  • 41. Data: 2014-04-21 23:44:14
    Temat: Re: Tania i dostępna w Polsce przejściówka USB do RS232-TTL 5V/3.3V
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-04-19 22:41, Zbych pisze:

    > Najtańsze będą kable usb do starych nokii: DKU-5, CA-42. Jedyna ich
    > wada, to brak kabla 5V z USB. Czasem można jeszcze je znaleźć na allegro
    > za parę złotych.
    >
    > http://allegro.pl/kabel-usb-nokia-ca-42-3100-6100-66
    10-5140-pl-2023-i4110609005.html

    > http://jethomson.wordpress.com/2010/02/21/diy-usb-to
    -serial-cable-for-3usd/

    Potwierdzam. Poszukałem na aukcjach w treści PL2303 lub Nokia 6030. W
    okolicach 2008 roku kupowałem po ~8zł za sztukę. Nie miałem i nadal nie
    mam z nimi problemów, działają także z najnowszym sterownikiem, pod
    Windows 7. Być może da się trafić podróbki, ale mnie się nie zdarzyło.
    Ja kupowałem w takiej obudowie:
    http://robotrack.de/279/USB_TTL_Nokia_2600.jpg
    Te co kupowałem nie były sklejone, tylko na wcisk na bolcach. Dzięki
    temu można wielokrotnie grzebać w środku a obudowa nie pęka, chociaż też
    i słabo trzyma. Zawsze można kapnąć klejem.
    Po lewej normalnie wychodzi kabel 3 żyłowy: masa, RxD i TxD 3,3V. Bez
    problemów chodzi na 921kbps. Wyższe prędkości (do około 3Mbps) da się
    ustawiać, oscyloskop nawet pokazuje, ale nie pamiętam czy sprawdzałem
    poprawność działania. Na niewykorzystanych padach są pozostałe sygnały,
    chyba nawet RI. 3,3V czy 5V można wyprowadzić z płytki. Ja tak zrobiłem
    do interfejsu DS18B20.

    --
    Michał

  • 42. Data: 2014-04-22 09:32:14
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Najtańsze będą kable usb do starych nokii: DKU-5, CA-42. Jedyna ich
    > wada, to brak kabla 5V z USB. Czasem można jeszcze je znaleźć na allegro
    Ale przecież te niebieskie obudowy wtyczki USB są zamykane na wcisk, bez
    problemu ją otwierasz, lutujesz swoje kabelki, lutujesz wyjście +5v ..

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 43. Data: 2014-04-22 09:55:47
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 22.04.2014 09:32, BartekK pisze:
    10-5140-pl-2023-i4110609005.html

    > Ale przecież te niebieskie obudowy wtyczki USB są zamykane na wcisk, bez
    > problemu ją otwierasz, lutujesz swoje kabelki, lutujesz wyjście +5v ..

    No pacz, nie domyśliłbym się.

  • 44. Data: 2014-04-22 15:37:35
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Czego używacie aby podłączyć do komputera przez USB
    > różne płytki demo lub swoje produkcje z portem szeregowym?

    Sobie kiedyś zrobiłem takie coś na FTDI... od razu ma I2C
    przez GPIO.

    Mam też inny układ (też samoróbka), który zamienia RS232 na TTL
    i ma przełącznik inwersji (kiedyś go do czegoś potrzebowałem).

    W pracy - jakiś fabryczny kabelek na FTDI (z tańszym Prolificiem
    czy tam Profiliciem były problemy, jednak co FTDI to FTDI).

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 45. Data: 2014-04-23 00:01:54
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-22 09:55, Zbych pisze:
    10-5140-pl-2023-i4110609005.html

    > No pacz, nie domyśliłbym się.
    Ironia czy sarkazm? Pisałem to, bo niebieskie są rozbieralne, a
    czarne/szare czasami zalewane/klejone
    http://i69.photobucket.com/albums/i56/mail4howi/Noki
    aCables1a.jpg

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 46. Data: 2014-04-23 08:27:51
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 23.04.2014 00:01, BartekK pisze:
    10-5140-pl-2023-i4110609005.html

    > Ironia czy sarkazm? Pisałem to, bo niebieskie są rozbieralne, a
> [...]

    Akurat mam pod ręką czarną wersję "gumową" zalewaną i plastikową
    składaną z dwóch połówek. Zalewaną najłatwiej rozpoznać po 4 otworkach
    na brzegach i łączeniu obudowy z przepustem na kabel.
    Na tym zdjęciu, które podałeś to wersja niebieska jest IMO zalewana.

    https://www.dropbox.com/s/wh3k8ca0cq4b5wv/2014-04-23
    %2008.16.32.jpg

  • 47. Data: 2014-04-24 17:18:15
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Najtańsze będą kable usb do starych nokii: DKU-5, CA-42. Jedyna ich
    > wada, to brak kabla 5V z USB. Czasem można jeszcze je znaleźć na allegro

    Zakupiłem od gościa 10szt. Przyszły w wersji "zalanej" gumowanej,
    nierozbieralnej. Wyprowadzone do wtyczki telefonowej są 3 przewody:
    -czarny = GND masa
    -biały = RxD komputera (w spoczynku 0v)
    -czerwony = TxD z komputera (komputer tutaj nadaje, w spoczynku stoi na
    +3.5v)
    Działa bezproblemowo z hardware chodzącym na 5V.
    Windows 7 odnajduje sam z siebie drivery do tego ustrojstwa jako
    "Prolific USB-to-Serial Comm Port". Działa przy 115200 ok ;)
    Linie CTS, DSR, CD i RI (czyli odbierane przez komputer) cały czas po
    połączeniu zgłaszają "stan wysoki", linie DTR i RTS (czyli wysyłane
    przez komputer) - ich zmiany nic nie zmieniają

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 48. Data: 2014-04-28 11:20:48
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.04.2014 18:21, schrieb Pszemol:
> [...]
    > jest tego trochę na eBayu ale pewnie Wy wiecie gdzie taniej
    > kupić to lokalnie bez czekania na kopertę z Chin... :-)

    Jest od groma. W robocie korzystamy z przejściówek na CP2104, szef nie
    lubi FT232R. Faktycznie świnią się, jak masz ich więcej w systemie (u
    nas może być i 40 sztuk podłączonych do jednego komputera). Używamy
    modułów firmy pololu
    http://www.pololu.com/product/1308
    6$/sztukę to jest tanio, a normalnie kupujemy 100 sztuk za jednym
    zamachem, więce jest jeszcze taniej. OK, musimy kupować na rachunek w
    EU, więc wychodzi trochę drożej, ale ca 5EUR za sztukę to też nie
    pieniądz, by się babrać w samodzielne lutowanie.

    Waldek

  • 49. Data: 2014-04-29 00:49:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message
> [...]
    > więc wychodzi trochę drożej, ale ca 5EUR za sztukę to też nie pieniądz, by

    Bardzo fajne, dzięki Waldku.