  • 21. Data: 2018-04-14 13:26:36
    Temat: Re: Tesla kontratakuje :-)
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 12:58, Shrek pisze:

    > A po co ma być tani, skoro drogie się sprzedają?

    Które niby ?

    > A co napisałem powyżej?

    Sam nie umiesz sobie przeczytać ?

    > Tylko nikt nie chce małego wózka golfowego.

    Przemawia przez Ciebie kompleks małego fiutka i tyle.

  • 22. Data: 2018-04-14 13:36:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:17:17 +0200, Shrek napisał(a):

    > Zrobienie falownika to nie jest zadna skomplikowana technologia. I na
    > 100% jest prostsze niż zrobienie silnika spalinowego.
    > Silnik elektryczny to też nic skomplikowanego.

    Silnik spalinowy to tez nic skomplikowanego.
    Otto zrobil, Diesel zrobil, zrobie i ja :-)

    > Cała technologi samochodu
    > elektrycznego zawiera się w bateriach, ich zabezpieczeniu i ładowaniu,
    > tak żeby nie wybuchały i nie kończyły się przed końcem gwarancji.

    tranzystory tez lubia wybuchac :-)

    J.

  • 23. Data: 2018-04-14 14:29:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 14 Apr 2018 13:26:36 +0200, kk

    > Które niby ?

    Też mnie zastanawia taka teza. Podejrzewam że gdyby spuścili ceny do tych
    normalnych (np. miev do 60 tys. zł), to dopiero by się zaczęło w końcu
    sprzedawać, nawet w PL. Ekstrapolując taki Leaf może spokojnie kosztować
    70-80 tys., zarobiłby swoje producent i diler -- a tak kosztuje 140 i
    sprzedaż mizerna aż się płakać chce.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2018-04-14 14:41:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2018 o 14:29, Myjk pisze:
    > Sat, 14 Apr 2018 13:26:36 +0200, kk

    > Też mnie zastanawia taka teza.

    Tesle trójki. Ludzie wpłacają kasę za miejsce w kolejce. To po co
    sprzedawać taniej, skoro nawet nie jesteśmy w stanie zapewnić podaży?

    > Podejrzewam że gdyby spuścili ceny do tych
    > normalnych (np. miev do 60 tys. zł), to dopiero by się zaczęło w końcu
    > sprzedawać, nawet w PL.

    Niespecjalnie. Żeby się sprzedawał, to musiałby być znacząco tańszy od
    alternetynej spalinki. Inaczej nie ma to żadnej zalety. Może służyć jako
    drugi samochód, co nie jest masowym rynkiem w Polsce.

    Shrel

  • 25. Data: 2018-04-14 16:39:04
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 14:41, Shrek pisze:

    > Tesle trójki. Ludzie wpłacają kasę za miejsce w kolejce. To po co
    > sprzedawać taniej, skoro nawet nie jesteśmy w stanie zapewnić podaży?

    Skąd wiesz czy Renault wyrabia się z Twizy ? Jak robią dym to go
    widzisz, jak nie to nie.

    > Niespecjalnie. Żeby się sprzedawał, to musiałby być znacząco tańszy od
    > alternetynej spalinki. Inaczej nie ma to żadnej zalety. Może służyć jako
    > drugi samochód, co nie jest masowym rynkiem w Polsce.

    Nie musi być masowym, ale bez konkurencyjności faktycznie nie ma
    ekonomicznego powodu by sprzedawać się.

  • 26. Data: 2018-04-14 20:32:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2018 o 16:39, kk pisze:

    > Skąd wiesz czy Renault wyrabia się z Twizy ? Jak robią dym to go
    > widzisz, jak nie to nie.

    Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce.

    > Nie musi być masowym, ale bez konkurencyjności faktycznie nie ma
    > ekonomicznego powodu by sprzedawać się.

    Dopóki nie będzie masowy, to będzie drogi. Dopóki będzie gorszy i
    droższy od spalinki nie będzie masowy. Dopóki nie będzie masowy będzie
    drogi. Dopóki...

    Chyba że politycy coś zamieszają.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-04-14 21:19:26
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 20:32, Shrek pisze:

    > Nie ma się z czym wyrabiać - nikt tego gówna nie chce.

    Że Ty nie chcesz to wiemy, ale co poza tym.

  • 28. Data: 2018-04-14 21:40:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2018 o 21:19, kk pisze:

    > Że Ty nie chcesz to wiemy, ale co poza tym.

    Nic. Nikt tego nie chce.

    Shrek

  • 29. Data: 2018-04-14 22:34:11
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 21:40, Shrek pisze:

    > Nic. Nikt tego nie chce.

    Ja chcę, ludzie zloty organizują. Tylko Ty nie chcesz.

  • 30. Data: 2018-04-14 22:56:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 13:36, J.F. pisze:

    > Silnik spalinowy to tez nic skomplikowanego.
    Nieprawda, są coraz bardziej skomplikowane i zawodne, dzisiaj w raporcie
    technologicznym mówili że producenci aut w usa się zbuntowali i nie będą
    robić aut spełniających normy emisji 6 bo silniki robia sią za drogie w
    stosunku do efektów i nikt ich nie kupi, europa została z ręką w nocniku.

    > tranzystory tez lubia wybuchac :-)
    Nie widzę żeby masowo padały falowniki w fabrykach, a jest ich tam mnóstwo.

    --
    Pozdr
    Janusz