  • 71. Data: 2017-06-29 22:05:09
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo są ciagle drogie. Łatwiej wyprodukować smierdzącego spalinikaka niż
    > komplet baterii. Na razie. Ponadto jak każda nowośc w pierszej
    > kolejności szlak przecierają bogaci frajerzy. Masy zaraz za nimi. Poczekaj.

    Ciężko się zgodzić z epitetem "frajer" użytym w stosunku do człowieka,
    któremu się na tyle powodzi aby kupować to co lubi bez przejmowania sie
    zbytnio tym co się opłaca a co się nie opłaca - coś jednak lepiej robić
    umie skoro ma taką komfortową sytuację - na takie liczenie tracą czas
    ludzie stosunkowo biedni (np ja).

    Z tego co czytałem na grupie dyskusyjnej właścicieli i fascynatów Tesli to
    niejeden z nich kupił swój samochód inwestując kilka lat temu w akcje
    Tesli. W ten sposób za niewielkie pieniące mogli mieć auto swych marzeń nie
    zadłużając się przy tym po uszy. Jak zerkniecie na kurs akcji TSLA i co się
    z nim dzieje od gdzieś listopada to wielu z Was mogłoby już dawno jeździć
    Teslą...

  • 72. Data: 2017-06-29 22:21:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    Ludzie nie domagaja sie elektrycznych samochodow. Widzisz tutaj kogos kto
    sie domaga? Jeden ma parcie na tesle i to wszystko. Jeden to czlowiek duzo
    to ludzie. Bedzie nowy maly miejski elektryk kosztowal 12 tysiecy zlotych to
    milion ich sie sprzeda w piec lat. I jak by byl z marnym ogrzewaniem, bez
    klimatyzacji z zasiegiem 50 kilometrow, maksymalna predkoscia 70/h i 10
    sekund do 50/h to i tak sie sprzeda bo do miasta spelni minimalne do
    zaakceptowania warunki.
    ---
    Rower nie wystarczy ? :-)

  • 73. Data: 2017-06-29 22:27:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

[...]
    Niemożliwe, nie ma gdzie ładować

  • 74. Data: 2017-06-29 22:31:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/29/2017 9:49 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ludzie nie domagaja sie elektrycznych samochodow.

    Domagają się czystych. Tak się skala że sa ze 3 rodzaje: na
    elektrycznośc, na sprężone powietrze i nakręcane. Tylko pierwsza
    kategoria ma sens ekonomiczny jak na razie.

    > Widzisz tutaj kogos kto sie domaga?

    Sadzisz że te tysiące zamówień na Teslę w USA to krasnoludki albo
    imigranci?

    To czy *tutaj* ktoś się domaga jest nieistotne. Nie jesteśmy krajem
    który stawia na innowacje. Ale są miejsca gdzie za chwile z miast
    wyrzucą spalinowe.

  • 75. Data: 2017-06-29 23:19:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie porownuj USA do Polski. Tutaj wiekszosc pracuje za rogiem albo dwie przecznice
    dalej. W USA zanim robol dojedzie do roboty to juz jest zjebany ze odpoczac musi.
    Znasz cos innowacyjnego z Australii? Nie maja krzemowej doliny, nie robia
    smartfonow. Nie wiem czy maja jakas swoja marke telewizorow albo samochodow. I dobrze
    zyja. Wskaz uzytecznosc innowacyjnych elektrycznych samochodow osobowych w Australii.
    Tam jak ktos mieszka za miastem to jak ma do sasiada cztery godziny jazdy to ma
    sasiada blisko. Europa to duzo miast z duza gestoscia zaludnienia i brakiem miejsca w
    miastach. Jak ktos nie jest akwizytorem to w Europie w duzym miescie potrzebuje
    dobrze dzialajacego zbiorkomu albo malego samochodu palacego 3 litry w ruchu
    miejskim, moze tez byc elektryczny. Przecietny zachodni europejczyk zyjacy w duzym
    miescie z wyjatkiem wakacji na ktore leci samolotem miasta nie opuszcza. Tam tak jak
    w Polsce nikt po worek kartofli do rodziny na wies nie jezdzi.

  • 76. Data: 2017-06-29 23:48:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co jest niedopracowane poza bateriami?
    Baterie. I wystarczy.

