  • 11. Data: 2016-08-20 20:16:56
    Temat: Re: Tesla byłby zadowolony ;)
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 20 Aug 2016 19:01:18 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <57b88cde$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    od Czarek Grądys <c...@w...onet.pl> :

    >Sprawa jest bardzo prosta. Mają wtyczkę do sieci prądu zmiennego, to
    >tak zasilają. Tacy to fachowcy. Kiedyś zadałem pytanie, czy ktoś
    >próbował zasilić sprzęt z sieci 3 fazowej, wiadomo, że po wyprostowaniu
    >tętnienia są małe nawet bez filtracji. To mnie prawie zakrzyczeli, bo
    >to transformator, bo nie każdy ma gniazdko 3 fazowe...
    >Ale całe pomieszczenia budują, żeby akustyka dobra była...
    >A to przecież prosty sposób, może dobry bo małe tętnienia i 300 Hz do
    >odfiltrowania, a może zły bo te 300Hz może bardziej słychać. Ktoś
    >mógłby spróbować.

    Ja nie jestem audiofilem ale wydaje mi się, że aufiofilskie kable,
    trafa, odtwarzacze CD i reszta aparatury powinna pracować w
    pomieszczeniu z helową atmosferą(albo nawet w pomieszczeniu
    schłodzonym do bardzo niskich temperatur za pomocą ciekłego azotu czy
    helu). Same głośniki powinny mieć nadprzewodzące cewki i
    nadprzewodzące magnesy.
    Zasilane to powinno być nie z akumulatorów(bulgot kwasu i ciamkanie
    żelu przenosi się na elektrony) lecz z baterii supercapów, oczywiście
    supercapy(koniecznie umieszczone w ciekłym helu) można ładować za
    pomocą tego słupa czy akumulatorów, trzeba jednak odczekać jakiś czas
    po ładowaniu, aby się rozbudzone w supercapach drgania prądu i sieci
    krystalicznych uspokoiły.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 12. Data: 2016-08-20 21:37:46
    Od: Luke <l...@l...net>

    > po ładowaniu, aby się rozbudzone w supercapach drgania prądu i sieci
    > krystalicznych uspokoiły.

    A ogniwo jądrowe? Czy wewnętrzne rozpady promieniotwórcze nanosiłyby się
    na muzykę?

    L.

  • 13. Data: 2016-08-20 22:15:42
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.08.2016 o 20:16, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > schłodzonym do bardzo niskich temperatur za pomocą ciekłego azotu czy
    > helu). Same głośniki powinny mieć nadprzewodzące cewki i

    Raczej nie, bo prędkość dźwieku będzie inna niż w studiu nagraniowym!
    Lepiej ustalić standardowy skład powietrza i temperaturę w studiu i w
    pomieszczeniu odsłuchowym. No 20 stopni z tolerancję 0,1 stopnia
    Celsjusza. Powietrze można dostarczać w butlach, za odpowiednią opłatą.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 14. Data: 2016-08-20 22:25:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Powietrze można dostarczać w butlach, za odpowiednią opłatą.

    http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article
    -3359154/Bottles-fresh-air-Canada-hot-sale-China-smo
    g-remains-high.html

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2016-08-20 22:32:13
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 20 Aug 2016 22:15:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <57b8ba6f$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    od Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> :

> [...]
    >pomieszczeniu odsłuchowym. No 20 stopni z tolerancję 0,1 stopnia
    >Celsjusza. Powietrze można dostarczać w butlach, za odpowiednią opłatą.

    Głośniki oczywiście w pomieszczeniu odsłuchowym.
    Twoja myśl jest genialna, ale idźmy dalej - można zasysać powietrze z
    sali koncertowej lub studia i robić kopie na podstawie analizy składu,
    można zassane powietrze butelkować i sprzedawać za niebotyczne
    pieniądze audiofilom. W samym nagraniu można umieszczać info o
    składzie powietrza i temperaturze na sali, nikt jeszcze tak nie robi?
    Patentować jak najszybciej, bo ktoś podchwyci i cały interes diabli
    wezmą!

  • 16. Data: 2016-08-23 09:28:49
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Aug 2016 21:37:46 +0200, Luke <l...@l...net> wrote:
    > A ogniwo jądrowe? Czy wewnętrzne rozpady promieniotwórcze
    nanosiłyby się

    Przenoszą się, serio. I żeby nie było: akumulator do zasilania i
    suchy lód do chodzenia to podstawa, podobnie jak porządna klatka
    Faraday'a. W konkretnym przypadku przejście na chłodzenie sterowane
    elektronicznie i zasilanie z sieci dało znaczący wzrost szumów.

    Oczywiście nie ma to nic wspólnego z audio.

  • 17. Data: 2016-08-23 09:34:34
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Aug 2016 19:51:51 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    > Drewno zawsze jest kierunkowe.

    Ja tam nie lutnikiem, ale i tak wiem że skrzypce/fortepiany robi się
    z czegoś innego niż płyta paździerzowa.

  • 18. Data: 2016-08-23 11:19:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek zadeklarował:

    > Ja tam nie lutnikiem,

    Tutaj mamy samych lutników. A niejeden nawet jest bezołowiowy.

    --
    Jarek