  • 31. Data: 2019-01-29 23:47:45
    Temat: Re: Telewizor jako monitor
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Michał Jankowski pisze tak:

    > To jest pierwsza pozycja z listy na ceneo, którą podałem wczoraj.
    > Ale od małego się przyzwyczaiłem, że wszyscy mnie ignorują - albo
    > udają, że ignorują...

    Zachowuj się hałaśliwie i zabieraj głos jako ostatni ;)

    Stirlitz wchodzi do gabinetu Müllera:
    - Nie chciałby pan pracować dla radzieckiego wywiadu? Nieźle płacą.

    Zszokowany Müller patrzy podejrzliwie.
    Stirlitz zmieszany kieruje się w kierunku drzwi. Nagle przystaje.

    - Nie ma pan przypadkiem aspiryny? - pyta.
    Wie bowiem ze szkolenia, że ludzie zapamiętują tylko koniec rozmowy.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 32. Data: 2019-01-29 23:57:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JaNus pisze tak:

    > wy-curviony ekran ma pewną, niespodziewaną wadę:

    da sie wyprostować ale nie działa potem.

    Jakbym niósł z MM zakrzywiony tv to wiedz,
    że to T-1000 przybrał moją postać a nie ja.

    ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 33. Data: 2019-01-30 13:07:11
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-01-29 o 23:57, PiteR pisze:

    > Jakbym niósł z MM zakrzywiony tv to wiedz,
    > że to T-1000 przybrał moją postać a nie ja.

    Dobre!

  • 34. Data: 2019-01-30 14:21:06
    Od: d...@w...pl

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 14:08:18 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Podsumowując: praca na natywnej rozdzielczości matrycy, powyłączane
    > wszelkie powiększenia i poprawiacze obrazu.

    Najdziwniejszy powiększacz/poprawiacz, jaki widziałem, był na jakiejś starej (ale
    zapewne wtedy drogiej jak cholera) plaźmie u wujka.
    Starej, więc wtedy jeszcze wszystko szło w 4:3, a plazma była już 16:9. Więc żeby
    zapełnić cały ekran - ale jednocześnie nie robić ze wszystkich Kwaśniewskiego w
    połowie kadencji - wymyślili tak, że w środku ekranu obraz nie był rozciągany, ale w
    miarę zbliżania się do boków rozciąganie było coraz większe - przy krawędzi to
    wychodziło już min. 2 razy - i w rezultacie jak postać przechodziła od brzegu do
    brzegu ekranu, to najpierw chudła, a potem znów grubiała - T-1000 pojawił się w tym
    wątku nie bez przyczyny ;)
    Co ciekawe, posiadaczom plazmy to nie przeszkadzało, widać wydana suma blokowała
    krytyczne czynności mózgu. Jak przełączyłem na 4:3 pillar box to krzyczeli, że im
    telewizor popsułem ;>

  • 35. Data: 2019-01-30 14:51:02
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.01.2019 o 14:21, d...@w...pl pisze:

> [...]
    krytyczne czynności mózgu. Jak przełączyłem na 4:3 pillar box to krzyczeli, że im

    Wszyscy, ale to literalnie wszyscy ludzie, u których widziałem tv 16:9 w
    czasach programów 4:3, mieli tak ustawione, żeby nie było czarnych
    pasków. Albo rozciągnięte jak piszesz, albo powiększone z obcięciem głów
    i stóp. Absolutnie im to nie przeszkadzało i inne ustawienie natychmiast
    odkręcali.

    MJ

  • 36. Data: 2019-01-30 15:35:24
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-01-30 o 14:51, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > pasków. Albo rozciągnięte jak piszesz, albo powiększone z obcięciem głów
    > i stóp. Absolutnie im to nie przeszkadzało i inne ustawienie natychmiast

    Teraz robią to za nich nadawcy :( Prawie wszystkie kanały już są 16:9
    więc trafienie na starszy film/serial nadawany w całości graniczy z cudem.

