  • 81. Data: 2017-06-30 17:51:27
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 29 Jun 2017 21:11:26 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >A co jest niedopracowane poza bateriami?

    Wystarczy tyle. To podstawa. Baterie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 82. Data: 2017-06-30 20:53:23
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 27.06.2017 o 17:44, Shrek pisze:

    > NIekoniecznie - polskie górnictwo to rak i najlepiej by było jakby je
    > zaorać i zacząć od nowa (a jeszcze lepiej zacząć jak węgiel się zacznie
    > kończyć i będzie coś wart).

    Piniądze zarabia ostatnio

  • 83. Data: 2017-06-30 21:04:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2017 o 20:53, Smok Eustachy pisze:

    > Piniądze zarabia ostatnio

    Bo panstwowe elektrownie kupują państwowy węgiel po państwowej cenie.

    Shrek

  • 84. Data: 2017-06-30 23:15:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/29/2017 11:48 PM, Shrek wrote:
    > Baterie. I wystarczy.

    Silnik w syrence też był niedopracowany i kopcił na niebiesko. Wniosek:
    furmanki zostają.

    > Ok. Więc niech ryzykują. Nie mam nic przeciwko. Tylko niech mi nie
    > wciskają, że mają dopracowany produkt. Nie mają.

    Syrenka też nie była. Jak lecielismy na Księżyc, to załoga nie miała
    iPhone tylko komputer o mocy obliczeniowej zegarka naręcznego. Wniosek:
    nie lecieć na Księzyć, poczekać aż rakiety i komputery nawigacyjne
    urosną na drzewach i wtedy *może* dopiero, jak się opłaci.

    > No właśnie na tym polega problem, że rynek nie kupuje. Ile tesli
    > kupiłeś? Ile masz samochodów? Ile spalinek i le elektryków?

    A ile furmanek vs samochodów w XIX wieku? Zadaje się że furmanek było
    więcej.

    > I ile tesli kupiłeś? Może jakieś akcje?

    Zakładasz że prawdo po krytyki lub pochwaly mają tylko klienci?

    Przypominasz mi pewnego kolesia który twierdzil że trener nie ma prawa
    trenować piłkarzy jak sam nim nie był. Wot, logika piwno-kanapowa.

    > I na razie tesla jako auto miejskie się nie sprawdza. Sorry tak działa
    > rynek. NIe możesz oferować na dłuższą metę gorszego produktu z wadami,
    > które go dyskwalifikują w starciu z konkurencją.

    Wiadomo, taki koń na ten przykład nie śmierdzi spalinami, odpiąc od
    dyszla da się i na oklep jechać a w razie czego na łące zatankuje. Można
    by wręcz powiedzieć że samochody spalinowe nie mają szans w starciu z
    furmankami.

  • 85. Data: 2017-07-01 07:50:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Silnik w syrence też był niedopracowany i kopcił na niebiesko.

    No nie była.

    > Wniosek:

    Była niedopracowana.

> [...]
    > nie lecieć na Księzyć, poczekać aż rakiety i komputery nawigacyjne
    > urosną na drzewach i wtedy *może* dopiero, jak się opłaci.

    Przestań uprawiać demagogię. Zresztą na Ksieżyc to akurat rzeczywiście
    się nie bardzo opłacało lecieć. W sumie dobre porównanie - nie chodziło
    o rzeczywiste korzyści (których naprawedę wiele nie było) a prestiż.
    Podobnie jak z teslą - w tej chwili jest zabawką dla hipsterów i poza
    przyspieszeniem topowych modeli nie ma żadnych realnych zalet. Co nie
    znaczy, że w jak ją w przysłości dopracują to będzie hitem - być może.
    Ale w tej chwili nie i już.

    > A ile furmanek vs samochodów w XIX wieku? Zadaje się że furmanek było
    > więcej.

    A może rozsądniej byłoby porównać ze spalinówką, ale ci wtedy słabo wypada?

    > Zakładasz że prawdo po krytyki lub pochwaly mają tylko klienci?

    Zakładam, że jak ktoś mówi o sukcesie rynkowym produktu, to produkt ten
    ma jakiś tam zauważalny udział w rynku. A jeśli nie ma, to znaczy że
    żadnego sukcesu póki co nie osiągnął.

    No i _na_razie_ problem z baterią i ładowaniem powoduje, że samochód
    elektryczny jest co najwyżej ciekawostką technologiczną dla fanboyów i
    hipsterów. Jak ten problem rozwiążą, to być może będzie przełomem w
    motoryzacji. Ale na razie nie jest.

> [...]
    > dyszla da się i na oklep jechać a w razie czego na łące zatankuje. Można
    > by wręcz powiedzieć że samochody spalinowe nie mają szans w starciu z

    No i sam widzisz - tesla jest gorsza od furmanki:P

    Shrek