  • 11. Data: 2011-05-10 22:22:42
    Temat: Re: Toyota Corolla - ocena
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > W zeszlym roku we WRO malo aut plywalo.

    To fakt, wlasciciel mieszka jednak powiedzmy na Strachocinskiej, Google
    zasieg powodzi pokazuja taki:

    http://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&
    msid=108116858432837910753.00048730447709e54ebfe

    Moglo plywac mimo wszystko?

    Dysiek

  • 12. Data: 2011-05-10 22:25:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-10 22:22, Dysiek pisze:

> [...]
    > zasieg powodzi pokazuja taki:
    >
    > http://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&
    msid=108116858432837910753.00048730447709e54ebfe

    Takie sprawdzanie możesz sobie w buty włożyć. Trzeba obejrzeć samochód.
    Ze dwa lata temu miałem u 'siebie' kilkaset utopionych samochodów.
    Większość miała rejestracje obce.

  • 13. Data: 2011-05-10 22:29:03
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Takie sprawdzanie możesz sobie w buty włożyć. Trzeba obejrzeć samochód.
    > Ze dwa lata temu miałem u 'siebie' kilkaset utopionych samochodów.
    > Większość miała rejestracje obce.

    Jak sprawdzic powodzianina?

    Dysiek

  • 14. Data: 2011-05-10 22:56:36
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-10 21:28, Dysiek pisze:

    > Szukam i znajduje tylko opinie, ze to nienajlpeszy olej. Ale zapewne lany
    > byl od poczatku. Nic o zadnych wtopach.

    Toyota ma umowę z Castrolem. Leją go do dziś w różnych wersjach
    cenowych, chociaż "prywatnie" goście w dwóch warszawskich ASO jednak
    zasugerowali Mobila1. Weź pod uwagę, że instrukcja do tego silnika
    przewiduje 5W30.

    O SLX masz choćby tutaj

    http://www.forum.corollaclub.org/printview.php?t=413
    9&start=0&sid=b623b5aa87130c9cda6d8c33a0fb24cc

    Z treści wynika że chodzi o SLX przed 2005 r więc patrząc po roczniku to
    w 2006 roku już było po sprawie. Więc trochę na wyrost napisałem,
    chociaż osobiście do Castrola jakoś nigdy przekonania nie miałem
    (subiektywna opinia, proszę nie komentować:). Moja Corolla od nowości
    (zgodnie z książką) jeździła na Castrolu TWS 10W60 i chociaż to podobno
    dobry olej (niektórzy pisali że jedyny dobry Castrol) i drogi jak diabli
    to wymieniłem na Mobil1 5W50 i powiem Ci że zwłaszcza zaraz po odpaleniu
    autko się mocno wyciszyło w porównaniu do Castrola. Spalanie jakby też
    spadło, niewiele (jakieś 0.5l/100) ale jednak.

    --
    MZ

  • 15. Data: 2011-05-10 22:56:44
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Szukam i znajduje tylko opinie, ze to nienajlpeszy olej. Ale zapewne lany
    > byl od poczatku. Nic o zadnych wtopach.

    Toyota zaliczyła wtopę z silnikami vvti w 2000 roku, to znaczy partia iluś
    tam sztuk miała wade materiałową bloku silnika, dotyczyło to silników
    robionych w UK i dość szybko zostało usunięte. Niestety szczegółów nie znam,
    spotkałem tylko (na wakacjach) użytkownika takiej corolli - nasze auta stały
    koło siebie i trochę pogadaliśmy przy ognisku podczas grillowania grzybów.
    Wymienili mu blok silnika już po upływie gwarancji.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 16. Data: 2011-05-10 23:06:05
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1. nigdy nie skonczyly mi sie tarczei klocki tyle przed przednimi

    Ja dodam tylko, że klocki tylne w corolli E11 przy przebiegu 150 tys.
    wykazywały stosunkowo niewielkie zużcie (to znacyz miały wciąż grubość ok.
    5 mm). Tarcze ani z przodu ani z tyłu nie wymagały wymiany.

  • 17. Data: 2011-05-10 23:07:43
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ja dodam tylko, że klocki tylne w corolli E11 przy przebiegu 150 tys.
    > wykazywały stosunkowo niewielkie zużcie (to znacyz miały wciąż grubość
    > ok. 5 mm). Tarcze ani z przodu ani z tyłu nie wymagały wymiany.

    na co moze wskazywac tak wczesna wymiana (50 tys)?

    Dysiek

  • 18. Data: 2011-05-10 23:10:30
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-10 23:06, Yogi(n) pisze:

    > Ja dodam tylko, że klocki tylne w corolli E11 przy przebiegu 150 tys.
    > wykazywały stosunkowo niewielkie zużcie (to znacyz miały wciąż grubość
    > ok. 5 mm). Tarcze ani z przodu ani z tyłu nie wymagały wymiany.

    Skoro ta "kobieta" lubiła tuning (nakładka na tłumik) to może również i
    na ręcznym lubił(a) poszaleć?:) W swojej wymieniłem klocki po zakupie,
    bardziej dla zasady niż z konieczności, chociaż przednie były już dość
    zużyte, ale auto mimo małego przebiegu (niecałe 40k km) głównie jeździło
    w mieście, może dlatego. Tarcze (i przód i tył) są OK.

    --
    MZ

  • 19. Data: 2011-05-10 23:17:11
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > na co moze wskazywac tak wczesna wymiana (50 tys)?

    Mogli ją naciągnąć w serwisie, producent mógł zmienić poddostawcę i już nie
    były takie dobre jak dawniej, być może też lubiła parkować ślizgiem na
    ręcznym, ;-) Możliwe też, że wjechała w kałużę i je pokrzywiła gdy były
    gorące, więc nie przesądzałbym sprawy na podstawie tego kryterium.

  • 20. Data: 2011-05-10 23:19:19
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-10 20:44, Irokez pisze:
    > Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No jak zobaczyłem to szok.
    > Mam Ave rok starczą z przebiegiem 2x tyle i jest po prostu czysto.
    > Nie wierzę, że nawet przy wymianie oleju ktoś szmatą nie wyczyścił
    > pokrywy silnika przed wlaniem oleju. A jeśli nawet to po 2 tysiącach km
    > nie znikły by odciski palców wokół korka, który trzeba odkręcić przy
    > wymianie.

    Dokładnie. Dziwnie to wygląda. Obejrzałem zdjęcia dokładnie i wychodzi
    że faktycznie auto nie ma osłony dolnej silnika (u mnie jest i ma
    charakterystyczne szczątkowe "chlapacze" z przodu nadkoli, tu widać
    tylko te z tyłu. Może na zdjęciu nie widać. Ale nawet mimo to komora
    silnika i pokrywa faktycznie ubrudzone znacznie ponad normę.

    --
    MZ