodnych

    Dlatego należy uderzać w "convertible" takie jak miix albo transformer.
    Potrzebujesz tabletu - masz, potrzebujesz laptopa - masz. Oba do dupy,
    ale oba działają znośnie.

    Androida używa głównie suweren. A on nie potrzebuje funkcjonalnych
    managerów plików z dostepem do SMB tylko śmiesznych dekoracji do fotek.
    Rynek inny. Bez dwóch urządzeń nie będzie komfortu.

  • 20. Data: 2020-02-23 01:47:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-02-22, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Dlatego należy uderzać w "convertible" takie jak miix albo transformer.
    > Potrzebujesz tabletu - masz, potrzebujesz laptopa - masz. Oba do dupy,
    > ale oba działają znośnie.

    Jestem właśnie na etapie tego uderzania i znależć coś małego, lekkiego,
    z wbudowanym 4G/LTE i w nie zabijającej cenie to spory problem. Ale
    pewnie skończy się właśnie jakimś Miix'em.

    --
    Marcin