    > Ponadto samo sie nie dopracuje. Właśnie dlatego nazywamy to innowacją.
    > Można oczywiście dalej jeździć drewanianą Syrenką czekając na to az
    > dopracują silniki spalinowe. Obawiam się że jednak nie rozumiesz na czym
    > polega innowacyjnośc i szacowanie ryzyka w nowych technologiach. Jesli
    > ktoś się spóźni o 2 lata to za chwile wyleci z rynku. Podejmuje się więc
    > ryzyko wejścia w nową technologię.

    Ok. Więc niech ryzykują. Nie mam nic przeciwko. Tylko niech mi nie
    wciskają, że mają dopracowany produkt. Nie mają.

    > Czyli szafa gra. Korpo produkują passeratti z pojemnościami silników w
    > hektolitrach żeby tylko zadowolić hipsterów. Rynek zawsze będzie dla
    > ludzi, ponieważ ludzie domagaja się elektrycznych samochodów to bedą.
    > Ludzie mają głeboko wsadzone w d... urojenia na temat niedopracowania
    > technologii. Jeździ, kopa ma, szpan jest, biorę.

    No właśnie na tym polega problem, że rynek nie kupuje. Ile tesli
    kupiłeś? Ile masz samochodów? Ile spalinek i le elektryków?

    > Za chwile dojdzie "i
    > tańsze".

    Jak dojdzie i bez sztucznych dotacji/utrudnień dla spalinek to fajnie -
    jestem za.

    > Jak bym czytał pierdolety z XIX wieku kiedy pytali ile tych smrodów
    > wyprodukowali a ile furmanek i dlaczego benzyna jest gorsza od owsa.

    I ile tesli kupiłeś? Może jakieś akcje?

    > Bo są ciagle drogie. Łatwiej wyprodukować smierdzącego spalinikaka niż
    > komplet baterii. Na razie.

    I na razie tesla jako auto miejskie się nie sprawdza. Sorry tak działa
    rynek. NIe możesz oferować na dłuższą metę gorszego produktu z wadami,
    które go dyskwalifikują w starciu z konkurencją.

    > Ponadto jak każda nowośc w pierszej
    > kolejności szlak przecierają bogaci frajerzy. Masy zaraz za nimi. Poczekaj.

    Właśnie czekam. Wydaje się racjonalną decyzją. Nie mówię, że nie kupię
    elektryka, jak już będzie dobry. Na razie nie jest.
    Shrek

  • 77. Data: 2017-06-29 23:50:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.06.2017 o 22:05, Pszemol pisze:

> [...]
    > niejeden z nich kupił swój samochód inwestując kilka lat temu w akcje
    > Tesli. W ten sposób za niewielkie pieniące mogli mieć auto swych marzeń nie
    O ja pierdolę - reklama piramidy finansowej;)

    Shrek

  • 78. Data: 2017-06-30 00:28:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzies czytalem ze gosc od tesli swojej kasy to raczej malo zainwestowal. Znany
    ostatnio polski biznesmen zalozyl amber bamber za 5 tysiecy zlotych. Wychodzi ze
    dobry bajer pol roboty.

  • 79. Data: 2017-06-30 02:08:49
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Gdzies czytalem ze gosc od tesli swojej kasy to raczej malo zainwestowal.
    > Znany ostatnio polski biznesmen zalozyl amber bamber za 5 tysiecy
    > zlotych. Wychodzi ze dobry bajer pol roboty.

    Słabo czytałeś, albo plotek słuchasz.

  • 80. Data: 2017-06-30 07:15:58
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    >Wskaz uzytecznosc innowacyjnych elektrycznych samochodow osobowych w Australii. Tam
    jak ktos mieszka za miastem to jak ma do sasiada cztery godziny jazdy to ma sasiada
    blisko.

    Tak, jak ktos mieszka daleko poza miastem. Ale jednak wiekszosc australiczykow
    mieszka w miastach. W samych tylko stolicach stanow mieszka 70% populacji. Z
    ostatniego spisu powszechnego: "Our eastern mainland is still where most Australians
    call home, with almost eight in 10 people living in New South Wales, Victoria,
    Queensland and the Australian Capital Territory. Plenty of us - seven in 10 of us in
    fact - live in our capital cities".

    https://tradingeconomics.com/australia/urban-populat
    ion-percent-of-total-wb-data.html

    http://www.abs.gov.au/ausstats/abs@.nsf/mf/2024.0