  • 91. Data: 2018-02-09 18:51:25
    Temat: Re: Tesla leci w kosmos.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-09 o 07:32, Mirek Ptak pisze:

    > Z tego co słyszałem to te $400 to u ruskich. Jakby chcieli ponownie
    > odpalić wahadłowce to $1mld :) Nie dziwię się, że przestali nimi latać.
    Ruski to w ogóle z nimi popłynęli, zrobili je na pokaz a nie z
    faktycznej potrzeby,
    us-mani chociaż nimi polatali, gdyby nie katastrofy to pewnie by nadal
    latali.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 92. Data: 2018-02-09 18:53:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 14:26, Pszemol pisze:
    > "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message

    > Jestem w 100% pewny że gdyby zaczął przeszkadzać, tak jak
    > przeszkadzał inżynierom od MobilEye, to by się nie udało.
    W sensie przeszkadzać? przecież nie on to projektował, a z MobilEye nie
    znam tematu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 93. Data: 2018-02-09 19:01:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-07 o 14:34, Shrek pisze:

    > łeb :>
    > No co jak co ale łeb to on akurat ma;) Sprzedawać za grubą kasę auta,
    > które mają (poza przyspieszeniem, ale po pierwsze to wtedy zasięg do
    > marketu i z powrotem, a poza tym, to wcale nie jest takie przyjemne na
    > codzień) same wady...
    >
    > Swoją droga nie wiem który raz oglądam lądowanie tych dwóch booterów i
    > to jest... piękne.
    Zgadza się, a z dźwiękiem oglądałeś?
    https://youtu.be/Z_kfM-BmVzQ

    a tu trochę z innej strony słychać jak rakiety przekraczają barierę
    dźwięku i facet tłumaczy dlaczego każda daje po trzy strzały.
    https://youtu.be/ImoQqNyRL8Y

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 94. Data: 2018-02-10 08:34:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2018 o 18:51, Janusz pisze:

    > Ruski to w ogóle z nimi popłynęli, zrobili je na pokaz a nie z
    > faktycznej potrzeby,

    Bo ja wiem. Po prostu im się sojuz rozpadł.

    > us-mani chociaż nimi polatali, gdyby nie katastrofy to pewnie by nadal
    > latali.

    Raz że drogie to było wbrew założeniom, dwa że się za często rozijało.
    Wahadłowiec był cudem inżynierii, ale założeń co do ceny oszczędności w
    strosunku do rakiet to raczej nie spełniał.

  • 95. Data: 2018-02-10 08:36:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2018 o 19:01, Janusz pisze:

    > a tu trochę z innej strony słychać jak rakiety przekraczają barierę
    > dźwięku i facet tłumaczy dlaczego każda daje po trzy strzały.
    > https://youtu.be/ImoQqNyRL8Y

    Tego nie widziałem.

  • 96. Data: 2018-02-10 11:09:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-07 o 20:34, Pszemol pisze:

    > Myślę, że było warto i Elon Musk jest większym geniuszem
    > w dziedzinie marketingu i reklamy niż w dziedzinie inżynieringu.

    Chyba antymarketingu. Właśnie uświadomił kibicom aut elektrycznych,
    którzy chcą elektromibilności ze względu na mniejsze zanieczyszczenie
    środowiska, że zanieczyszczenie środowiska Elon Musk ma całkowicie w
    dupie i jest chętny zasyfiać nie tylko Ziemię, ale od razu Marsa i to
    całkowicie bezsensownie. O ile zatruwanie Ziemi samochodami można
    tłumaczyć tym, że te samochody przez jakiś czas kogoś gdzieś dowożą,
    zanim staną się złomami, to Tesla na Marsie od razu jest złomem
    wpieprzonym w dziewicze środowisko nietknięte wcześniej przez
    zasyfiającego wszystko człowieka.

  • 97. Data: 2018-02-10 12:59:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-10 o 08:34, Shrek pisze:

    > Bo ja wiem. Po prostu im się sojuz rozpadł.
    Rozpadł się bo kasy brakło.

    > Raz że drogie to było wbrew założeniom, dwa że się za często rozijało.
    No nie były dopracowane co dawało duże koszty ponownego użycia, ale
    trzeba pamiętać
    że konstrukcyjnie to była połowa lat '70 i cały czas prototypy.

    > Wahadłowiec był cudem inżynierii, ale założeń co do ceny oszczędności w
    > strosunku do rakiet to raczej nie spełniał.

    No nie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 98. Data: 2018-02-10 14:04:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2018 o 11:09, Poldek pisze:

> [...]
    > środowiska, że zanieczyszczenie środowiska Elon Musk ma całkowicie w
    > dupie i jest chętny zasyfiać nie tylko Ziemię, ale od razu Marsa i to

    LOL. Jak wam mowić, że po podliczeniu Tesla generuje więcej CO2, to
    tłumaczycie, że co prawda tak, ale za to potencjalnie nie. A strzelił
    rakietę i dla jaj tesle w kosmos wysłał to wielka afera.

    BTW - ponoć proponował, że może coś strzelić tą rakietą za free, ale się
    nikt nie zgłosił z ładunkiem.

    Shrek

  • 99. Data: 2018-02-10 14:25:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2018 o 12:59, Janusz pisze:

    > Rozpadł się bo kasy brakło.

    No tak, ale nie znaczy to że Buran zły był czy niepotrzebny.

    > No nie były dopracowane co dawało duże koszty ponownego użycia, ale
    > trzeba pamiętać
    > że konstrukcyjnie to była połowa lat '70 i cały czas prototypy.

    Oczywiście - ale podstawowego celu (niskich kosztów eksploatacji) nie
    osiągnął.

    > No nie.

    Co nie - nei był cudem inżynierii na tamte czasy, czy spełnił założenia
    co do oszczędności w stosunku do rakiet?

    Shrek

  • 100. Data: 2018-02-10 18:53:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-10 o 14:04, Shrek pisze:

> [...]
    > rakietę i dla jaj tesle w kosmos wysłał to wielka afera.
    >
    > BTW - ponoć proponował, że może coś strzelić tą rakietą za free, ale się

    Dziwisz się?
    Taniej zutylizować taki ładunek tam gdzie leży niż wozić w miejsce
    gdzie go wystrzelą w kosmos.
    Reklama? Tylko dla fanboyi marki, cała reszta ma to w dupie.
    A jak nie ma to tylko dlatego ze jest z czego się pośmiać.
    Można teoretycznie uwierzyć w raporty marketoidów że ludzie
    zapamiętają i to w dodatku jako coś dobrego. Ale jak ostatnio
    w kilku reklamach słucham aktorów udających sportowców czy
    rencistów i mówiących językiem którego nawet farmaceuci nie
    używają poza oficjalnymi dokumentami to nie mogę takim
    marketoidom wierzyć.