eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Tesla kontratakuje :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 11. Data: 2018-04-13 17:06:11
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Bolko <s...@g...com>


    > Niekoniecznie .... w zaleznosci od tego co to za czesci - mozna miec
    > na magazynie srednia miesieczna produkcje.

    miesieczną produkcję czego?
    jeśli zatrudniasz 2000 ludzi i produkujesz podłokietniki
    do mercedesa bmw audi ferrari mclarena mazdy vw skody forda itd
    a w superbie jest inny podłokietnik niż w octavi czy rapidzie
    a jak klient zażyczy sobie z czerwonym obszyciem

    a jak jeszcze dział zakupów w wielkiej brytanii stwierdzi że
    nici do podłokietników trzeba kupować w Turcji bo tam jest dwa
    centy taniej na rolce. Tylko że tir jedzie dwa dni.
    I możesz poddostawcy przypieprzyć kary tylko że ty też płacisz


  • 12. Data: 2018-04-13 21:36:58
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos
    > musi zaplacic.

    Ale umówmy się, złożoność konstrukcji elektryka ma się nijak do
    spalinowego. W elektryku większość części możesz kupić "w każdym
    warzywniaku", opracowanie zaś nowego silnika spalinowego to już robota
    nie w kij dmuchał.
    Napęd elektryka pewnie byłbyś w stanie zaprojektowac sam i pewnie
    prototyp wykonac też. Ale wątpię, by 1 osoba była w stanie opracować
    silnik spalinowy trwały i sprawny, oraz spełniajacy normy jakie są
    standardem współcześnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 13. Data: 2018-04-13 22:06:46
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 21:36, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,
    >
    >> Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore
    >> ktos musi zaplacic.
    >
    > Ale umówmy się, złożoność konstrukcji elektryka ma się nijak do
    > spalinowego. W elektryku większość części możesz kupić "w każdym
    > warzywniaku", opracowanie zaś nowego silnika spalinowego to już robota
    > nie w kij dmuchał.
    > Napęd elektryka pewnie byłbyś w stanie zaprojektowac sam i pewnie
    > prototyp wykonac też. Ale wątpię, by 1 osoba była w stanie opracować
    > silnik spalinowy trwały i sprawny, oraz spełniajacy normy jakie są
    > standardem współcześnie.
    Właśnie o tym piszę, wszystko jest tylko trzeba te klocki poskładać do kupy,
    więc bez przesady z tymi cenami, producenci koniecznie chcą zarobić na
    modzie.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 14. Data: 2018-04-13 22:24:53
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:paqama$1l6$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2018-04-13 o 13:11, J.F. pisze:
    >> IMO tak.
    >>> Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
    >>> A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
    >>> 50, i trzeba wyjasniac.
    >> Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się
    >> robi
    >> od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do
    >> megawatów,
    >
    > Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
    > Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
    Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
    wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
    Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
    stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
    do czego porównujemy.
    Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
    elektryki i robi to jeszcze taniej.


    >
    >> silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
    >
    > Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
    >
    > Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos
    > musi zaplacic.
    Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
    robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
    obsługują one kilka
    koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
    http://evertiq.pl/news/18344
    "ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
    bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
    pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
    finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
    rynkach na całym świecie."

    Następny
    https://www.aplikuj.pl/pracodawca/bielsko-biala/1283
    /nemak-poland-sp-z-o-o-
    " Nemak jest liderem w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań
    zmniejszających masę pojazdu, przeznaczonych dla globalnego przemysłu
    motoryzacyjnego. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji
    podzespołów aluminiowych układu przeniesienia napędu oraz konstrukcji
    nadwozia.
    Jest jednym z największych na świecie producentów aluminiowych bloków
    silnika i głowic cylindrów do samochodów.
    22 000 PRACOWNIKÓW
    36 ZAKŁADÓW
    16 KRAJÓW NA CAŁYM ŚWIECIE"

    następny
    https://www.pracuj.pl/poznaj-pracodawce/shiloh-indus
    tries-sp.-z-o.o.,20002528/co-nas-wyr%C3%B3%C5%BCnia,
    11002
    "SHILOH jest wiodącym dostawcą rozwiązań ukierunkowanych na obniżanie
    wagi samochodu. Każdego dnia skupiamy się na skutecznym równoważeniu
    aspektów redukcji kosztów, masy i stopnia złożoności części z wymogami
    zwiększania wydajności, bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa. "


    i to nie tylko duże firmy, np elementy zawieszenia robi mniejsza firma
    https://polmotors.com.pl/o-nas/

    "Firma mocno związana jest poprzez długoletnią współpracę z liderami
    światowej branży motoryzacyjnej m.in. koncernami VW, GM, BMW, FIAT
    dostarczając swoje produkty bezpośrednio do ponad 100 fabryk oraz innych
    wiodących koncernów w Europie i na świecie.
    Polmotors zapewnia kompleksową obsługę zleceń dla branży motoryzacyjnej,
    obejmującą wszystkie kluczowe etapy tworzenia wartości produktu, do
    których należą:
    R&D: definiowanie charakterystyk nowych produktów, analizy FEM,
    modelowanie,
    szybkie prototypowanie i walidacja,
    projektowanie i optymalizacja procesów, konstruowanie narzędzi i
    oprzyrządowań,
    wykonawstwo zaawansowanych narzędzi do obróbki plastycznej,
    wysokowydajne i zaawansowane procesy produkcji wielkoseryjnej
    oparte o technologie obróbki plastycznej oraz spajania i montażu
    podzespołów."


