  • 11. Data: 2018-10-20 11:19:29
    Temat: Re: Tani telefon z NFC
    Od: z <...@...pl>

    Dzięki za wyczerpujące informacje.

    Utwierdziłem się w przekonaniu że karta nie jest mi dalej do życia
    potrzebna.

    Piszę oczywiście z poziomu zwykłego Kowalskiego co chciałby zarabiać
    średnią krajową. Czyli z poziomu większości polskich obywateli.

  • 12. Data: 2018-10-20 12:23:25
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 20.10.2018 09:02, ToMasz wrote:
> [...]
    > nie. Nie kupiłbym telefonu z androidem, w którym nie mogę zrobić roota,
    > choćby po to aby kalkulatorowi odebrać możliwość korzystania z netu.
    > Youtube z reklamami i działającym ekranem - zapomnij. Youtuba _słucham_
    > w aucie zamiast radia. Może o tym wątkotwórca nie wie, ale do
    > wspomnianych blokad jest potrzebny root, który mocno się kłuci z
    > płatnościami NFC telefonem.
    > Reasumując. z jednej strony wygoda płacenia za coś czego nie niosę,
    > okupiona: wyższą ceną telefonu, brakiem roota(a wiec posiadaniem
    > telefonu w wersi trail ze zgdą na reklamy), brakiem potrfela przy
    Są aplikacje służące do blokady reklam bez roota i wykorzystujące do
    tego celu wbudowaną w Androida funkcjonalność VPN. Tak na prawdę nie
    korzysta się wtedy z VPN-a na serwerze gdzieś w sieci, a jedynie
    aplikacja tworzy taki serwer, który lokalnie rozwiązuje nazwy domenowe i
    w przypadku, gdy natknie się na taką, która jest wyznaczona do
    zablokowania, to dostęp do niej blokuje (tutaj nie jestem pewien czy
    przekierowuje na localhost tak jak blokada w /etc/hosts czy w inny, w
    każdym razie na pewno lokalny sposób).

    Tym niemniej root ma wiele więcej zalet, dla których i ja rootuję
    wszystkie używane przeze mnie smartfony, a przy wyborze nowego (chociaż
    używanego) omijam Nokie (chociaż niedawno umożliwili to w którymś jednym
    modelu), Huaweie, Honory i Blackberry (chociaż chciałbym coś z
    klawiaturą sprzętową) ze względu na robienie pod górkę deweloperom i
    utrudnianie nie tylko wgrywania custom ROM-ów, ale właśnie nawet
    rootowania. Nawet Nokię E51 na Symbianie odblokowywałem tak, aby mieć
    dostęp do plików systemowych. Można by rzec półżartem, że wtedy czuję,
    że to ja jestem właścicielem smartfona.

  • 13. Data: 2018-10-20 14:20:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 października 2018 09:02:35 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > Ps. każda płatność kartą, pociąga za sobą opłaty. banał, bo przy kawie
    > to 60groszy, ale kupując rower zapytaj ile dostaniesz upustu za płatność
    > gotówką. jak będzie kumaty szef firmy, da Ci lampy albo licznik.

    W zamrażarce siedziałes przez ostatnie lata?
    Weż no sprawdż jakie są teraz koszty przyjmowania płatności karta

  • 14. Data: 2018-10-20 14:22:33
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 09:02, ToMasz pisze:
    [...]

    https://jaksiepisze.pl/klucisz-czy-klocisz/

    --
    animka

  • 15. Data: 2018-10-20 14:32:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 października 2018 11:19:32 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Dzięki za wyczerpujące informacje.
    >
    > Utwierdziłem się w przekonaniu że karta nie jest mi dalej do życia
    > potrzebna.

    Debetówka się przydaje, kredytówka dla tych co lubią kredyty pewnie tez
    Czasy że dostawało się rabat za płatność gotówką dawno mineły

  • 16. Data: 2018-10-20 14:50:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-20 o 14:32, Kris pisze:

    > Debetówka się przydaje, kredytówka dla tych co lubią kredyty pewnie tez
    > Czasy że dostawało się rabat za płatność gotówką dawno mineły

    Przydaje to się konto (jedno konto) z którego można opłacić
    automatycznie rachunki i zrobić przelew. Gotówkę i tak trzeba nosić bo
    gimbaza projektuje urządzenia i pisze soft ;-)
    A funkcję karty przejmą telefony.
    O zboczeńcach, ułomnych czy pechowcach co "lubią" kredyty nie dyskutuję.

  • 17. Data: 2018-10-20 16:51:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-19 o 22:40, RadoslawF pisze:

    > Tańsza.

    Nie rozumiem. Korzystanie z NFC nic nie kosztuje.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-10-20 16:51:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 01:16, Animka pisze:

    > O kurcze, jaka ja ślepa jestem :-(

    Bardziej by pasowało "o, ja głupia cipa".

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-10-20 16:56:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > pozwólcie że to rozwinę. płacenie telefonem z nfc jest fajne jak
    > "wyskoczyłeś" pobiegać i masz ochotę na kawę albo hamburgera. bo jak
    > kupisz "coś" to już musisz to nieść, a jak niesiesz zakupy to czemu nie
    > portfel?

    Strasznie naciągana teoria. Niosąc zakupy może mi się nie chcieć nieść
    portfela. Poza tym w czym problem nieść zakupy, jak się wyskoczyło bez
    portfela.

    No i ostatnie, ale nie mniej ważne - NFC uczy mnie, że nie muszę się już
    martwić o to, aby pamiętać o karcie.

    > W telefonie padnie bateria - jesteś odcięty od pieniędzy. W

    To jest prawda. Z drugiej strony - dla typowej osoby korzystającej z NFC
    z telefonu padnięcie baterii jest na tyle kłopotliwe w wielu innych
    aspektach, że nie dopuszcza do tego (powerbank/ładowarka). Ostatecznie,
    zakładając, że nie posiada się ajfona, można po prostu poprosić w
    sklepie o podłączenie telefonu na chwilę do ładowarki.

    > Reasumując. z jednej strony wygoda płacenia za coś czego nie niosę,
    > okupiona: wyższą ceną telefonu, brakiem roota(a wiec posiadaniem

    Różnie z tą ceną bywa, wszak można podać przykłady wielu telefonów z
    NFC, będących tańszymi od tych bez.

    > Ps. każda płatność kartą, pociąga za sobą opłaty. banał, bo przy kawie
    > to 60groszy, ale kupując rower zapytaj ile dostaniesz upustu za płatność

    Opustu.

    > gotówką. jak będzie kumaty szef firmy, da Ci lampy albo licznik.

    To jest jakby niezależne od NFC. Wiadomo, kupujesz komputer, może rabat
    dostaniesz (ale raczej nie w MM), kupujesz kawę - to pewnie zwyżkę, bo
    się bariście nie chce liczyć i transportować pieniędzy.

    > Możesz więc pójść na kompromis. płać telefonem blikiem. 99% punktów
    > handlowych zaakceptuje, opłata bankowa za usługę zero, telefon może mieć
    > roota, nie musi mieć nfc

    Jeszcze nie testowałem. Ani nie wczytywałem się na czym polega, tylko
    słyszałem hasło.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2018-10-20 17:55:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-20 o 16:51, Liwiusz pisze:

    > Nie rozumiem. Korzystanie z NFC nic nie kosztuje.

    Koszt "urządzenia" z NFC jest większy niż inne opcje.