  • 21. Data: 2012-07-06 18:28:27
    Temat: Re: Tanie zasilacze z allegro
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    news:jt6hik$mel$1@inews.gazeta.pl...

    > Rozumiem że masz z tym doświadczenia a nie tylko fora dyskusuyjne :) bo
    > jak nie to nie powielaj bredni .. :)

    Trzy komputery miałem takie. Zasilacze Codegen 300W
    Zostawały sprawne kostki pamięci i stacje FDD, w jednym przypadku nic.
    Problem w badziewiastej konstrukcji zasilacza Standby. Wysychał kiepskiej
    jakości kondensator filtrujący napięcie, przez co rosło napięcie zasilające
    kontroler. W pewnym momencie kontroler napięcia diabli brali i leciały
    napięcia na wyjściu w kosmos. Wymiana elementu za 10 groszy w odpowiednim
    momencie ratowała sprzęt za kilka-naście stówek. Ale trzeba było mieć tą
    świadomość.

    Z Modecom / Feel jakie miałem okazję mieć nie było tego problemu. Szary dym
    szedł z za kompa ale widows ładnie startował, widok fajowy :)

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2012-07-06 20:06:36
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 06-07-2012 o 13:18 Chris napisał na pl.comp.pecet:

    > Z doświadcznia, sprzedaliśmy klikaset tyś codegenów

    > Nie jestem sprzedawcą :)

    To się chyba nazywa schizofrenia :) Dla ułatwienia dodam, że ci co
    sprzedają nazywani są sprzedawcami.

    > i żaden nie pociągnął ze sobą reszty elementów z własnej winy .. :)

    Niebywałe! Monitorujesz po gwarancji latami los kilkuset tys zasilaczy?
    :D To ja już dziękuję - na bank większe doświadczenie mają ci na forach.

    > (...) powiem tak, kiedyś robiło się lepiej ..

    Robiło się lepsze Codegeny? Bo tych markowych to coś mało się
    sprzedawało.

    > Standard jakości obecnie to dlugość gwarancji :)

    A to jeszcze lepsze... To w końcu te BeQuiety, które uważasz za g.o to
    jest standard jakości czy nie jest, bo jako jedne z nielicznych mają
    gwarancję 5 lat.

    Jakiś taki niezdecydowany jesteś :)

    > b0ni nabazgrał(a):

    > Rozumiem że masz z tym doświadczenia a nie tylko fora dyskusuyjne :)
    > bo jak nie to nie powielaj bredni .. :)

    Jeżeli ktoś tutaj powiela brednie, to właśnie Ty. Co Ci odetnie
    zasilanie w "Codegenach" jak tam nie było żadnych zabezpieczeń! Nigdy
    nie zastanowiło Cię dlaczego lepsze zasilacze mają nawet kilka
    zabezpieczeń, a te gorsze tak mało, albo wcale? Widzisz różnicę między
    przepięciem, awarią podzespołu w komputerze, a awarią samego zasilacza?

    Znam wiele przypadków spalenia podzespołów przez zasilacz. Mnie osobiście
    zasilacz zabrał Barracudę. Od tamtej pory tłumaczę wszystkim, że tani
    zasilacz nie opłaca się - choć to trochę głupio brzmi :)

    Wiedza jest na wyciągnięcie ręki, szczególnie jak ktoś chce kreować się
    na eksperta. Mam nadzieję, że do blogów nie masz urazu, ale to tylko
    nadzieja :)

    http://www.techfanatyk.net/zmien-zasilacz-przezornos
    c-czy-psychoza/

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 23. Data: 2012-07-06 20:22:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-07-06 20:06, WiesłaW wrote:
    [....]
    > A to jeszcze lepsze... To w końcu te BeQuiety, które uważasz za g.o to
    > jest standard jakości czy nie jest, bo jako jedne z nielicznych mają
    > gwarancję 5 lat.
    >
    > Jakiś taki niezdecydowany jesteś :)
    No bo jest sprzedawcą, a z punktu widzenia sprzedawcy Codegeny są super
    ponieważ dobrze się sprzedają a be quiet-y to szajs ponieważ słabo się
    sprzedają. :-D

  • 24. Data: 2012-07-06 20:45:56
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2012-07-06 18:28, Irokez pisze:

> [...]
    > diabli brali i leciały napięcia na wyjściu w kosmos. Wymiana elementu za
    > 10 groszy w odpowiednim momencie ratowała sprzęt za kilka-naście stówek.

