-
11. Data: 2018-04-13 17:06:11
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: Bolko <s...@g...com>
> Niekoniecznie .... w zaleznosci od tego co to za czesci - mozna miec
> na magazynie srednia miesieczna produkcje.
miesieczną produkcję czego?
jeśli zatrudniasz 2000 ludzi i produkujesz podłokietniki
do mercedesa bmw audi ferrari mclarena mazdy vw skody forda itd
a w superbie jest inny podłokietnik niż w octavi czy rapidzie
a jak klient zażyczy sobie z czerwonym obszyciem
a jak jeszcze dział zakupów w wielkiej brytanii stwierdzi że
nici do podłokietników trzeba kupować w Turcji bo tam jest dwa
centy taniej na rolce. Tylko że tir jedzie dwa dni.
I możesz poddostawcy przypieprzyć kary tylko że ty też płacisz
-
12. Data: 2018-04-13 21:36:58
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za ktore ktos
> musi zaplacic.
Ale umówmy się, złożoność konstrukcji elektryka ma się nijak do
spalinowego. W elektryku większość części możesz kupić "w każdym
warzywniaku", opracowanie zaś nowego silnika spalinowego to już robota
nie w kij dmuchał.
Napęd elektryka pewnie byłbyś w stanie zaprojektowac sam i pewnie
prototyp wykonac też. Ale wątpię, by 1 osoba była w stanie opracować
silnik spalinowy trwały i sprawny, oraz spełniajacy normy jakie są
standardem współcześnie.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
13. Data: 2018-04-13 22:06:46
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-04-13 o 21:36, Pawel "O'Pajak" pisze:
> Powitanko,
>
>> Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za ktore
>> ktos musi zaplacic.
>
> Ale umówmy się, złożoność konstrukcji elektryka ma się nijak do
> spalinowego. W elektryku większość części możesz kupić "w każdym
> warzywniaku", opracowanie zaś nowego silnika spalinowego to już robota
> nie w kij dmuchał.
> Napęd elektryka pewnie byłbyś w stanie zaprojektowac sam i pewnie
> prototyp wykonac też. Ale wątpię, by 1 osoba była w stanie opracować
> silnik spalinowy trwały i sprawny, oraz spełniajacy normy jakie są
> standardem współcześnie.
Właśnie o tym piszę, wszystko jest tylko trzeba te klocki poskładać do kupy,
więc bez przesady z tymi cenami, producenci koniecznie chcą zarobić na
modzie.
--
Pozdr
Janusz
-
14. Data: 2018-04-13 22:24:53
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:paqama$1l6$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018-04-13 o 13:11, J.F. pisze:
>> IMO tak.
>>> Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
>>> A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
>>> 50, i trzeba wyjasniac.
>> Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się
>> robi
>> od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do
>> megawatów,
>
> Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
> Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
do czego porównujemy.
Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
elektryki i robi to jeszcze taniej.
>
>> silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
>
> Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
>
> Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za ktore ktos
> musi zaplacic.
Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
obsługują one kilka
koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
http://evertiq.pl/news/18344
"ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
rynkach na całym świecie."
Następny
https://www.aplikuj.pl/pracodawca/bielsko-biala/1283
/nemak-poland-sp-z-o-o-
" Nemak jest liderem w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań
zmniejszających masę pojazdu, przeznaczonych dla globalnego przemysłu
motoryzacyjnego. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji
podzespołów aluminiowych układu przeniesienia napędu oraz konstrukcji
nadwozia.
Jest jednym z największych na świecie producentów aluminiowych bloków
silnika i głowic cylindrów do samochodów.