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 15. Data: 2018-04-13 23:15:57
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Apr 2018 22:24:53 +0200, Janusz napisał(a):
    > W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >>> Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się
    >>> robi od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do
    >>> megawatów,
    >>
    >> Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
    >> Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
    > Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
    > wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
    > Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
    > stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
    > do czego porównujemy.
    > Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
    > elektryki i robi to jeszcze taniej.

    Dajac komutatore silniki ?


    >>> silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
    >>
    >> Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
    >> Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos
    >> musi zaplacic.
    > Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
    > robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
    > obsługują one kilka
    > koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
    > http://evertiq.pl/news/18344
    > "ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
    > bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
    > pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
    > finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
    > rynkach na całym świecie."

    Ale wiesz co to znaczy ?
    Ze tych kilka koncernow utrzymuje owe 22 centra i 13 torow tylko w
    jednym TRW :-)

    Takie BMW ma 100 mld przychodu, i 10 mld zysku.
    Czyli 90 mld euro kosztow.
    No ale takie reguly prowadzenia biznesu - zysk musi byc przyzwoity,
    jak jest za duzy, to trzeba zwiekszyc koszta :-)

    J.


  • 16. Data: 2018-04-14 10:16:16
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 13 Apr 2018 22:06:46 +0200, Janusz

    > Właśnie o tym piszę, wszystko jest tylko trzeba te klocki poskładać do kupy,
    > więc bez przesady z tymi cenami, producenci koniecznie chcą zarobić na
    > modzie.

    Właśnie się zastanawiam czy zarabiają na "modzie", czy nie ma więcej
    przyczyn. Wg mnie po pierwsze szejki w tym maczają palce smarując
    producentom pod stołem. Druga przyczyna to właśnie brak usług serwisowych
    typu wymiana oleju i innych przeglądów okresowych. Trzecia to przewidywanie
    szybkiego wykończenia zapasów minerałów szlachetnych do produkcji baterii.
    Więc tworzą sobie już cenowy bufor. Inne?

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 17. Data: 2018-04-14 11:17:17
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:

    > IMO tak.
    > Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
    > A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
    > 50, i trzeba wyjasniac.


    Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
    100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.

    Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego. Cała technologi samochodu
    elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu,
    tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

    Shrek


  • 18. Data: 2018-04-14 11:35:10
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 23:15, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 13 Apr 2018 22:24:53 +0200, Janusz napisał(a):
    >> W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >>>> Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się
    >>>> robi od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do
    >>>> megawatów,
    >>>
    >>> Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
    >>> Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
    >> Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
    >> wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
    >> Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
    >> stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
    >> do czego porównujemy.
    >> Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
    >> elektryki i robi to jeszcze taniej.
    >
    > Dajac komutatore silniki ?
    No wiesz, te gościu to starszy pan i pewnie elektryk a nie elektronik.


    >>>> silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
    >>>
    >>> Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
    >>> Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za  ktore ktos
    >>> musi zaplacic.
    >> Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
    >> robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
    >> obsługują one kilka
    >> koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
    >> http://evertiq.pl/news/18344
    >> "ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
    >> bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
    >> pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
    >> finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
    >> rynkach na całym świecie."
    >
    > Ale wiesz co to znaczy ?
    > Ze tych kilka koncernow utrzymuje owe 22 centra i 13 torow tylko w
    > jednym TRW :-)
    Ależ wiem doskonale, to Ty twierdziłeś że każdy koncern ma do wszystkiego
    laboratoria.



    > Takie BMW ma 100 mld przychodu, i 10 mld zysku.
    > Czyli 90 mld euro kosztow.
    > No ale takie reguly prowadzenia biznesu - zysk musi byc przyzwoity,
    > jak jest za duzy, to trzeba zwiekszyc koszta :-)

    Np sponsorować klub piłkarski z chorymi zarobkami piłkarzy.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 19. Data: 2018-04-14 12:12:27
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 11:17, Shrek pisze:
    > W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:
    >
    >> IMO tak.
    >> Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
    >> A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
    >> 50, i trzeba wyjasniac.
    >
    >
    > Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
    > 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.
    >
    > Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.

    K.. zróbcie mi ten tani samochód elektryczny

    > Cała technologi samochodu
    > elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu,
    > tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

    Gdzie to niby jest w tym samochodzie elektrycznym ? Wkłada się gotowe
    pakiety baterii, można je kupić na wolnym rynku. Dopiero szybkie
    ładowania wymagają czegoś więcej, czyli nasz mały samochodzik miejski
    raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje.


  • 20. Data: 2018-04-14 12:58:51
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2018 o 12:12, kk pisze:

    >> Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
    >> 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.
    >>
    >> Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.
    >
    > K.. zróbcie mi ten tani samochód elektryczny

    A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?

    >> Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich
    >> zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się
    >> przed końcem gwarancji.
    >
    > Gdzie to niby jest w tym samochodzie elektrycznym ? Wkłada się gotowe
    > pakiety baterii, można je kupić na wolnym rynku. Dopiero szybkie
    > ładowania wymagają czegoś więcej,

    A co napisałem powyżej?

    > czyli nasz mały samochodzik miejski
    > raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje.

    Tylko nikt nie chce małego wózka golfowego.

    Shrek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: