  • 31. Data: 2012-07-08 21:49:42
    Temat: Re: Tanie zasilacze z allegro
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "WiesłaW" napisał:

    > Przecież mowa jest o starszych modelach z (za przeproszeniem) Allegro :)

    No no, tylko mi tu bez (za przeproszeniem) plagiatów proszę.

    JoteR

  • 32. Data: 2012-07-08 21:59:46
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2012-07-08 19:42, tryton pisze:
    > W dniu 2012-07-05 22:05, quasi pisze:

    > nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie,
    > konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

    I tu się nie zgodzę, bo od 2006 r. posiadam model MDN, który to jest
    bardzo cichy w przeciwieństwie do chłodzenia mojego procesora czy karty
    graficznej..

  • 33. Data: 2012-07-08 22:24:12
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > Jeden Fortron (modelu nie pamietam) ten, w odroznienu
    > od powyzszych, skonal w wyniku wyladowan
    > atmosferycznych. Elektrolity rozerwalo na tyle glosno,
    > zeby sciagnac ludzi z calego biura a sciana za kompem
    > nadawala sie do odmalowania ;)

    W szkole też tak fantazjowałeś dzieciaku?

    Remek

  • 34. Data: 2012-07-08 22:29:41
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "tryton" napisał:

    > nie mają ciężkich radiatorów

    Aluminiowe są i były lekkie. Chyba, że za Twoich czasów stosowano ołów, albo
    żeliwo.

    > (bo wysoka sprawność) i pasywnego PFC

    To znaczy jaka? I jak uzyskiwana?

    > (ciężki dławik)

    Dławik jest wymagany przepisami o kompatybilności elektromagnetycznej.
    Inaczej trudno uzyskać skuteczny filtr. A dobry dławik jest ciężki niestety.

    Remek

  • 35. Data: 2012-07-08 22:32:16
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "tryton" napisał:

    > nie warto brać MDN HEn PFN i innych starszych bo są właśnie ciężkie,
    > konstrukcyjnie przestarzałe, po prostu będą głośnie

    Co mianowicie powoduje tę głośność? Ciężkie dławiki, czy transormatory?
    Fachowcy od siedmiu boleści. Przestańcie wreszcie bredzić.

    Remek

  • 36. Data: 2012-07-08 23:54:08
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2012-07-08 19:42, tryton pisze:

    > Warto brać fortrony HHN HLN GLN HLC i inne o wysokiej sprawności >80

    > Co do twojego pytania to ja mam core I3 z grafiką HD 5670 8GB ram, 1x
    > HDD i wszystko chodzi na fortronie 250W HEN (którego jednak nie polecam
    > ze względu na hałas)
    >

    > przy pomiarze poboru prądu z gniazdka dobrej klasy miernikiem w
    > maksymalnym z możliwych obciążeń mój zestaw pobiera 120W :)
    >

    > Właśnie będę zamawiał 350W HHN bo już go kiegdyś kupowałem i jest cichy
    > jak chcesz mogę podesłać zdjęcia jak wygląda w środku, każdy kto się zna
> [...]

    Ja właśnie też myślałem o HHN. Jeżeli nie sprawiłoby Tobie problemu to
    zdjęcia by się przydały. Ja nie widziałem zbyt wielu zasilaczy w środku,
    ale gdybyś wrzucił na jakiś imageshack i dał linka to pewnie lepiej
    zorientowane osoby by się mogły wypowiedzieć.

    Myślałem żeby zasilić tym archaiczny P4 Northwood, bo obecny noname
    chyba się kończy i w środku nawet coś się przyjarało (temat na
    pl.misc.elektronika).

    Można wiedzieć czym mierzysz zużycie energii (firma i model miernika)?

  • 37. Data: 2012-07-09 11:34:10
    Od: b0ni <b...@c...pl>

    Dnia 08.07.2012 tryton <d...@o...pl> napisał/a:

    > ale bzdury wypisujesz, tak było kiedyś, obecnie zasilacze są lekkie bo
    > nie mają ciężkich radiatorów (bo wysoka sprawność) i pasywnego PFC
    > (ciężki dławik)

    Tanie zasilacze są lekkie, bo nie mają radiatorów, które są drogie
    (metale kolorowe). Zdecydowanie tańsze są plastikowe wentylatory.
    Problem w tym, że kiedy wentylator zawodzi, chłodzenia praktycznie nie
    ma i całość pada.
    A jakoś nie zauważyłem, żeby obecnie sprawność zasilaczy była znacząco
    większa niż parę lat wstecz. Dobre zasilacze nadal są wyposażane w
    radiatory, co znacząco podnosi ich niezawodność.

  • 38. Data: 2012-07-09 11:36:47
    Od: b0ni <b...@c...pl>

    > no tak, ale bOni nie napisał że "Starsze zasilacze to się ocenia po wadze"

    Nie zgadzam się, że tylko "starsze zasilacze". Oczywiście nie ma
    reguły, ale zazwyczaj lekki zasilacz nie jest wiele wart.

  • 39. Data: 2012-07-09 13:30:01
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "tryton" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale bzdury wypisujesz, tak było kiedyś, obecnie zasilacze są lekkie bo nie
    > mają ciężkich radiatorów (bo wysoka sprawność) i pasywnego PFC (ciężki
    > dławik)

    A można wiedzieć jaka to sprawność i kiedy dokonała się taka rewolucja ?

  • 40. Data: 2012-07-09 13:35:59
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "btn" <w...@b...pl> napisał w wiadomości

    > I tu się nie zgodzę, bo od 2006 r. posiadam model MDN, który to jest
    > bardzo cichy w przeciwieństwie do chłodzenia mojego procesora czy karty
    > graficznej..

    Nie wiem jakie teraz są standardy ale jak kupiłem takiego mdn to był
    praktycznie
    bezgłośny w porównaniu do wszystkiego z czym miałem do czynienia w domu,
    pracy i u znajomych. Ale teraz to chciałbym jakiś chłodzony pasywnie.