22 000 PRACOWNIKÓW
36 ZAKŁADÓW
16 KRAJÓW NA CAŁYM ŚWIECIE"
następny
https://www.pracuj.pl/poznaj-pracodawce/shiloh-indus
tries-sp.-z-o.o.,20002528/co-nas-wyr%C3%B3%C5%BCnia,
11002
"SHILOH jest wiodącym dostawcą rozwiązań ukierunkowanych na obniżanie
wagi samochodu. Każdego dnia skupiamy się na skutecznym równoważeniu
aspektów redukcji kosztów, masy i stopnia złożoności części z wymogami
zwiększania wydajności, bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa. "
i to nie tylko duże firmy, np elementy zawieszenia robi mniejsza firma
https://polmotors.com.pl/o-nas/
"Firma mocno związana jest poprzez długoletnią współpracę z liderami
światowej branży motoryzacyjnej m.in. koncernami VW, GM, BMW, FIAT
dostarczając swoje produkty bezpośrednio do ponad 100 fabryk oraz innych
wiodących koncernów w Europie i na świecie.
Polmotors zapewnia kompleksową obsługę zleceń dla branży motoryzacyjnej,
obejmującą wszystkie kluczowe etapy tworzenia wartości produktu, do
których należą:
R&D: definiowanie charakterystyk nowych produktów, analizy FEM,
modelowanie,
szybkie prototypowanie i walidacja,
projektowanie i optymalizacja procesów, konstruowanie narzędzi i
oprzyrządowań,
wykonawstwo zaawansowanych narzędzi do obróbki plastycznej,
wysokowydajne i zaawansowane procesy produkcji wielkoseryjnej
oparte o technologie obróbki plastycznej oraz spajania i montażu
podzespołów."
--
Pozdr
Janusz
-
15. Data: 2018-04-13 23:15:57
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 13 Apr 2018 22:24:53 +0200, Janusz napisał(a):
> W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
>>> Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się
>>> robi od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do
>>> megawatów,
>>
>> Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
>> Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
> Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
> wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
> Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
> stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
> do czego porównujemy.
> Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
> elektryki i robi to jeszcze taniej.
Dajac komutatore silniki ?
>>> silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
>>
>> Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
>> Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za ktore ktos
>> musi zaplacic.
> Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
> robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
> obsługują one kilka
> koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
> http://evertiq.pl/news/18344
> "ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
> bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
> pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
> finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
> rynkach na całym świecie."
Ale wiesz co to znaczy ?
Ze tych kilka koncernow utrzymuje owe 22 centra i 13 torow tylko w
jednym TRW :-)
Takie BMW ma 100 mld przychodu, i 10 mld zysku.
Czyli 90 mld euro kosztow.
No ale takie reguly prowadzenia biznesu - zysk musi byc przyzwoity,
jak jest za duzy, to trzeba zwiekszyc koszta :-)
J.
-
16. Data: 2018-04-14 10:16:16
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 13 Apr 2018 22:06:46 +0200, Janusz
> Właśnie o tym piszę, wszystko jest tylko trzeba te klocki poskładać do kupy,
> więc bez przesady z tymi cenami, producenci koniecznie chcą zarobić na
> modzie.
Właśnie się zastanawiam czy zarabiają na "modzie", czy nie ma więcej
przyczyn. Wg mnie po pierwsze szejki w tym maczają palce smarując
producentom pod stołem. Druga przyczyna to właśnie brak usług serwisowych
typu wymiana oleju i innych przeglądów okresowych. Trzecia to przewidywanie
szybkiego wykończenia zapasów minerałów szlachetnych do produkcji baterii.
Więc tworzą sobie już cenowy bufor. Inne?
--
Pozdor
Myjk
-
17. Data: 2018-04-14 11:17:17
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:
> IMO tak.
> Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
> A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
> 50, i trzeba wyjasniac.
Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.
Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego. Cała technologi samochodu
elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu,
tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.
Shrek
-
18. Data: 2018-04-14 11:35:10
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-04-13 o 23:15, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 13 Apr 2018 22:24:53 +0200, Janusz napisał(a):
>> W dniu 2018-04-13 o 15:55, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
>>>> Jarek ja Cię proszę przestań takie rzeczy opowiadać, falowniki już się
>>>> robi od co najmniej 40lat a od 20 na IGBT, dowolnej mocy od 0,75KW do
>>>> megawatów,
>>>
>>> Sie robi, ale przeciez potem nie rozdaje za darmo.
>>> Ile kosztuje falownik na 200kW i jakie ma wymiary ?
