  • 101. Data: 2018-02-10 19:51:18
    Temat: Re: Tesla leci w kosmos.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2018 o 18:53, RadoslawF pisze:

    > Reklama? Tylko dla fanboyi marki, cała reszta ma to w dupie.

    No nie/ Po pierwsze ważne, żeby mówili i mówią. Po drugie akurat fanboje
    są oburzeni, reszta się dobrze bawi.

    Zresztą - i tak nikt z nas nie kupi tesli. No Przemol miał kupić, ale
    nie chcą mu sprzedać:P

    Shrek

  • 102. Data: 2018-02-10 20:37:13
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 9 Feb 2018 07:32:18 +0100, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> wrote:

    >Z tego co słyszałem to te $400 to u ruskich. Jakby chcieli ponownie
    >odpalić wahadłowce to $1mld :) Nie dziwię się, że przestali nimi latać.

    Z tego co czytałem to ruskie i tak są tańsze od amerykańców. A
    wahadłowce, a właściwie to co z nich zostało, są teraz podobno
    własnością Kazachstanu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 103. Data: 2018-02-10 20:42:31
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 10 Feb 2018 14:04:14 +0100, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >BTW - ponoć proponował, że może coś strzelić tą rakietą za free, ale się
    >nikt nie zgłosił z ładunkiem.

    Dziwne nie jest, skoro sam Musk liczył się z tym, że rakieta
    rozpierdoli się w drobny mak przy starcie.

  • 104. Data: 2018-02-10 20:45:14
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 7 Feb 2018 17:44:43 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >w końcu to nie NASA za
    >tym stoi ani nie rząd tylko prywatna firma...

    A do kogo należy centrum kosmiczne na Florydzie? Nie do NASA? ;)

  • 105. Data: 2018-02-10 21:02:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2018 o 20:42, j...@i...pl pisze:

    > Dziwne nie jest, skoro sam Musk liczył się z tym, że rakieta
    > rozpierdoli się w drobny mak przy starcie.

    Ja wiem i rozumiem. Krytycy nie rozumieją;)

    Shrke

  • 106. Data: 2018-02-10 21:35:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-10 o 14:25, Shrek pisze:

    > No tak, ale nie znaczy to że Buran zły był czy niepotrzebny.
    Trudno ocenić bo żadnego ładunku w kosmos nie wyniósł, raz tylko próbnie
    leciał,
    poza tym poleciał w '88 a sojuz rozpadł się za gorbaczowa w połowie lat
    '90, więc
    kasy im brakło znacznie wcześniej.
    Konstrukcyjnie chyba był prostszy i chyba gorszy, nie miał silników więc
    sam niewiele mógł, chociaż był projektowany aby takie manewrowe mieć,
    poza tym był bezzałogowy
    wersja z załogą nie powstała, itd. Różnic dużo, głównie na niekorzyść.

    > Oczywiście - ale podstawowego celu (niskich kosztów eksploatacji) nie
    > osiągnął.
    To prawda ale dlatego że przeglądy i wymiana były zbyt kosztowne, po
    każdym locie wahadłowca był robiony kapitalny remont, stąd dość duże
    odstępy czasu pomiędzy lotami.

    > Co nie - nei był cudem inżynierii na tamte czasy, czy spełnił założenia
    > co do oszczędności w stosunku do rakiet?
    Oczywiście oszczędności :) cudem inżynierii był.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 107. Data: 2018-02-10 22:08:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2018 o 21:35, Janusz pisze:

    > Trudno ocenić bo żadnego ładunku w kosmos nie wyniósł, raz tylko próbnie
    > leciał,

    Ale dalej nie znaczy to że był zły:P

    > Konstrukcyjnie chyba był prostszy i chyba gorszy, nie miał silników więc
    > sam niewiele mógł, chociaż był projektowany aby takie manewrowe mieć

    Przecież miał. Inaczej to byłoby bez sesnu. Nie miał turboodrzutowych,
    ktore planowali mu dodać do lotów a atmosferze.
    ,
    > poza tym był bezzałogowy
    > wersja z załogą nie powstała,

    Faktycznie. Za to potrafił automacie latać. Jakby kontynuowali program,
    to by była i załogowa wersja, bo od początku był tak projektowany.

    Głowną wadą/zaletą było to, że był doczepką do rakiety nośnej a nie
    kompletnym systemem. Ale skoro potem okazało się, że rakiety tańsze...
    to paradoksalnie wyszła zaleta.

    > Oczywiście oszczędności :) cudem inżynierii był.

    to sie zgadzamy:)

    Ogólnie chciałbym swoje dorosłe lata spędzić w USA w latach 50-90.
    Oczywiście zakładając, że byłbym biały;)

    Shrek

  • 108. Data: 2018-02-10 22:25:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message

    > W sensie przeszkadzać? przecież nie on to projektował, a z MobilEye nie
    > znam tematu.

    No to poznaj temat a będziesz rozumiał o co chodzi z przeszkadzaniem.

  • 109. Data: 2018-02-10 22:28:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:p5nev6$doj$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > są oburzeni, reszta się dobrze bawi.
    >
    > Zresztą - i tak nikt z nas nie kupi tesli. No Przemol miał kupić, ale nie

    O 3 miechy przesunęli znowu obiecywane przybliżone terminy.
    Ale ja sie tym nie martwię, bo będę mieć więcej czasu aby sobie
    jakiś dom z garażem w tym czasie poszukać, bo wynajmuję
    teraz mieszkanie na 1 pietrze więc musiałbym przedłużacz
    przez okno zwieszać i co zrobię jak się ktoś o niego potknie ? :-))))

  • 110. Data: 2018-02-10 22:28:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote in message

    > A do kogo należy centrum kosmiczne na Florydzie? Nie do NASA? ;)

    Ważne do kogo należy rakieta chyba i kamery itp...