  • 31. Data: 2014-04-20 07:52:24
    Temat: Re: Tania i dostępna w Polsce przejściówka USB do RS 232-TTL 5V/3.3V
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <livb4n$scv$1@dont-email.me>
    Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Podsumowując wątek, wydaje mi się że warto wspomnieć polskie
    > firmy które oferują (w dobrej cenie) takie płytki będące tematem wątka:
    >
    > Najtańszy produkt z firmy modulowo.pl za 25,50 zł + 6zł wysyłka:
    > http://sklep.modulowo.pl/pl/p/MOD-05.Z-Konwerter-USB
    RS-232-z-zabezpieczeniem-500mA%2C-FT232RL-zmontowany
    /121

    Na alledrogo mają o 1zł taniej ;-)

    Szkoda, że nie było takich gdy ja poszukiwałem konwertera. Wtedy
    wszystkie na FT232 oscylowały wokół ceny oryginalnego "kabla FTDI"
    (~50-70zł)

    Dlatego zdecydowałem się na taki CP2102:
    http://allegro.pl/cp2102-usb-uart-ttl-rs232-konwerte
    r-arduino-mini-i4165986996.html
    (kryteria: pasztetowa cena; wszystko byle nie PL2303; wyprowadzony DTR)

    Do swoich zabaw z Arduino nie potrzebuję niczego innego - działa
    bezproblemowo (testowane wyłącznie na linuksie, a z moich doświadczeń
    wynika, że Linux nawet z Prolificiem nie ma tylu problemów co Windows,
    więc moje doświadczenia z CP mogą nie być miarodajne).

    --
    Jacek Politowski

  • 32. Data: 2014-04-20 09:57:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Apr 2014 18:15:30 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Nie przesadzajmy... wyłącz w swym kompilatorze basica dyrektywę
    > "STRICT" bo popadniesz w paranoję ;-) Chyba każdy tu wie co znaczy
    > określenie RS232-TTL, nie pozostawia to żadnych wątpliwości o co

    Taki nowoczesny jesteś, a używasz nazw interfejsów, ktore nawet już
    nie istnieją we wspolczesnych pc/mac, o niezgodności pojęciowej z
    uart nie wspominając...

    --
    Marek

  • 33. Data: 2014-04-20 14:18:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Taki nowoczesny jesteś, a używasz nazw interfejsów, ktore nawet już nie
    > istnieją we wspolczesnych pc/mac, o niezgodności pojęciowej z uart nie
    wspominając...

    Wrzuć mnie za to do lochów albo spal na stosie :-)
    Nowoczesne procesory wciaz maja porty szeregowe, mimo ze pecety juz sie ich
    pozbyly...

  • 34. Data: 2014-04-20 15:20:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-20 09:57, Marek pisze:

    > Taki nowoczesny jesteś, a używasz nazw interfejsów, ktore nawet już nie
    > istnieją we wspolczesnych pc/mac,

    To akurat nie argument, bo to nie jest grupa dla zwykłych użytkowników
    PC/Mac. W automatyce przemysłowej RS232 nadal jest stosowany w wielu
    urządzeniach.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2014-04-20 15:54:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > To akurat nie argument, bo to nie jest grupa dla zwykłych użytkowników
    > PC/Mac. W automatyce przemysłowej RS232 nadal jest stosowany w wielu
    > urządzeniach.

    I ma się bardzo dobrze... razem z RS485/RS422...
    Zresztą ten wątek nie był ani o pecetach ani o automatyce przemysłowej
    tylko o hobbystycznym podłączeniu płytki demo z mikrokontrolerem, jego
    UARTa do portu USB peceta... który właśnie zwykle już RS232 nie ma :-)))

  • 36. Data: 2014-04-20 16:58:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Apr 2014 15:20:38 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
> [...]
    użytkowników
    > PC/Mac. W automatyce przemysłowej RS232 nadal jest stosowany w

    On nie pytał o rs232 tylko uart.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2014-04-20 18:05:48
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 19 Apr 2014 11:21:31 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Coś w stylu tego co ten Chinczyk sprzedaje:
    > http://www.ebay.com/itm/270936726975
    > tylko lepiej aby miało to scalaka FTDI żeby drivery były
    > już do tego w Windows i nie było problemów z instalacją :-)

    A to Windows ma w sobie drivery do układów FTDI? Od której wersji?
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 38. Data: 2014-04-20 18:41:49
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-20 16:58, Marek pisze:
    > użytkowników
    > wielu
    >
    > On nie pytał o rs232 tylko uart.

    Napisałeś: "używasz nazw interfejsów", a przecież on użył nazwy RS-232.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 39. Data: 2014-04-20 18:55:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "badworm" <n...@p...pl> wrote in message

    > A to Windows ma w sobie drivery do układów FTDI?
    > Od której wersji?

    Nie wiem od której, ale mój Windows 7 sam sobie z tym poradził
    bez żadnej płyty z driverami... być może "poszedł" na Windows
    Update i tam sobie znalazł, ale chodzi o to aby było "plu&play" :-)

  • 40. Data: 2014-04-20 19:51:55
    Od: l...@g...com

    W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 18:21:31 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > Czego używacie aby podłączyć do komputera przez USB
    >
    > różne płytki demo lub swoje produkcje z portem szeregowym?
    >

    > Coś w stylu tego co ten Chinczyk sprzedaje:
    >
    > http://www.ebay.com/itm/270936726975

    To się lubi wieszać.

    > tylko lepiej aby miało to scalaka FTDI żeby drivery były
    >
    > już do tego w Windows i nie było problemów z instalacją :-)
    >

    > Najchętniej poznałbym to, co jest popularne w Polsce, bo
    >
    > jest tego trochę na eBayu ale pewnie Wy wiecie gdzie taniej
    >
    > kupić to lokalnie bez czekania na kopertę z Chin... :-)

    cp2102, ft232 na łalegro.