    Oj, chyba masz na myśli nie kondensator filtrujący, tylko kondensator w
    układzie sprzężenia zwrotnego.

    Pozdrawiam i spadam nad ciepłe morze ;-)
    Leo

  • 25. Data: 2012-07-06 22:07:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup
    > Znam wiele przypadków spalenia podzespołów przez zasilacz. Mnie osobiście
    > zasilacz zabrał Barracudę. Od tamtej pory tłumaczę wszystkim, że tani
    > zasilacz nie opłaca się - choć to trochę głupio brzmi :)

    Mi padł zaraz po gwarancji topower (miał 5 lat gwarancji), ale sam sobie jestem
    winny - zmieniałem wentylatory i dodatkowo dodawałem oporniki. W końcu się
    zagotował... ale nic nie pociągnął ze sobą.

  • 26. Data: 2012-07-08 19:10:37
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-07-05 22:11, b0ni pisze:

    > Zasilacze to się ocenia po wadze ;)
    > Jak jest lekki - to jest do niczego ;)
    > Poważnie mówiąc, jeżeli ci nie zależy na starym kompie, to możesz dać
    > taki zasilacz, w innym wypadku - na prawdę nie warto ryzykować.

    ale bzdury wypisujesz, tak było kiedyś, obecnie zasilacze są lekkie bo
    nie mają ciężkich radiatorów (bo wysoka sprawność) i pasywnego PFC
    (ciężki dławik)

  • 27. Data: 2012-07-08 19:42:10
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-07-05 22:05, quasi pisze:
> [...]
    >
    > Czy taki Fotron np. fsp350-60hhn pociągnąłby także nowy komputer np. na
    > bazie i3 (TPD 65W, tylko grafika zintegrowana, 1 dysk sata)?

    fortronów na allegro jest dużo ale tylko kilka typów jest warte uwagi,
    sam kupuje zawsze fortrony jak składam komuś komputer i nigdy nie było z
    nimi problemów.

    Warto brać fortrony HHN HLN GLN HLC i inne o wysokiej sprawności >80

    nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie,
    konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

    Co do twojego pytania to ja mam core I3 z grafiką HD 5670 8GB ram, 1x
    HDD i wszystko chodzi na fortronie 250W HEN (którego jednak nie polecam
    ze względu na hałas)

    przy pomiarze poboru prądu z gniazdka dobrej klasy miernikiem w
    maksymalnym z możliwych obciążeń mój zestaw pobiera 120W :)

    Właśnie będę zamawiał 350W HHN bo już go kiegdyś kupowałem i jest cichy
    jak chcesz mogę podesłać zdjęcia jak wygląda w środku, każdy kto się zna
    oceni oceni co to warte

  • 28. Data: 2012-07-08 20:23:00
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 08-07-2012 o 19:10 tryton napisał na pl.comp.pecet:

    > ale bzdury wypisujesz, tak było kiedyś, obecnie zasilacze są lekkie bo
    > nie mają ciężkich radiatorów (bo wysoka sprawność) i pasywnego PFC
    > (ciężki dławik)

    Oczywiście masz rację, ale dlaczego zaraz bzdury. Przecież mowa jest o
    starszych modelach z (za przeproszeniem) Allegro :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 29. Data: 2012-07-08 20:42:33
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-07-08 20:23, WiesłaW pisze:

    > Oczywiście masz rację, ale dlaczego zaraz bzdury. Przecież mowa jest o
    > starszych modelach z (za przeproszeniem) Allegro :)

    no tak, ale bOni nie napisał że "Starsze zasilacze to się ocenia po wadze"

    z drugiej strony 10 letni codegen był leciutki :)

  • 30. Data: 2012-07-08 21:19:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "tryton" napisał w wiadomości grup
    > nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie,
    > konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

    Nie warto też brać CHIEFTEC 400W GPS-400-AA-101A. Beznadziejna konstrukcja.