    --
    SW3
    ----

  • 37. Data: 2019-01-30 17:26:45
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 stycznia 2019 08:35:26 UTC-6 użytkownik SW3 napisał:

    > Teraz robią to za nich nadawcy :( Prawie wszystkie kanały już są 16:9
    > więc trafienie na starszy film/serial nadawany w całości graniczy z cudem.

    Zrob test.
    obejrz pare filmow z jakiejs enki czy polsatu. I policz ile jest czarnych paskow.

    mnie to do pasji doprowadzalo bo filmy byly panoramiczne, tv jest anoramiczny a paski
    sa nadal

    I to sa paski nadawane. Znaczy sie material je zawiera, to nie problem z dopasowaniem
    proporcji na tv/dekoderze.

    Nadawcy w tym zakresie daja ciala niemozebnie.

    A przynajmniej z rok dwa temu tak bylo. Ale nie sadze aby sie zmienilo bo nawet
    leciwe materialy byly tak nadawane.

  • 38. Data: 2019-01-30 17:30:44
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 stycznia 2019 07:21:07 UTC-6 użytkownik d...@w...pl napisał:

> [...]
    krytyczne czynności mózgu. Jak przełączyłem na 4:3 pillar box to krzyczeli, że im

    Czy widzieli to nie wiem. Ale wiem ze ja to mialem i uzywalem i bylo to najmniejsze
    zlo bo po kij mi 42 calowy tv jak obraz jest polowe mniejszy i mam czarne paski.

    I co ciekawe to sie nie zmienilo po przejsciu na jakies cyfrowe nadawanie gdzie
    domyslnie i material byl 16:9 (lub podobnie) i dekoder byl ustawiony na proporcje
    panoramiczne.
    I dalej czarne paski byly.

  • 39. Data: 2019-01-31 11:59:44
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.01.2019 o 15:35, SW3 pisze:

    > Teraz robią to za nich nadawcy :( Prawie wszystkie kanały już są 16:9
    > więc trafienie na starszy film/serial nadawany w całości graniczy z cudem.

    No nie wiem. Odcinek Allo Allo widziałem wczoraj z bocznymi czarnymi
    paskami. Za to parę miesięcy temu mignął mi w tvp Znachor nadawany w
    czarnej ramce (sic!). Znaczy klatka o proporcjach kinowych umieszczona w
    kadrze tv 4:3 z paskami na górze i dole, a potem zamieniona na 16:9
    przez dodanie czarnych pasków po bokach. Nawet zdjęcie zrobiłem.

    MJ

  • 40. Data: 2019-01-31 14:48:23
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-01-31 o 11:59, Michał Jankowski pisze:
    > No nie wiem. Odcinek Allo Allo widziałem wczoraj z bocznymi czarnymi

    Nie twierdzę, że się nie zdarza ale to jednak rzadkość. Jeszcze
    najlepsza jest sytuacja z kanałami sd - niektóre z nich po prostu
    dostosowują format nadawania (16:9 lub 4:3) do materiału. Gorzej z
    kanałami hd, które format mają sztywny lub gdy materiał archiwalny jest
    użyty w materiale panoramicznym - tutaj jedyną możliwością jest dodanie
    czarnych (lub innych) pasów a tego się większość boi.

> [...]
    > kadrze tv 4:3 z paskami na górze i dole, a potem zamieniona na 16:9
    > przez dodanie czarnych pasków po bokach. Nawet zdjęcie zrobiłem.

    Jeszcze kilkanaście lat temu filmy panoramiczne nie były nadawane jako
    panoramiczne, tylko jako 4:3 z pasami. Pewnie tak spreparowany film
    dostali do nadawania na kanale 16:9 i zamiast go przyciąć (co w tym
    przypadku byłoby stosowne) to dodali pasy.
    Ale ja już bym wolał film w ramce (telewizory teraz duże więc mimo
    wszystko nieźle widać) niż z nieodwracalnie uciętą 1/4 obrazu.

    --
    SW3
    ----