>> Kosztuje, ale są, nikt nie musi robić go od zera i palić wiadra igbt,
>> wystarczy go tylko wrzucić w mniejszą obudowę dodać wentylatory.
>> Podobnie z silnikami, obojętne czy AC czy bldc są, nawet amator jest w
>> stanie z tych klocków poskładać auto za 1/3 -1/2 ceny fabrycznej, zależy
>> do czego porównujemy.
>> Zresztą jakiś gościu w Gdańsku czy okolicach od dawna przerabia auta na
>> elektryki i robi to jeszcze taniej.
>
> Dajac komutatore silniki ?
No wiesz, te gościu to starszy pan i pewnie elektryk a nie elektronik.
>>>> silniki podobnie, zresztą tesla chyba ma zwykły silnik klatkowy AC :)
>>>
>>> Miala. Teraz lepsze te z magnesami :-)
>>> Mozna sie smiac, ale to kolejne miesiace w laboratorium, za ktore ktos
>>> musi zaplacic.
>> Przy całej produkcji to są pewnie groszowe sprawy, zresztą koncerny nie
>> robią wszystkiego, mają podwykonawców i także tam są laboratoria,
>> obsługują one kilka
>> koncernów. Żeby nie być gołosłowny kilka przykładów:
>> http://evertiq.pl/news/18344
>> "ZF TRW jest producentem i dystrybutorem aktywnych i pasywnych systemów
>> bezpieczeństwa, obsługującym wszystkich największych producentów
>> pojazdów na całym świecie, posiadającym oddziały w 20 krajach. ZF TRW
>> finansuje 22 centra techniczne i 13 torów testowych na kluczowych
>> rynkach na całym świecie."
>
> Ale wiesz co to znaczy ?
> Ze tych kilka koncernow utrzymuje owe 22 centra i 13 torow tylko w
> jednym TRW :-)
Ależ wiem doskonale, to Ty twierdziłeś że każdy koncern ma do wszystkiego
laboratoria.
> Takie BMW ma 100 mld przychodu, i 10 mld zysku.
> Czyli 90 mld euro kosztow.
> No ale takie reguly prowadzenia biznesu - zysk musi byc przyzwoity,
> jak jest za duzy, to trzeba zwiekszyc koszta :-)
Np sponsorować klub piłkarski z chorymi zarobkami piłkarzy.
--
Pozdr
Janusz
-
19. Data: 2018-04-14 12:12:27
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-04-14 o 11:17, Shrek pisze:
> W dniu 13.04.2018 o 13:11, J.F. pisze:
>
>> IMO tak.
>> Jak silnik spalinowy za krotko dziala, to trzeba pogrubic elementy.
>> A elektronika ... tranzystor co powinien wytrzymac 80A psuje sie przy
>> 50, i trzeba wyjasniac.
>
>
> Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
> 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.
>
> Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.
K.. zróbcie mi ten tani samochód elektryczny
> Cała technologi samochodu
> elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu,
> tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.
Gdzie to niby jest w tym samochodzie elektrycznym ? Wkłada się gotowe
pakiety baterii, można je kupić na wolnym rynku. Dopiero szybkie
ładowania wymagają czegoś więcej, czyli nasz mały samochodzik miejski
raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje.
-
20. Data: 2018-04-14 12:58:51
Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 14.04.2018 o 12:12, kk pisze:
>> Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
>> 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.
>>
>> Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.
>
> K.. zróbcie mi ten tani samochód elektryczny
A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?
>> Cała technologi samochodu elektrycznego zawiera się w bateriach, ich
>> zabezpieczeniu i ładowaniu, tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się
>> przed końcem gwarancji.
>
> Gdzie to niby jest w tym samochodzie elektrycznym ? Wkłada się gotowe
> pakiety baterii, można je kupić na wolnym rynku. Dopiero szybkie
> ładowania wymagają czegoś więcej,
A co napisałem powyżej?
> czyli nasz mały samochodzik miejski
> raczej niczego oprócz włożenie ogniw nie potrzebuje.
Tylko nikt nie chce małego wózka golfowego.
Shrek