  • 41. Data: 2008-11-05 23:02:22
    Temat: Re: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna rzeczywis dG/Fm8SHLi4u
    Od: "Krzysztof \"at\" Lewandowski" <k...@-...pl>

    Robert Rędziak napisał(a), dnia pięknego 2008-11-05 23:43:

    > I chcesz do każdego z setek czy tysięcy klientów pchać
    > kilkumegabitowy strumyk z osobna?
    >
    > r.
    A jaki problem w xPON? Pakujesz optyke 10G i ... podobno to calkiem
    dobrze dziala ;)

    Poza tym VODy i inne duperele leca w unicascie. Multicast ma tylko taka
    przewage, ze jak masz AON 1G i w gore to latwiej to wpakowac.
    Ale multicast ma taki trick, ze IGMP != IGMP i wymaga minimum igmpa v2 a
    v3 to juz raczej wymog.

    Kazde rozwiazanie ma swoje zady i walety i raczej jest to kwestia
    posiadanej infrastruktury/checi budowania nowej.
    killme jak sie myle
    Chris

  • 42. Data: 2008-11-05 23:16:13
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 5 Nov 2008, Robert Rędziak wrote:

    > I chcesz do każdego z setek czy tysięcy klientów pchać
    > kilkumegabitowy strumyk z osobna?

    Kwestia odpowiedniego projektu sieci. Akurat współprojektowałem taką sieć
    na kilka tysięcy ludzików i nie było problemów z robieniem ringów nawet po
    8 switchy (ale z możliwością podziału np. na pół w przypadku dużego
    zapotrzebowania na pasmo).
    Poza tym jak odpalisz pvr i timeshift (po stronie operatora), to i tak
    okaże się, że połowa ludzi generuje ruch unicastowy i wtedy może się
    okazać, że bez sensu zapychamy sobie pasmo dodatkowo multicastem i
    martwimy się każdym straconym pakietem (=7 ramek rtp).
    Ta 'połowa' to sprawdzone empirycznie - ludzie wolą telewizję oglądać z
    opóźnieniem, żeby reklamy przewijać :-)

    Pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 43. Data: 2008-11-07 14:19:30
    Temat: Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....), offtopic
    Od: Artur Zakrzewski <a...@a...pl>

    In article <P...@t...pilczyce.ne
    t>,
    m...@O...mamy.to says...

    > 1. pvr i timeshift:
    > Jak mają dyski.

    Ip boxy tez musz to miec albo operator musi miec "te maszynki" u siebie.

    > A nawet jak mają, to i tak nagrywanie innego kanału podczas oglądania jest
    > problemem. Kilku: mission impossible.

    Byc moze, ale urzadzenia podlegaja rozwojowi i pewnie niedlugo bedzie
    possible.

    > 2. Więcej programów: w dvb-c nadal jesteś ograniczony pasmem i 'grubą
    > rurę' musisz ciągnąć aż do abonenta. W ethernecie to pasmo musisz mieć
    > tylko w szkielecie.

    Jakas w tym racja jest. Ale dla tych co maja kabel to dvb-c jest lepszym
    rozwiazaniem. Iptv po prostu "kocha" ethernet i tyle.

    --
    art